ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ترند فورس: در سال 2015 حدود 1.3 میلیارد اسمارت فون فروخته شده

موسسه تحلیلی-آماری ترند فورس امروز گزارشی مبنی بر میزان فروش جهانی تلفن های هوشمند منتشر نموده که مشخص می کند در سال گذشته میلادی، 1.292 میلیارد دستگاه موبایل در سراسر دنیا به فروش رفته است. ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۲۸ دی ۱۳۹۴ | ۰۱:۰۰

موسسه تحلیلی-آماری ترند فورس امروز گزارشی مبنی بر میزان فروش جهانی تلفن های هوشمند منتشر نموده که مشخص می کند در سال گذشته میلادی، 1.292 میلیارد دستگاه موبایل در سراسر دنیا به فروش رفته است. این گزارش همچنین نرخ رشد سالیانه بازار اسمارت فون ها را در مقایسه با سال 2014 میلادی 10.3 درصد اعلام نموده.

با اینکه سرعت نرخ رشد این صنعت در مقایسه با سنوات گذشته بسیار کمتر بوده اما همچنان رقم تعیین شده بالاتر از آن چیزی است که تحلیل گر موسسه IDC در انتهای سال 2015 میلادی پیش بینی نموده بود. بر اساس گمانه زنی این موسسه، انتظار می رفت این رشد عدد یک رقمی را به خود اختصاص دهد اما با استناد به گزارش ترند فورس شرکت های چینی گام بزرگی در این مسیر برداشته و مجموعا 539 میلیون دستگاه در سراسر جهان به فروش رسانده اند به طوری که کمپانی هایی همانند هوآوی و لنوو توانستند جایگاه سوم پرفروش ترین شرکت های موبایلی را پس از سامسونگ به خود اختصاص دهند.

اگر بخواهیم جزئیات بیشتری از گزارش TrendForce مطرح کنیم بد نیست بدانید 7 شرکت از 10 شرکت برتر در این لیست را چینی ها قبضه نموده اند به طوری که ال جی، سامسونگ و اپل تنها شرکت های غیر چینی این فهرست به شمار می روند.

در همین راستا خوب است بدانید فروش موبایل های ال جی در سال 2015 نسبت به 2014 حدود 7.9 درصد رشد داشته اما سهم بازار آن از 5.4 درصد از در سال 2014 به 5.3 درصد در 2015 رسیده بود. سامسونگ نیز در سال گذشته 1.8 درصد از سهم بازار خود را نسبت به سال 2014 از دست داد و فقط 25 درصد از این بازار در دستان غول تکنولوژی کره ای بود.

با اینکه سامسونگ با کاهش تقاضا رو به رو بوده اما همچنان تاج برترین برند برتر تولید کننده موبایل را بر سر دارد به طوری که در سال 2015 میلادی به تنهایی 320 میلیون اسمارت فون به فروش رسانده.

شرکتی همانند لنوو نیز در سال 2015 با کاهش تقاضا از طرف مشتری ها مواجه بود و از تعداد فروش 92 میلیون دستگاه در سال 2014 به 70 میلیون دستگاه در سال گذشته رسید.

در آخر هم باید بگوئیم اپل که در رتبه دوم قرار دارد در سال گذشته 17.5 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده و 227 میلیون دستگاه آیفون فروخته بود. اما به گزارش ترند فورس برنده اصلی این بازار، کمپانی چینی هوآوی است که توانسته از مرز فروش یکصد میلیون دستگاه در 12 ماه عبور کرده و خود را به عنوان یکی از بهترین تولید کننده های اسمارت فون به جهانیان نشان دهد.

در جدول پائین می توانید در یک نگاه از سهم بازار و میزان فروش برندهای مختلف آگاه شده و آنها را با هم مقایسه نمائید.

TrendForce-Smartphone-Sales-2015-KKjpg

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • پوریا
    پوریا | ۲۸ دی ۱۳۹۴

    بله که کمتر میفروشه.قیمتاشو بشکنه عالی بفروشه.نه ای 9 رو 300 دلار بده بعد شیاومی و لنوو بهترشو بدن 100 دلار.زد تی ای هم کم شرکتی نیست ها.سری زدش عالیه.با آکسون کار نکردم ولی شنیدم عالیه.ولی انصافا رقابت هواوی و شیاومی و لنوو باحاله.ولی در تعجبم سونی باید بالاتر باشه.بعضی از گوشیاش مثل سری ام (مخصوصاً ام 4 آکوا) خیلی مقرون به صرفست.

  • محمد سپاهان
    محمد سپاهان | ۲۸ دی ۱۳۹۴

    واقعا حق سونی نیس ک تو اول تا پنجم نباشه چ برسه تو ده تا البته خودش مقصره چون باید تبلیغاتشو عوض کنه یا مثلا مث سامسونگ فروشنده ها و سایتارو بخره

    • bad name
      bad name | ۲۸ دی ۱۳۹۴

      تو اینو میگی واقا جایhtc کجاس اصلا نیس یعنی از zte هم کمتر میفروشه جلل خالق

مطالب پیشنهادی