ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ادوبی امکان عکاسی با فرمت خام را به نسخه اندروید اپلیکیشن Lightroom اضافه کرد

اگر از علاقه مندان به عکاسی با ابزارهای موبایل هستید، لازم است بدانید که شرکت ادوبی با ارائه یک بروزرسانی، قابلیت های جدیدی مثل split toning و haze removal که مدتی پیش به نسخه iOS اپلیکیشن ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۴ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۴:۰۰

اگر از علاقه مندان به عکاسی با ابزارهای موبایل هستید، لازم است بدانید که شرکت ادوبی با ارائه یک بروزرسانی، قابلیت های جدیدی مثل split toning و haze removal که مدتی پیش به نسخه iOS اپلیکیشن Lightroom اضافه کرده بود را اکنون به پلتفرم اندروید نیز آورده است. ادوبی البته علاوه بر این، امکان عکاسی با فرمت RAW یا به طور دقیق تر DNG را نیز به این نسخه اضافه کرده است که در پلتفرم پیشین وجود ندارد.

البته لازم است بدانید که این قابلیت به محصولات جدیدتر محدود است و الزاماً همه ابزارهای اندرویدی را شامل نمی شود، چرا که گوگل از نسخه پیشین اندروید یا همان آب نبات چوبی، تصویر برداری با فرمت خام را در این پلتفرم امکان پذیر ساخت.

این در حالی است که در پلتفرم iOS اجازه ذخیره تصاویر با فرمت RAW برای اپلیکیشن ها وجود ندارد و به همین دلیل است که Lightroom نمی تواند این قابلیت را در پلتفرم اپل ارائه نماید.

عکاسی با فرمت خام از این جهت اهمیت دارد که آزادی عمل بسیار بیشتری را در اختیار کاربران قرار می دهد و ویرایش دقیق تر تصاویر را امکان پذیر می کند، چرا که تصاویر ثبت شده با این فرمت کمپرس شده نیستند و تمام داده های منعکس شده روی سنسور دوربین را شامل می گردند.

البته از سوی دیگر همین خصوصیت موجب شده تصاویر ثبت شده با فرمت RAW حجم بسیار بیشتری نسبت به JPEG داشته باشند، در نتیجه می توان گفت هرچند وجود این قابلیت بسیار سودمند است، اما توصیه می کنیم استفاده از آن را به موارد خاص محدود کرده و در حالت روزمره هنگام عکاسی، از تنظیمات خودکار ابزار موبایل خود بهره گیرید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی