ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مقایسه ای میان Helio X25 و چیپست های اگزینوس 7420 و اسنپدراگون 652

همانطور که احتمالا در جریان هستید کمپانی Meizu همین تازگی ها پرچمدار جدیدش را معرفی کرد. این محصول که Meizu Pro 6 نام دارد در واقع جایگزین موبایل Pro 5 است که درماه سپتامبر سال ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳۰ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۷:۴۵

همانطور که احتمالا در جریان هستید کمپانی Meizu همین تازگی ها پرچمدار جدیدش را معرفی کرد. این محصول که Meizu Pro 6 نام دارد در واقع جایگزین موبایل Pro 5 است که درماه سپتامبر سال قبل معرفی شد اما بر خلاف آن، نمایشگر به مراتب کوچک تری را در خود جای داده است.

پنل Pro 5 از نوع 5.7 اینچی بود در حالی که نسخه جایگزینش یک نمایشگر 5.2 اینچی را در خود جای داده است. بسیاری از کاربران انتظار داشتند که این محصول اواخر امسال از راه برسد و در عین حال چیپست اگزینوس 8870 یا 8890 سامسونگ را در دل خود جای داده باشد.

اما چنین اتفاقی نیافتاد و میزو ظاهرا تصمیم گرفت که از چیپست 64 بیتی و ده هسته ای  Helio X25 محصول مدیاتک بهره بگیرد. لازم است اضافه نماییم که Meizu تنها شرکتی است که حق استفاده از آن پردازنده را دارد [البته دست کم تا الان که اینطور بوده].

در هر حال، بسیاری از شما حتما می خواهید بدانید که این سیستم روی چیپ چه توانی دارد. در ادامه این مطلب شما را در جریان نتیجه مقایسه این موبایل با تلفن های هوشمند گلکسی نوت 5 و Oppo R9 Plus قرار می دهیم.

این مقایسه ظاهرا در چین انجام شده است و چون در نوت 5 سامسونگ از اگزینوس 7420 بهره گرفته شده دارای جذابیت بالایی است (این چیپست همانی است که در پرچمدار قبلی Meizu به خدمت گرفته شد).

Oppo R9 Plus همانطور که احتمالا می دانید یک چیپست میان رده اسنپدراگون 652 را در خود جای داده که پردازنده آن هشت هسته دارد. تصویر نخستی که در انتهای این مطلب می بینید حاصل عملکرد این سه دستگاه در بنچمارک  AnTuTu 6.1.3 را نشان می دهد.

همانطور که می بینید، Meizu PRO 6 در این مقایسه توانست با کسب امتیاز 100159 جایگاه نخست را به خود اختصاص دهد. اما به یاد داشته باشید که R9 Plus یک چیپست میان رده را در دل خود جای داده و نوت 5 هم از نمایشگری با رزلوشن QHD بهره می برد که قطعا بر نتیجه کار اثر داشته است. اگر نوت 5 چنین نمایشگری نداشت آنگاه می توانستیم مطمئن باشیم که محصول Meizu را کنار می زند.

تصویر دومی که خواهید دید مقایسه این دستگاه ها در بنچمارک Geekbench است و این بار هم Meizu PRO 6 توانست با کسب امتیاز 1925 در تست تک هسته ای و امتیاز 6550 در وضعیت چند هسته ای جایگاه اول را در اختیار بگیرد.

جالب است بدانید نتایج به دست آمده از دو دستگاه دیگر شرکت کننده در این بررسی حتی نزدیک به موبایل Meizu هم نبود؛ و اما تصویر آخری که در گالری مشاهده می کنید نتایج عملکرد آنها در 3D Mark را نشان می دهد و این همان نقطه ایست که PRO 6 ضعیف عمل کرد.

پردازنده گرافیکی  Mali-T880MP4 که همراه با Helio X25 ارائه می شود نتوانست Mali-T760MP8 موجود در چیپست اگزینوس 7420 را شکست دهد. در نظر داشته باشید که در این تست رزلوشن فاکتور مهمی محسوب نمی شود و به همین خاطر نتایج به دست آمده از عملکرد نوت 5 تحت تاثیر این مساله قرار ندارد.

Helio X25 همچنین در تست عملکرد سه بعدی بیشتر از اگزینوس 7420 داغ شد که البته از این بابت جای نگرانی وجود ندارد اما لازم بود که به آن اشاره شود. نکته پایانی اینکه محصول میزو از رم LPDDR3 و حافظه eMMC5.1 بهره می برد در حالی که نوت 5 رم LPDDR4 و حافظه UFS2.0 را در خود جای داده است. روی هم رفته، اینکه میزو تصمیم گرفته از چیپست Helio X25 در پرچمدار تازه اش بهره بگیرد اتفاقی جالب است. البته چنین تصمیمی هیچ ایرادی ندارد اما همانطور که در ابتدای مطلب گفته شد کاربران زیادی تمایل داشتند چیپ اگزینوس را در آن ببینند.

Galaxy-Note-5-vs-Oppo-R9-Plus-vs-Meizu-PRO-6_1

Galaxy-Note-5-vs-Oppo-R9-Plus-vs-Meizu-PRO-6_2

Galaxy-Note-5-vs-Oppo-R9-Plus-vs-Meizu-PRO-6_3

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • amir
    amir | ۳۰ فروردین ۱۳۹۵

    تو صفحه نمایش سامسونگ بهتره ولی بقیه کم اورد

  • میثم
    میثم | ۳۰ فروردین ۱۳۹۵

    گذشته از تست ها به تفاوت رنگ ها تو صفحه نمایش گوشی ها توجه کنین

مطالب پیشنهادی