ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پژوهشگران از امنیت بالا در موبایل های سری نکسوس و گلکسی های سامسونگ خبر می دهند

بعید است یک هفته سپری شود و خبری از آسیب پذیری در دنیای اندروید نباشد. این آسیب پذیری ها گاهی جدی هستند و گاهی هم به مواردی نه چندان با اهمیت مربوط می شوند اما ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۳ تیر ۱۳۹۵ | ۱۰:۳۰

بعید است یک هفته سپری شود و خبری از آسیب پذیری در دنیای اندروید نباشد. این آسیب پذیری ها گاهی جدی هستند و گاهی هم به مواردی نه چندان با اهمیت مربوط می شوند اما در هر صورت موجب گلایه توسعه دهندگان اپلیکیشن های اندرویدی شده اند.

گوگل سال گذشته برای رفع مشکل، راهکاری ارائه داد و عنوان نمود که تصمیم دارد به شکل ماهانه، بروز رسانی هایی را برای پلتفرم اندروید ارائه دهد که صرفاً حافی رفع باگ ها باشند. به این ترتیب، شرکت های سازنده نیز می توانند بدون نیاز به دستکاری نسخه های پیش خود، آنها را به دست کاربر رسانده و امنیت موبایلی که مدتی پیش فروخته اند را تامین کنند.

با این حال هنوز هم بسیاری از موبایل های اندرویدی، آپدیت های ماهانه و امنیتی گوگل را دریافت نمی کنند. کار به جایی رسیده که به همین علت، یکی از موسسه های تحقیقاتی و امنیتی توصیه می کند که بهتر است کاربرانی که می خواهند موبایلی اندرویدی تهیه کنند، به سراغ خریداری یکی از گلکسی های سامسونگ رفته و یا یکی از موبایل های سری نکسوس را برای خود انتخاب کنند.

وجود آسیب پذیری جدی در موبایل هایی که بروز رسانی ماه مه گوگل را دریافت نکرده اند

موسسه «Duo Labs» خبر می دهد در محصولات اندرویدی که بروز رسانی امنیتی ماه مه گوگل را دریافت نکرده اند، یک آسیب پذیری جدی وجود دارد. اینطور که پیداست، ۵۷ درصد از کل موبایل های اندرویدی، این بسته امنیتی را دریافت نکرده اند و بر همین اساس می توان گفت اکثریت تلفن های هوشمند مبتنی بر این سیستم عامل امن نیستند.

در تست انجام شده، تنها موبایل های سری نکسوس و گلکسی های سامسونگ از امنیتی قابل قبول برخوردار بوده اند. به همین دلیل پروژهشگران می گویند که نمی توانند به کاربران توصیه کنند که سراغ برندهای دیگر بروند.

«دستگاه هایی که می توانیم آنها را توصیه کنیم، محصولات سری نکسوس و حالا گلکسی های سامسونگ هستند. چرا که برای این دو گونه موبایل ها، بروز رسانی های امنیتی گوگل به شکل مداوم عرضه می شود.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • mehmet
    mehmet | ۱۵ تیر ۱۳۹۵

    کماکان منتظر نوت سون هستم ، وقتی بیاد انگار قراره یه انفجار شکل بگیره

  • شایان
    شایان | ۱۴ تیر ۱۳۹۵

    حالا مگه ما سیاست مداریم که اطلاعاتمون حفظ شه؟ اگه هم قراره مثلا اینا اطلاعاتمون رو از بین ببرن خو ماشالله خود گوگل یه سیستم کلود برا سیو گذاشته،بکاپ هم هست...این محققین هم بیکارنا...پاشید یه وسیله اختراع کنید که بگه کجای جوجه کباب هنو نپخته...

  • Mohammad Reza
    Mohammad Reza | ۱۳ تیر ۱۳۹۵

    اقای مستکین عزیز شما اپلی هستین و من کاملا به نظرتون احترام میذارم،ولی میشه وقتی میخواین درباره ی اندروید خبر بذارین،علایق شخصیتون رو یکم دور کنید؟یکم آزاردهنده میشه وقتی شما خیلی اشکار مخالفتتون با اندروید رو به متن خبرها میارین.بخدا انتخاب پلتفرم به سلیقه ی شخصی مربوطه هرکدوم مشکلات خودشون رو دارن کاری نداره اشکال های پلتفرم اپل رو بزرگ کنیم و هی بهش تیکه بندازیم.

    • alireza pooratai
      alireza pooratai | ۱۴ تیر ۱۳۹۵

      خوبه که منبعش رو هم‌ نوشته.
      آقای مستکین بیاد به خاطر علاقه ی شما به جای سامسونگ ، سونی رو بزنه!!!
      دوست عزیز اول بدون داری چی میگی بعدا بیا اینجا نظر بده.

  • TNT
    TNT | ۱۳ تیر ۱۳۹۵

    خوبه همین یکی ۲ ماه پیش بود تعداد زیادی از کاربراش رفته بودن به خاطر عدم انتشار آپدیت های امنیتی از سامسونگ شکایت کرده بودن ومحض اطلاع دوستانی هم که قراره بیان زیر این پست سونی رو بکوبن:سونی آندروید 6.0.1 رو از ۲ ماه و نیم پیش واسه Z2 داده و الان رو یه فریمور جدید برا Z2 کار میکنه ثر حالی که s5 آپدیت آندروید ۶ رو تازه گرفته
    ?

    • Mohammad Reza
      Mohammad Reza | ۱۳ تیر ۱۳۹۵

      عزیز کاربرانی مثل شما هستن که ادم رو از سونی زده میکنن و باعث میشن خبر مرگ تدریجی بخش موبایل سونی که قاعدتا باید برای دوست داران تکنولوژی ناراحت کننده باشه،برامون مهم نیست و حتی بعضیا خوشحال میشن.الان کی از سونی حرف زده؟؟سونی که اپدیت امنیتی ماهانه داده؟شما اصلا خبر رو خوندین؟گفتن که کاربران سامسونگ هم دارن پابه پای گوشی های نکسوس اپدیت امنیتی ماهانه میگیرن(که فرق می کنه با اپدیت ارتقا سیستم عامل که توی اون هم هم S6 سریع تر از Z5 گرفت و هم S5 زودتر از Z2.البته M8 یه ماه زودتر از همشون گرفت:) )
      تازه توی همین اپدیت های امنیتی هم سامسونگ تا همین چندماه پیش بد بوده ولی الان بیش تر از نصف کاربران سامسونگ دارن اپدیت های ماهانه رو دریافت می کنن.به خاطر همین این موسسه گفته که "حالا" گوشی های سامسونگ علاوه بر نکسوس ها توی اندروید خوب محسوب میشن از نظر امنیتی.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی