ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بر اساس گزارش IDC، «شیائومی» اکنون سومین فروشنده بزرگ ابزارهای پوشیدنی است

ابزار و گجت های پوشیدنی به طور دایم در حال بیشتر شدن هستند و بر میزان محبوبیت آنها در میان کاربران نیز افزوده می گردد. به گزارش موسسه تحقیقاتی IDC در سه ماهه سوم سال ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۱۴ آذر ۱۳۹۴ | ۱۰:۳۰

ابزار و گجت های پوشیدنی به طور دایم در حال بیشتر شدن هستند و بر میزان محبوبیت آنها در میان کاربران نیز افزوده می گردد. به گزارش موسسه تحقیقاتی IDC در سه ماهه سوم سال 2015 میلادی حدود 21 میلیون ابزار پوشیدنی تولید و عرضه شده است. این میزان، رشد 197.6 درصدی این گجت ها نسبت به زمان مشابه در سال گذشته را نشان می دهد.

بر اساس گزارش مذکور، Fitbit بزرگ ترین کمپانی سازنده این دسته از ابزارهای الکترونیک در جهان به شمار می رود و بیشترین تعداد تولیدات در این زمینه را به خود اختصاص داده. در سه ماهه سوم سال جاری، این شرکت حدود 4.7 میلیون گجت پوشیدنی تولید و راهی بازار نموده. این در حالیست که در زمان مشابه در سال 2014 این رقم 2.3 میلیون دستگاه بوده؛ یعنی تولید و فروش محصولات موردبحثِ شرکت ساکن سان فرانسیسکو بیش از دو برابر رشد داشته است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

موسسه تحقیقاتی یاد شده خاطرنشان نموده، شرکت Fitbit روی استراتژی «سلامتی شرکتی» سرمایه گذاری کرده و بر همین اساس در یک فصل، 335 هزار دستبند سلامتی برای کارمندان خود سفارش داده. کمپانی های دیگر همانند Time Warner یا Bank of America نیز دقیقا همین روند را در پیش گرفته اند و چنین امکاناتی برای کارمندان خود مهیا نموده اند.

پیرو گزارش مذکور، جایگاه دوم پرفروش ترین گجت های پوشیدنی را شرکت بزرگ آمریکایی یعنی اپل به خود اختصاص داده است. کمپانی ساکن کوپرتینو با فروش 3.9 میلیون اپل واچ توانسته رتبه یاد شده را از آنِ خود نماید و نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری در این زمینه رقم بزند.

در ادامه این رتبه بندی، در جایگاه سوم نام شرکت چینی شیائومی به چشم می خورد. این کمپانی نیز با فروش 3.7 میلیون دستگاه پوشیدنی در سه ماهه سوم سال جاری میلادی توانسته در میان رقبا، خود را به مقام سوم پرفروش ترین ها در این حوزه برساند. رشد تولیدات آنها در دوره یاد شده نسبت به سال گذشته حدود 815 درصد افزایش داشته است.

به گفته موسسه IDC حدود 97 درصد از فروش این شرکت در کشور چین بوده و این در حالیست که خود شرکت سازنده نیز روی بازار کشور خودش تمرکز بیشتری دارد و اگر اینگونه پیش برود احتمالا می تواند در آینده نزدیک، بازار کشورهای غربی را نیز بدست بیاورد.

در گزارش آماری مورد بحث، غول تکنولوژی کره یعنی سامسونگ به رتبه پنجم نزول یافته و جایگاه پیشین خود را به یک فروشنده چینی به نام XTC داده و در یک دوره سه ماهه توانسته حدود یکصد هزار دستگاه از ابزار پوشیدنی خود را به فروش برساند. جالب اینجاست که شرکت XTC  فقط یک محصول دارد و آن تلفن همراه مخصوص کودکان است که ساعت هوشمند نیز محسوب می گردد.

Wearable-market Wearable-market-2

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • N
    N | ۱۴ آذر ۱۳۹۴

    اپل بهترینه ? ولی نباید اپل واچو با دستبند های بنجل شیاومی و فیت بیت که خیلی هم ارزون هستند مقایسه کرد ?

    • محمد
      محمد | ۱۴ آذر ۱۳۹۴

      بنجل؟؟ خوب همین چند وقت گفتن اپل واچ دقیق نیستا خخخ اپل واچ درسته گرونه ولی هر چیزی که گرونه خوب نیس پسر گل دی:

مطالب پیشنهادی