ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اتحادیه تولید تلویزیون UHD
تکنولوژی

تولید کننده های چینی تلویزیون به رقابت با محصولات درجه یک کره ای می روند

کمپانی های کره ای سامسونگ و ال جی در مجموع 73.8 درصد از بازار تلویزیون های رده بالا را در اختیار دارند، اما برندهای چینی از جمله هایر، هایسنس، Skyworth, TCL و شیائومی قصد دارند به ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۸:۳۰

کمپانی های کره ای سامسونگ و ال جی در مجموع 73.8 درصد از بازار تلویزیون های رده بالا را در اختیار دارند، اما برندهای چینی از جمله هایر، هایسنس، Skyworth, TCL و شیائومی قصد دارند به زودی به رقابت با این غول های دنیای تکنولوژی بپردازند.

برندهای مذکور به لطف قیمت تمام شده پایین و البته حمایت های ویژه دولتی، فروش بسیار خوبی را در خاک چین تجربه کرده اند. حال در مرحله بعد آنها می خواهند با ارتقای کیفیت و دستیابی به تکنولوژی های جدیدتر به سهم دو حاکم کره ای بازار یورش ببرند.

در شرایط حاضر، یک تلویزیون رده بالا محصولی است که دست کم ۲۰۰۰ دلار قیمت داشته باشد، در حالی که محصولات کمپانی های چینی فوق الذکر به طور متوسط با قیمت کمتر از 500 دلار به فروش می رسند. علاوه بر این، در حال حاضر آنها به هیچ وجه توانایی هماوردی با اعتبار نام و نشان دو کمپانی کره ای در سطح جهانی ندارند. با همه این ها اما چینی ها حرکت آرام و پیوسته خود را آغاز نموده اند و می توانند با به دست آوردن تکنولوژی های لازم به تدریج حرفی برای گفتن داشته باشند.

اتحادیه UHD متولی تهیه و اشاعه استانداردهای لازم جهت توسعه هرچه بیشتر تلویزیون های UHD است. در اولین گردهمایی اعضای این اتحادیه در کشور کره، تنها شرکت های سامسونگ، ال جی و سونی توانستند گواهی های لازم جهت عضویت رسمی و حضور در آن را به دست بیاورند. سهم سامسونگ از این بخش از بازار حدود 43.1 درصد و سهم رقیب هموطنش ال جی حدود 30.7 درصد است.

اخیراً دو شرکت چینی هایسنس و TCL هم توانسته اند که به عضویت اتحادیه مذکور درآیند تا عملاً رقابت با بزرگان بازار را شروع کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی