ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

لنوو ThinkPad 13 را در قالب دو نسخه مبتنی بر ویندوز 10 و سیستم عامل کروم رونمایی کرد

لنوو را شاید بتوان بزرگترین تولید کننده پی سی در دنیا خواند، با این همه، این شرکت تنها دو سال است که در زمینه ساخت کروم بوک فعالیت می کند. حالا این کمپانی قصد دارد ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۴ دی ۱۳۹۴ | ۱۱:۱۵

لنوو را شاید بتوان بزرگترین تولید کننده پی سی در دنیا خواند، با این همه، این شرکت تنها دو سال است که در زمینه ساخت کروم بوک فعالیت می کند.

حالا این کمپانی قصد دارد در جریان CES یک محصول جدید از سری ThinkPad را در قالب دو مدل پشتیبانی کننده از سیستم عامل کروم و ویندوز 10 رونمایی کند.

این مساله اندکی عجیب به نظر می آید، با این همه باید بگوییم که دو مدل یاد شده دقیقا هم شبیه به هم نیستند. در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

لنوو ظاهرا قطعات الکترونیکی یکسانی را برای مدل های مختلف این لپ تاپ به کار برده اما طبق اخبار منتشر شده، کیبورد و پورت های این دو دستگاه تفاوت های قابل توجهی با هم دارند.

این یعنی شما نمی توانید یکی از این مدل ها را انتحاب کرده و به خواست خود سیستم عامل کروم یا ویندوز 10 را روی آن اجرا نمایید یا حتی هر دوی سیستم عامل ها را روی آن بوت نمایید.

این محدودیت البته تا حدود زیادی ناامید کننده است که علت آن هم به سیاست های متفاوتی باز می گردد که هم اکنون از سوی مایکروسافت و گوگل در مورد سخت افزار مورد استفاده همراه با نرم افزارهایشان دنبال می شود.

هر دوی این مدل ها از پردازنده های Core i5 اینتل بهره می برند و تا 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی را پشتیبانی می کنند که بیشتر از میزان مورد نیاز برای این دو لپ تاپ ارزان قیمت است.

مدل پشتیبانی کننده از سیستم عامل کروم کیبوردی ساده شده و مختصر و مفید دارد که برای سیستم عامل گوگل طراحی گردیده، در حالی که نسخه ویندوزی همان کنترلر قرمز رنگ اشاره گر ماوس (TrackPoint) را در میانه کیبوردش دارد.

لنوو در توضیح اینکه چرا این کنترلر را روی کیبورد نسخه مبتنی بر کروم لپ تاپ خود تعبیه نکرده هم اعلام داشته که گوگل قوانین سخت گیرانه ای در مورد سخت افزارهای پشتیبانی کننده از سیستم عاملش دارد و اجازه انجام این کار را نداده است.

دیگر تفاوت های این دو دستگاه شامل پورت HDMI در مدل ویندوزی، سه پورت USB و یک پورت USB Type-C می شوند و نسخه مبتنی بر کروم تنها یک پورت USB دارد اما در عوض دو پورت USB Type-C برایش در نظر گرفته شده است.

قیمت این دو لپ تاپ هم با هم فرق دارد؛ نسخه ویندوزی قرار است که در آوریل و با رقم 449 دلار فروخته شود در حالی که مدل مبتنی بر کروم تا ماه ژوئن از راه می رسد و در آن زمان قیمتش برابر با 399 دلار خواهد بود.

13thinkpad13silverheroshot

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی