ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ و پرداخت جریمه ۵۴۸ میلیون دلاری به اپل جهت کپی برداری از آیفون

حدود پنج سال پیش اپل برای اولین بار از سامسونگ برای نقض پتنت هایش در خصوص طراحی آیفون شکایت کرد و توانست در یکی از دادگاه های کالیفرنیا نیز پیروز شود و حالا بالاخره شرکت ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۴ آذر ۱۳۹۴ | ۱۶:۴۰

حدود پنج سال پیش اپل برای اولین بار از سامسونگ برای نقض پتنت هایش در خصوص طراحی آیفون شکایت کرد و توانست در یکی از دادگاه های کالیفرنیا نیز پیروز شود و حالا بالاخره شرکت کره ای این موضوع را پذیرفته و تصمیم به پرداخت جریمه جهت کپی برداری از آیفون و آیپد نماید.

اگرچه پیش از این اپل تقاضای جریمه یک میلیارد دلاری را نموده بود اما کره ای ها پیشنهاد پرداخت نصف این مبلغ را داده اند. با این حال، پرداخت چنین مبلغی از سوی سامسونگ پایان این پیکار حقوقی نیست. برخی توافقات جزیی هنوز انجام نشده اند و به احتمال زیاد این اختلاف حقوقی وارد سال ششم خود هم خواهد شد. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

گفته می شود سامسونگ مدارکی را به دادگاه ارائه داده که بر اساس آن، توافق نموده مبلغی معادل ۵۴۸ میلیون دلار را به اپل پرداخت نماید تا این پرونده بسته شود. در این میان اپل تا پایان هفته فرصت دارد تا این پیشنهاد را قبول کند و در صورت دادن چراغ سبز، کره ای ها در مدت ۱۰ روز پرداخت را انجام خواهند داد.

همانگونه که در ابتدای این نوشته ذکر کردیم، پرداخت این مبلغ به معنای پایان یافتن این اختلاف حقوقی ۵ ساله نیست. سامسونگ در اسناد خود این حق را برای خود نگه داشته که اگر در آینده دادگاه تشخیص دهد که این شرکت پتنت های اپل را نقض نکرده، شرکت ساکن کوپرتینو باید مبلغ نیم میلیارد دلاری را برگرداند. اینگونه که خبر می رسد، اپل هم از پذیرش این بخش از سند که مربوط به بازپرداخت این جریمه می شود سر باز زده است.

در ابتدای کار و در سال ۲۰۱۱، زمانی که اپل شکایات مختلفی تسلیم دادگاه کرد، رقم درخواستی حدود ۲.۵ میلیارد بود که با گذشت زمان، کره ای ها قادر شده اند آن را به کمی بیشتر از نیم میلیارد برسانند. البته هنوز سرنوشت این پرونده مشخص نیست و اپل تا تاریخ ۱۴ دسامبر فرصت دارد تا به این پیشنهاد پاسخ مثبت یا منفی دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (34 مورد)
  • Sajad
    Sajad | ۱۵ آذر ۱۳۹۴

    اپل چرا گوشی هاشو سه برابر سامسونگ قیمت میذاره.من سامسونگ دارم راضیم

  • Armin
    Armin | ۱۵ آذر ۱۳۹۴

    بیا برو‌ یخچال و‌ ماشین لباسشویتو بزن داستان ایفون کوالیتی و‌راحتیشه همین

  • .....
    ..... | ۱۴ آذر ۱۳۹۴

    نوش جون اپل.تیم کوک بخوره حال کنه واسه خودش...

    نگین که سامسونک نو اور نیست



    الکی مثلا،مثلا سامسونگ هم نواوره:-) :-) :-)

    فن های سامسونگ ادم فضایی هم دیدنO:-) O:-)

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی