ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کاهش سهم سامسونگ در تولید نمایشگرهای متوسط و بزرگ
تکنولوژی

سهم سامسونگ از بازار نمایشگرهای LCD متوسط و بزرگ کاهش یافته است

طی سالیان گذشته کمپانی سامسونگ همواره وارد بازارهایی شده که از قبل بازیگران قدرتمندی در آن حضور داشته اند، اما توانسته به سرعت خود را بالا کشیده و به برند شماره یک در آن زمینه ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۹:۱۵

طی سالیان گذشته کمپانی سامسونگ همواره وارد بازارهایی شده که از قبل بازیگران قدرتمندی در آن حضور داشته اند، اما توانسته به سرعت خود را بالا کشیده و به برند شماره یک در آن زمینه بدل شود یا دست کم در میان سه شرکت برتر جای بگیرد. ابزار آنها برای رسیدن به چنین موفقیت هایی کمپین های عظیم تبلیغاتی شان بوده است.

همین موج های عظیم تبلیغاتی باعث می شد حتی اگر محصولات این کمپانی در مقابل رقبا ضعیف تر هم  بودند، باز هم بتوانند فروش بیشتری را تجربه کنند. اما تجربه چند سال اخیر نشان داده که یک ابزار نمی تواند برای همیشه کارآمد باشد. این حقیقت به خصوص در مورد کسب و کار تولید نمایشگرهای LCD متوسط و بزرگ مشهود بوده که در ابزارهایی چون تبلت ها، کروم بوک ها، لپ تاپ ها و مانیتورها مورد استفاده قرار می گیرند.

بررسی های جدید موسسه تحقیقاتی HIS نشان می دهد که سهم غول کره ای از این بازار طی یک سال گذشته به شکل محسوسی کاهش یافته است. در عوض شش سال است که رقیب دیرینه آنها یعنی LG جایگاه خود را به عنوان تولید کننده درجه اول نمایشگرهای LCD بزرگتر از ۹ اینچ حفظ کرده. بعد از LG Display با سهم ۲۴ درصدی، کمپانی چینی BOW با ۱۷ درصد، شرکت تایوانی AUO با ۱۶ و Innolux با ۱۵ درصد سهم قرار دارند. در این میان سامسونگ با سهم 14.5 درصدی به رتبه پنجم تنزل یافته است و این در حالیست که سهم آن در سال گذشته برابر با ۱۹ درصد بوده است.

البته این شرکت عظیم در بازار نمایشگرهای بزرگ عملکرد بهتری از خود نشان داده، اما در آن بخش نیز با کاهش سهم مواجه بوده است. از دید HIS دلیل اصلی این مسئله در کاهش نرخ تولید نهفته است. به عبارتی افزایش هزینه ها و در نتیجه افزایش قیمت تمام شده محصولات مزیت های رقابتی آنها را در این بخش از بازار کاهش داده است.

کره ای ها قصد دارند با ساده سازی روند تولید و کاهش ضخامت لایه های به کار رفته در ساخت شیشه نمایشگرها قیمت تمام شده آنها را کاهش و نرخ تولید را افزایش دهند.

البته برخی نیز بر این عقیده اند که ممکن است سامسونگ به همین سهم از بازار بسنده کرده و در عوض تمرکز بیشتر خود را روی تولید نمایشگرهای AMOLED و نمونه های انعطاف پذیر قرار دهد. درخواست جهانی برای نمایشگرهای بزرگ لپ تاپ ها و مانیتورها رو به کاهش است و کره ای ها نمی خواهند بیش از حد روی بازاری که رو به افول است سرمایه گذاری کنند.

آنها در سالی که گذشت ۵ خط از ۹ خط تولید LCD های خود را در سرتاسر جهان تعطیل و یا واگذار کرده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • امیرحسین
    امیرحسین | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵

    اره معلومه خب. تمرکزشو رو آمولد گرفته و زیاد به ال سی دی توجهی نمیکنه. عالی

مطالب پیشنهادی