ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هر دو نکسوس سال 2016 از چیپست اسنپدراگون821 بهره خواهند برد [شایعه]

اسنپدراگون 820 را می توان قدرتمندترین چیپست ساخته شده در تاریخ کوآلکام دانست. این محصول حالا در هر تلفن هوشمند هیجان انگیزی وجود دارد، با این همه، به نظر می آید که اوضاع در حال ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۲ تیر ۱۳۹۵ | ۱۱:۱۵

اسنپدراگون 820 را می توان قدرتمندترین چیپست ساخته شده در تاریخ کوآلکام دانست. این محصول حالا در هر تلفن هوشمند هیجان انگیزی وجود دارد، با این همه، به نظر می آید که اوضاع در حال تغییر است چراکه این کمپانی روز گذشته رسما اسنپدراگون 821 را معرفی کرد.

پیشتر شایعه شده بود که کوالکام قصد دارد نسخه بهبود یافته ای از اسنپدراگون 820 را ارائه دهد و حالا که جدیدترین محصول این شرکت از راه رسیده می توان تایید کرد که اسنپدراگون 821 از هر جهت دقیقا چنین خصوصیتی دارد.

قبلا حتی خبر آمده بود که نسل آتی اسمارت فون های خانواده نکسوس اچ تی سی که قرار است اواخر امسال معرفی شوند [و البته ماهیت وجودی آنها نیز شایعه ای بیش نیست] توان پردازشی خود را از اسنپدراگون 821 تامین خواهند کرد.

البته تا به امروز هیچیک از آن دستگاه ها رونمایی نشده اند و شایعات و خبرهای جسته و گریخته ای که در این باره منتشر گردیده نیز صرفا به نکسوسی که اسم رمز مارلین را یدک می کشد محدود می شوند.

امروز اما شایعه تازه ای منتشر شده که برمبنای آن، هر دو اسمارت فون های خانواده نکسوس که قرار است امسال معرفی شوند، چیپست اسنپدراگون 821 را در دل خود جای خواهند داد. اگر  این خبر صحت داشته باشد، می  توان گفت که امسال گوگل اندکی از استراتژی سابق خود فاصله گرفته است؛ همانطور که احتمالا می دانید این شرکت ترجیح داد برای پایین نگه داشتن هزینه هایش چیپست قدرتمند اسنپدراگون 810 را درون نکسوس 6P به کار بگیرد و محصول ضعیف ترش به نام اسنپدراگون 808 را برای نکسوس 5X انتخاب نماید.

در هر حال اگر هر دو دستگاه نکسوس امسال از جدیدترین چیپست کوآلکام بهره بگیرند آنگاه می توان اینطور استدلال نمود که دستگاه کوچک تر با اسم رمز Sailfish که قرار شده با قیمت پایین تری عرضه گردد احتمالا نقطه ضعف دیگری غیر از چیپست خواهد داشت. در واقع اینطور به نظر می رسد که این همان برنامه جدید گوگل برای فروش موبایل هایش باشد.

اما چنانچه کمبودهای سخت افزاری را کنار بگذاریم، زمان معرفی اسنپدراگون 821، این فرضیه را تقویت می کند که احتمالا هر دوی این دستگاه ها همین چیپست را در دل خود جای خواهند داد و هر دوی این اسمارت فون ها نیز تا قبل از اتمام تابستان رونمایی می شوند.

البته باید تاکید کنیم که اینها تنها شایعاتی بیش نیستند اما نکته دیگری که بهتر است به آن اشاره شود این است که طبق لیست مشخصات منتسب به این دستگاه ها که اوایل ماه گذشته منتشر شد، هر دو نکسوس اچ تی سی پردازنده ای چهار هسته ای را به همراه خواهند داشت که البته در آن خبر اشاره ای به مدل دقیق چیپست آنها نشده بود. اما در فهرست مشخصات مربوط به مدل مارلین اشاره شده بود که چیپست دستگاه محصول کوآلکام است در حالی که برند سازنده چیپست متعلق به Sailfish مشخص نشده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • paayaam
    paayaam | ۲۲ تیر ۱۳۹۵

    دیگه 5X منم قدیمی شدددددد? ? ? ?

مطالب پیشنهادی