ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کارآفرینی

10 عادت کاری نامناسب که پیش از اقدام به کارآفرینی باید کنار گذاشته شوند

همه ی ما عادات کاری نامناسبی داریم و اکثراً از اینکه می توانیم لااقل فعلاً از کنارشان رد شویم خوشحالیم. درست است که کمی از بهره وری ما می کاهند و در سنجش های عملکردی ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۲۱ آبان ۱۳۹۴ | ۱۲:۰۰

همه ی ما عادات کاری نامناسبی داریم و اکثراً از اینکه می توانیم لااقل فعلاً از کنارشان رد شویم خوشحالیم. درست است که کمی از بهره وری ما می کاهند و در سنجش های عملکردی ممکن است امتیاز ما را پایین بیاورند، اما حضور خزنده ی آنها در زندگی روزمره ی ما نسبتاً بی آزار به نظر می رسد.

اما همینکه به قدم گذاشتن در مسیر کارآفرینی فکر کنید همه چیز عوض می شود. کارآفرینی به شما جهت، اختیار و آزادی بیشتری می بخشد، اما از طرف دیگر، مسئولیت بیشتری نیز در قبال تصمیم گیری ها و رفتارها برایتان در بر خواهد داشت. اکثر اقدامات شما نه تنها تأثیری مستقیم و قابل توجه بر سلامت و آینده ی کسب و کار شما خواهد داشت، بلکه الگوی افراد دیگری خواهند شد که با شما کار می کنند و سنگ محک کل سازمان را رقم خواهند زد. پس پیش از آنکه به دنیای کارآفرینی قدم بگذارید، مطمئن شوید این 10 عادت نامناسب را از زندگی کاری خود حذف کرده اید.

با دیجیاتو همراه باشید.

1- عدم برنامه ریزی روزانه

هر کارمندی شاید بتواند با این عادت بد امورات شغلی خود را به نوعی رفع و رجوع کند، اما یک کارآفرین اگر اولویت های مشخصی نداشته باشد شاید هیچ وقت نتواند گلیم خود را از آب بیرون بکشد. شما به عنوان یک کارآفرین باید هر روز و هر هفته، تمام کارهای ضروری خود را مرور و آنها را بر حسب اولویت سازماندهی کنید.

2- پاسخ دهی بلادرنگ به ایمیل های دریافتی

پاسخ دهیِ فوری تقریباً همیشه نکته ی خوبی محسوب می شود. اما پاسخ دهی به ایمیل ها در تمام طول روز شیوه ی مناسبی برای پرداختن به کارهای روزانه نیست و بهره وری شما را پایین خواهد آورد. پروژه ها و کارهای خود را از پیش برنامه ریزی کنید و اجازه ندهید ایمیل های دریافتی، مدام حواس شما را پرت کنند. البته تنها استثنای این قانون می تواند ایمیل های کارکنان فروش شما باشد که پاسخ دهی به موقع به آنها ممکن است برای انعقاد یک قرارداد فروش ضروری باشد.

3- ارتباطات کم بازده و ناکارا

ایمیل هایی که به شکلی ناکارآمد نوشته شده باشند و یا مکالمات بی بازده ممکن است در کار روزانه ی افراد مشکل خاصی ایجاد نکنند، اما در بافتار یک کسب و کارِ در حال شکوفایی چنین مشکلاتی می توانند دشواری هایی جدی ایجاد کنند و شرکت شما را غیر حرفه ای جلوه دهند. از مهارت های ارتباطی خود فهرستی تهیه کنید و هر مهارتی را که لازم است بهبود دهید. عجله به خرج ندهید و در مورد آنچه می خواهید بگویید یا بنویسید خوب فکر کنید.

4- عادت کردن به یک روتین انعطاف ناپذیر

روتین های روزمره برای بهره وری مفید واقع می شوند، مخصوصاً برای اموری که ممکن است در حالت عادی از خاطر بروند. اما عادت کردن به یک روتین خاص به شکلی عمیق و غیر قابل تغییر می تواند هنگام مواجهه با تغییرات غیر منتظره (که در استارتاپ ها امری اجتناب ناپذیر محسوب می شوند) شما را در موقعیت ضعف قرار دهد. شما به عنوان یک کارآفرین، باید آنقدر انعطاف پذیر باشید که در صورت لزوم بتوانید رویکرد خود را تغییر دهید.

5- کار مداوم و بدون استراحت

ProductiveProcrastination04

ادامه ی کار در زمان استراحت، اغلب اوقات برای انجام کار بیشتر شیوه ی مفیدی تلقی می شود چون می توانید این یکی دو ساعت وقت خالی تان را به ساعات کاری روزانه ی خود اضافه کنید. اما این کار می تواند به قیمت خستگی ذهنی و کاهش بهره وری شما تمام شود. شش ساعت کار فوق العاده برای یک کارآفرین بهتر از هشت ساعت کار معمولی است. در ضمن خطر فرسودگی شغلی را نیز از یاد نبرید.

6- تأخیر

اگر کارمند باشید و مثلاً در پاسخ دهی به یک ایمیل کمی تأخیر کنید معمولاً اتفاق خاصی نمی افتد. اما اگر به عنوان یک کارآفرین در ملاقات با مشتریان بالقوه ی خود با تأخیر حاضر شوید، نه تنها به وجهه ی خود آسیب می زنید، بلکه به الگویی نامناسب برای تیم خود نیز تبدیل خواهید شد. بالا و پایین کردن برنامه ی شخصی تان مشکل خاصی به وجود نمی آورد اما اگر با کسی قراری می گذارید، باید به موقع سر وعده ی خود حاضر شوید.

7- تعلل در انجام پروژه های دشوار

باقی ماندن پروژه های بزرگ روی میز کار شما به عنوان یک کارمند شاید مشکل خاصی ایجاد نکند. اما تعلل در رسیدگی به پروژه های بزرگ و مهم به عنوان یک کارآفرین، فقط اوضاع را بدتر خواهد کرد. اگر نمی توانید کاری را انجام دهید، آن را به کس دیگری بسپارید یا از بیرون کمک بگیرید. هر کاری که لازم است انجام دهید، فقط آنها را عقب نیندازید.

8- به تعویق انداختن تصمیمات سخت

procrastinate-bigstock_Procrastination_29308502

شما احتمالاً در موقعیت شغلی کنونی خود با تصمیم گیری های زیادی مواجه نمی شوید؛ حد اقل در مقایسه با خیل تصمیماتی که باید به عنوان یک کارآفرین بگیرید. تصمیمات دشوار ممکن است به شما ضرر بزنند اما بالاخره باید در قبالشان موضعی اتخاذ کنید. حتی یک تصمیم بد هم از بلاتکلیفی بهتر است. بنابراین عادتِ به تعویق انداختن تصمیم گیری ها را همین امروز کنار بگذارید.

9- ترس از نه گفتن

کلمه ی «نه» در رده های پایین تر شرکت ها یک تابو محسوب می شود. به نظر می رسد عادت بله گفتن به همه چیز، سال هاست در زندگی کاری ما جاری و ساری است. اما وقتی به یک کارآفرین تبدیل می شوید، باید به نه گفتن عادت کنید. همه ی مشتریان ارزش فروش ندارند. همه ی متقاضیان ارزش استخدام ندارند. هر ایده ای هم ارزش دنبال کردن ندارد.

10- انجام همزمان کارها

انجام همزمان چند کار مختلف نیز یکی از آن عادت های مزاحمی است که فقط «به نظر می رسد» باعث صرفه جویی در زمان می شود. در واقعیت، این کار باعث حواس پرتی و عدم تمرکز شما خواهد شد به گونه ای که اگر به صورت جداگانه به هر یک از آن کارها می پرداختید نتیجه ی بهتری می گرفتید. قراموش نکنید که به عنوان یک کارآفرین، به تمام تمرکز خود احتیاج خواهید داشت.

این 10 عادت لزوماً کسب و کار شما را نابود نمی کنند، اما می توانند بهره وری و اثربخشی توانایی های شما را با اختلال مواجه کنند. از بین بردن آنها به طور کامل به صبر و بردباری نیاز خواهد داشت، اما ارزشش را دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • masih
    masih | ۲۳ آبان ۱۳۹۴

    tnx

  • amir Hossein
    amir Hossein | ۲۲ آبان ۱۳۹۴

    useful

مطالب پیشنهادی