ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چشم انداز 2016 مایکروسافت: انسان ها دیگر گفتگوی مستقیم با هم نخواهند داشت

مایکروسافت به تازگی چشم انداز تکنولوژیکی خود از سال 2016 میلادی را منتشر کرده و در آن مدعی شده که عصری طلایی از پیشرفت های فنی را شاهد خواهیم بود. پیش بینی های صورت گرفته ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۶ آذر ۱۳۹۴ | ۲۱:۰۰

مایکروسافت به تازگی چشم انداز تکنولوژیکی خود از سال 2016 میلادی را منتشر کرده و در آن مدعی شده که عصری طلایی از پیشرفت های فنی را شاهد خواهیم بود.

پیش بینی های صورت گرفته در این چشم انداز از سوی جمعی از پژوهشگران این شرکت مطرح گردیده و در ادامه قصد داریم نگاهی گذرا داشته باشیم به برخی از آنها.

با دیجیاتو همراه باشید.

برخی از این پیش بینی ها دنبال کننده پیشرفت های تکنولوژیکی کنونی هستند و از آن جمله می توان به تسریع پردازش زبان طبیعی انسان توسط ماشین ها، شبکه های عصبی و توسعه کلاود اشاره نمود.

یکی از این پیش گویی ها اما به مرسوم شدن «طراحی، حاشیه نویسی و یادداشت برداری روی دستگاه های دیجیتالی با استفاده از استایلوس ها» اشاره دارد که این مورد احتمالا باعث شگفی شما خواهد شد.

این شرکت ساکن ردموند در پیش بینی سال 2016 خود سورنی هم به اپل زده که بعد از سال ها مقاومت در برابر ایده استفاده از استایلوس ناگهان تصمیم گرفت یکی از همین قلم ها را برای آیپد پرو طراحی کند و این در حالی است که مایکروسافت و سامسونگ از مدت ها قبل به چنین ایده ای رسیدند.

اما جالب است بدانید که کوپرتینویی ها نام استایلوس را بر آن ابزار نگذاشتند و در عوض ترجیح دادند که از نام «قلم» گرافیکی برای آن استفاده نمایند.

یکی دیگر از اظهار نظرهای عجیب و غریبی که در این چشم انداز آمده «کاهش قابل توجه در پیچیدگی و افزایش ارزش و آزادی است که به کاربران امکان می دهد روی مقوله ای تمرکز نمایند که بیشترین اهمیت را دارد و آن چیزی نیست جز تشخیص پتانسیل های انسانی شان تا بیشترین میزان ممکن.»

جالب است بدانید که یکی از پژوهشگران مایکروسافت پیش بینی کرده، عصر اسباب بازی های دیجیتالی و منسوخ شدن های برنامه ریزی شده نیز به سر می آید. اما اگر اینطور باشد چطور شرکت هایی مانند مایکروسافت می خواهند بدون همین منسوخ شدن های برنامه ریزی شده پول در بیاورند؟

برای نمونه، زمانی را در نظر بگیرید که محصولی طول عمر اندک بیشتری در قیاس با کالاهای هم رده اش دارد. مثلا آیپد را تصور کنید که اگر عمرش از چیزی که هست بیشتر شود، افت فروشی دست کم 20 درصدری را تجربه خواهد کرد.

در نهایت هم به این پیش بینی شگفت انگیز می رسیم که می گوید 2016 سالی خواهد بود که در آن «دنیا به پتانسل های فناوری برای کمک به پیشگیری از انقراض هولوسن و نحوه پایش، الگوسازی و مدیریت حیات روی زمین پی خواهد برد».

اما جالب ترین  پیش بینی صورت گرفته شاید این باشد: گفتگوهای آنلاین ما به تدریج از طریق دستیارهای دیجیتالی انجام خواهند گرفت که کمک می کنند بخندیم و به شکل بهینه تری از زمان استفاده نماییم.

بله آنطور که مایکروسافت ادعا می کند، در سال جدید، ما دستیارانی برای صحبت کردن خواهیم داشت، صداهای ضعیفی که ما را از بیان کردن کلمات و عبارات ناخوشایند بر حذر خواهند داشت، تشویق مان می کنند که بهتر و بیشتر کار کنیم، ورزش و تمرینات بدنی بیشتری را انجام دهیم و هیچگاه با ارسال پیام یا ایمیل های آزاردهنده باعث رنجش خاطر دیگران نشویم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • ویندوز 10 : نصب یا عدم نصب ؟
    ویندوز 10 : نصب یا عدم نصب ؟ | ۱۷ آذر ۱۳۹۴

    دوستان میخوام ویندوز 10 بنصبم ! سوالم اینه که هنوزم مشکل استفاده از پهنای باند اینترنت و جاسوسی و . . . رو داره یا نه ؟ باتشکر

    • نام
      نام | ۱۷ آذر ۱۳۹۴

      مشکل داره

  • Hesam
    Hesam | ۱۶ آذر ۱۳۹۴

    مایکروسافت کی گفت استایلوس؟

  • N
    N | ۱۶ آذر ۱۳۹۴

    اه اه چه روز کسل کننده ای، ی بررسی بذارید ?

  • Divan Greedy (thankyouaj)
    Divan Greedy (thankyouaj) | ۱۶ آذر ۱۳۹۴

    متوجه نشدم این مطلب پوشش چشم انداز بود یا تحلیل چشم انداز ها بود ؟؟؟ در ضمن مایکروسافت بار ها و بارها قلم سرفیس گفته نه استایلوس همیشه توی کنفرانس ها گفته که چیزی می سازه که بیشترین شباهت رو به قلم های معمولی داشته باشه اگر فقط یکی از کنفرانس ها رو دیده باشید می دونستید این مطلب رو

مطالب پیشنهادی