ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مارک زاکربرگ اظهار داشته پیشگیری از بیماری باید اصلی ترین هدف فعالیت های بشردوستانه باشد

مارک زاکربرگ در صفحه فیس بوک خود نوشته پیشگیری از بیماری ها یکی از اهدافی است که او تصمیم دارد با ثروت شخصی خود که معادل 45 میلیارد دلار آمریکاست، آن را به انجام برساند. ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۱۵ آذر ۱۳۹۴ | ۱۲:۳۰

مارک زاکربرگ در صفحه فیس بوک خود نوشته پیشگیری از بیماری ها یکی از اهدافی است که او تصمیم دارد با ثروت شخصی خود که معادل 45 میلیارد دلار آمریکاست، آن را به انجام برساند.

او در پست خود نوشته: «کشور ما برای درمان بیماری افراد به طور سالانه 50 برابر بیشتر از هزینه ای که قرار است ما برای پیشگیری صرف کنیم، هزینه می کند. هدف ما از این کار این است که در یکصد سال آینده تقریبا همه بیماری ها یا دست کم، بخش اعظمی از آنها را ریشه کن نماییم. اگر در مسیر درست حرکت کنیم، بدون شک این امر محقق خواهد شد.»

زاکربرگ و همسرش چان، در هفته گذشته سرمایه شخصی خود را در اختیار شرکت Chan Zuckerberg Initiative با مسئولیت محدود قرار دادند تا در زمینه «توسعه برابری» یا «تسریع مراحل اجرایی شدن استعدادهای بشری» خرج گردد.

دلیل اینکه این زن و شوهر موسسه خیریه ای با مسئولیت راه اندازی کرده اند نیز این اعلام شده که می توانند بیشتر روی بودجه و هزینه هایشان مدیریت داشته باشند.

مدیرعامل فیس بوک در پست آخر خود همچنین به توسعه انرژی پاک اشاره داشته و آن را «مشکلات سیستماتیک در حوزه فقر و عدالت» خطاب نموده، و در مورد بهبود و مدرن سازی مدارس به عنوان نقطه تمرکز بعدی خود برای سرمایه گذاری صحبت کرده است.

زاکربرگ در زمینه مسائل مربوط به تحصیل، پیشینه چندان خوبی ندارد؛ در سال 2010 میلادی او حدود یکصد میلیون دلار برای سیستم آموزش عمومی Newark هزینه کرد اما به دلیل عدم مدیریت صحیح و بروکراسی، بخش اعظمی از این سرمایه هدر رفت. حالا باید دید طرح های بعدی او به کجا می رسند و چه نتیجه ای در بر خواهند داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • الکس
    الکس | ۱۵ آذر ۱۳۹۴

    سلام آقای زاکربرگ
    جون مادرت شما جلوی دولت مردات بگیر دنیا به سمت خوشی حرکت خواهد کرد

    • s.s.b
      s.s.b | ۱۵ آذر ۱۳۹۴

      چنین دولت مردایی داشتند افرادی مثل ایشون وجود دارند وگرنه اگه وعضشون مثل ما بود جای ایشون یکی مثل بابک زنجانی بود

    • حسن
      حسن | ۲۰ آذر ۱۳۹۴

      زاکربرگ جان نیاز به این همه صرف هزینه نیست فقط کافیه برای اهداف بشر دوستانه خود لابی گری تو کنگره کنی تصاحب بیش از نیمی از کنگره یعنی تصاحب دلارهای نامحدود فدرال رزرو آمریکا

  • مجتبی
    مجتبی | ۱۵ آذر ۱۳۹۴

    خدا خیرش بده

مطالب پیشنهادی