ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شرکت DELL از 3 داک مبدل برای استاندارد USB-C رونمایی به عمل آورد

از مدت ها پیش و قبل از اینکه این همه محصول مختلف با پورت USB-C به بازار عرضه شود، این وعده به ما داده شده بود که می توانیم به واسطه همین تک پورت، بسیاری ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۷ دی ۱۳۹۴ | ۰۰:۴۵

از مدت ها پیش و قبل از اینکه این همه محصول مختلف با پورت USB-C به بازار عرضه شود، این وعده به ما داده شده بود که می توانیم به واسطه همین تک پورت، بسیاری از استانداردهای اتصال را به همراه داشته باشیم.

اما چگونه؟ هیچ شرکتی آنطور که باید و شاید پا جلو نگذاشت تا تک پورت های USB-C را به چندین و چند پورت مختلف بدل سازد و حالا شرکت DELL بر آن شده تا بالاخره، به کاربرانی که از USB-C و محدودیت هایش به ستوه آمده اند، کمی آرامش هدیه دهد.

DELL امروز در کنار نمایشگر و لپ تاپ هایی که معرفی کرد، از سه داک هم پرده برداشت که می توانند پورت USB-C لپ تاپ های دل (و حتی مک بوک اپل) را به چندین استاندارد دیگر تبدیل کنند.

Dell Dock، همچون یک جعبه سیاه رنگ کوچک است که ابعادی برابر با ۱۵۵ در ۱۱۰ در ۲۱ میلیمتر دارد. پس از اتصال آن به پورت USB-C لپ تاپ خود، به ۳ پورت USB 3.0، دو پورت USB 2.0، پورت HDMI و mini DisplayPort،‌ همچنین VGA و یک پورت استریو و خروجی و ورودی صدا و در نهایت یک پورت اترنت دسترسی خواهید داشت.

dell-docks-ces-2016-11-980x420-w600

توسط Dell Dock، می توانید دو نمایشگر را با رزولوشن 1920 در 1200 (با ۶۰ هرتز) داشته باشید و یا یک نمایشگر خود را با رزولوشن 3840 در 2160 ببینید.


Dell Dock، صرفا نمونه کوچک تری بود که شرکت دل معرفی نموده. این کمپانی یک داک دیگر را نیز به نام Dell Thunderbolt Dock معرفی کرده که کمی بزرگتر بوده و اندازه ای برابر با ۱۴۵ در ۱۴۵ در ۵۲ میلیمتر دارد.

dell-docks-ces-2016-2-1280x720-w600

این مبدل از طریق استاندارد Thunderbolt 3 به لپ تاپ شما متصل می گردد. همانگونه که پیشتر نوشته ایم، نسل سوم از استاندارد تادربولت در قالب یک پورت USB-C عرضه گشته و می تواند سه نمایشگر با رزولوشن 1080p را پشتیبانی کرده و یا به سراغ ۲ نمایشگر 4K برود.

dell-docks-ces-2016-0-1280x720-w600

در حالی که دل این دو داک را برای محصولات خودش معرفی کرده، خبر خوب این است که با سایر دستگاه نیز سازگاری دارند و همین موضوع به معنای آن است که کاربران مک بوک ۱۲ اینچی اپل نیز می توانند با خرید این داک ها، از نوت بوک بسیار باریک خود نهایت استفاده را ببرند.


 

dell-docks-ces-2016-8-w600

در این میان شرکت دل یک دانگل کوچک دیگر را نیز برای استاندارد USB-C معرفی کرده که از پورت USB 3.0، و HDMI در کنار VGA و اترنت بهره می برد.

dell-docks-ces-2016-7-1280x720-w600

این در حالیست که در همین داک، یک باتری کوچک نیز جاسازی شده تا بتواند در نقش یک پاور بانک برای محصولات دارای USB-C ظاهر شود.

در نهایت لازم به اشاره است که قیمت Dell Dock برابر با ۱۹۹ دلار و قیمت Dell Thunderbolt Dock معادل ۲۹۹ دلار مشخص گشته. این دو محصول همچنین از تاریخ ۲۸ ژانویه، برای فروش در اختیار کاربران علاقمند قرار خواهند گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • هادی
    هادی | ۱۷ دی ۱۳۹۴

    اون کوچیکه بیشتر از همه نظر من و به خودش جلب کرد، فقط کاش دوتا یو اس بی ۳.۰ داشت که دیگه خیال همه رو راحت می کرد...
    فقط راستی، چرا هیچکدومشون امکان شارژ رو نداشت، اینجوری که برای مک بوک ۱۲ خیلی ضد حال میشه...باید روش یه ورودی USB-C برای شارژ هم قرار می داد که دیگه همه چی تموم شه...

  • Rz
    Rz | ۱۷ دی ۱۳۹۴

    خیلللللللی عالیییه ... یعنی دقیقا میشه یه گوشی که hdmi پشتیبانی کنه رو راحت به Led وصل کرد... عالییی عالییییییی دمشششششش چییییییز

  • saeed
    saeed | ۱۷ دی ۱۳۹۴

    دوستان و مدیران digiato یه خبر خوب
    Netflix is now available in Iran!
    این ایمیل همین الان برای من ارسال شده

    http://up.persianscript.ir/uploadsmedia/03a7-screencapture-mail-google-com-mail-u-1-1452115671441.png

مطالب پیشنهادی