ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اسمارت فون سامسونگ با نمایشگر تاشونده
تکنولوژی

نمایشگرهای تاشونده در مرحله نهایی توسعه؛ موبایل خاص سامسونگ چه زمان از راه می رسد؟

پیش از این برایتان از طرحی موسوم به Project Valley گفتیم که طی آن سامسونگ قصد دارد یک تلفن هوشمند با نمایشگر تاشونده را به بازار عرضه کند. حال وبسایت ETNews خبر داده که شرکت کره ای تا ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۲۰:۴۵

پیش از این برایتان از طرحی موسوم به Project Valley گفتیم که طی آن سامسونگ قصد دارد یک تلفن هوشمند با نمایشگر تاشونده را به بازار عرضه کند. حال وبسایت ETNews خبر داده که شرکت کره ای تا سال ۲۰۱۷ اولین محصول از این سری را رونمایی خواهد کرد.

تلاش سامسونگ برای تولید نمایشگرهای انعطاف پذیر بیش از سه سال قدمت دارد، و بعد از تولید و عرضه موفق گلکسی های سری edge با نمایشگری که در کناره ها دارای قوس است، این شرکت به دنبال تولید موبایل ۵ اینچی تا شونده ای است که می تواند بعد از باز شدن به یک تبلت ۷ اینچی بدل شود.

ETNews باور دارد سامسونگ جهت نیل به این هدف از کمپانی های متعدد در سرتاسر دنیا کمک گرفته و اینک تمام تکنولوژی های مورد نیاز را در اختیار دارد. هدف، تولید نمایشگری با تکنولوژی OLED است که بتواند همانند یک کیف جیبی، از وسط تا شود. در این شرایط حمل گجتی در ابعاد یک تبلت نیز کاملاً آسان خواهد بود.

گفته می شود Samsung Display مراحل ساخت اولین نمونه آزمایشی از این گونه نمایشگرها را به پایان رسانده است. لی چانگ هون (Lee Chang-hoon) مدیر این واحد نیز اخیراً اعلام داشته که توسعه نمایشگر تاشونده طبق برنامه در حال پیش رفتن است و تیم تحت نظرش در حال برنامه ریزی و گفتگو با شرکای خود برای تولید انبوه این نمایشگرها هستند.

پیش نیاز تولید یک تلفن هوشمند تاشونده، فقط یک نمایشگر انعطاف پذیر نیست، بلکه سامسونگ باید تکنولوژی های دیگری را نیز برای سایر بخش های سخت افزاری و نرم افزاری چنین موبایلی توسعه دهد.

گزارش های قبلی خبر از عرضه این محصول با شماره مدل SM-G929F در اوایل سال ۲۰۱۶ می دادند، اما به نظر می رسد پروسه طراحی و تولید انبوه آن بیش از آنچه کره ای ها انتظار داشتند، به طول انجامیده است.

برخی تحلیلگران معتقدند که عرضه موبایل تاشونده می تواند تحول بزرگ بعدی از زمان عرضه آیفون اپل باشد و دوباره هیجان را به بازار رو به افول موبایل های هوشمند بازگرداند. گرچه نباید در این میان از تلاش های رقیب هموطن، ال جی، برای عرضه تلفن های هوشمند ماژولار نیز گذشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • omid
    omid | ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵

    سامسونگ به جای این کارا بره رابط کاربریشو درست کنه واقعا زشته،با بقیه کمپانیا مقایسش کنید فقط، خیلی قیافه تاچ ویز رنگو وارنگو مسخرس

  • masoud_gh
    masoud_gh | ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵

    "برخی تحلیلگران معتقدند که عرضه موبایل تاشونده می تواند تحول بزرگ بعدی اززمان عرضه آیفون اپل باشد "
    واقعاً دیگه گندش رو در آوردید هر چی رو با اپل مقایسه می کنید انگار اپل خدای تکنولوژی هست و بقیه دیگه بوقند .
    تو چند مقاله قبل هم که راجع به چت بات مایکروسافت و خانم لیلی چنگ بود ، نوشته بودید:
    "حالا قریب به یک دهه از عرضه اولین آیفون سپری می شود؛ پس از آیفون، فراگیر شدن فزاینده ی اپلیکیشن ها را شاهد بودیم"
    آخه اون مقاله چه ربطی به اپل داشت .
    بهتره اول سایتتون بزنید مرجع مقایسه اپل .
    اینجوری پیش بره تو قسمت مقاله های موجودات عجیب هم با اپل
    مقایسه می کنید.

  • shahab
    shahab | ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵

    خودم به شخصه دوست دارم که با ماژول. گوشیمو ارتقا بدم تا اینکه از وسط نصفش. کنم

    • امیرحسین
      امیرحسین | ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵

      چه تابلو تبلیغ الجی میکنی!

      • shahab
        shahab | ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵

        درسته من طرفدار ال جی هستم ولی جدا فکرشو بکن آخر استفادهای که از تاشو ها میشه انجام داد اینه که یه تبلت تو یه جیب جاشه اما با ماژول تو میتونی امکانته بیشتری تو دستگاه بزاری و شخصی سازیش کنی

مطالب پیشنهادی