ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

توسعه دهنده ناشناس: 2K مسئول نابودی مافیا 3، ایوالو و استودیو ایرشنال است

پست اخیر بلاگ یکی از توسعه دهندگان سابق بازی های ویدیویی استودیو Irrational، فضای غمناک و البته نفرت انگیزی در مورد سازنده و ناشر 2K ایجاد کرده است. این توسعه دهنده که ترجیح داده نامش ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۱۱ آبان ۱۳۹۵ | ۱۷:۱۵

پست اخیر بلاگ یکی از توسعه دهندگان سابق بازی های ویدیویی استودیو Irrational، فضای غمناک و البته نفرت انگیزی در مورد سازنده و ناشر 2K ایجاد کرده است.

این توسعه دهنده که ترجیح داده نامش ناشناس بماند، معتقد است 2K با انجام زنجیره ای از اشتباهات و تصمیمات غلط، باعث شده استودیو 2K Australia بسته شده، Irrational Games به مرز نابودی رسیده و صدها نیرو را از دست بدهد و فرنچایزهای مختلفی با شکست مواجه شوند.

بنابر گفته های این فرد، مجموعه خطاهای این استودیو با توسعه بازی Bureau: XCOM Declassified آغاز شد؛ جایی که به موجب کوتاهی های 2K Marin بازی با شکست کامل مواجه شده و ظاهراً این شرکت زیرمجموعه نیز تعطیل شده است.

maxresdefault-w600

سپس با توسعه عنوان Borderlands: The Pre-Sequel شکست دیگری را متحمل شدند و با ضرر هزینه های زیاد، استودیو 2K Australia نیز رسماً تعطیل شد.

این توسعه دهنده می نویسد: «2K به هنگام تعطیل کردن زیرمجموعه استرالیایی اذعان کرد بوردرلندز توسط 40 نفر و فقط در طی 18 ماه ساخته شده، ولی توانست 1.7 میلیون واحد فروش داشته باشد. توسعه بازی های ویدیویی در کشور استرالیا برای 2K صرفه اقتصادی ندارد.»

«این یعنی تامین بودجه 40 نفر که یقیناً درآمد کمتری نسبت به توسعه دهندگان امریکایی دارند برای 2K زیان آور بوده است؟ به نظر من این منطق و دلیل تراشی مسخره است! البته آنها می گویند ارتباطی به شما ندارد، چون برنامه نویسان درک درستی از چرخه تجاری صنعت گیم ندارند.»

evolvenews5.22610

بعد از آن کمپانی مادر 2K بیش از 150 توسعه دهنده شامل برخی از نیروهای سابق خود را در قالب استودیو Hangar 13 جمع کرد تا بازی های به مراتب باکیفیت تری تولید کنند.

«Hangar 13 سال ها و میلیون ها دلار صرف ساخت مافیا 3 کرد. حالا این بازی منتشر شده و شاهد شکست تمام و کمال و واکنش های بسیار منفی آن هستیم.»

اگر 2K قصد داشته باشد تمام هزینه های ساخت مافیا 3 (بررسی دیجیاتو) را برگرداند، می بایست حداقل 8 میلیون نسخه کامل از این بازی را به فروش برساند. در حالی که تاکنون کمتر از 1 میلیون واحد فروخته شده و بعید است هرگز به چنین رقمی دست یابند.

mafia-3-gets-gameplay-details-screenshots-488666-9-w600

«بازی Evolve هم مثل مافیا 3 زیان مالی زیادی را برای 2K در بر داشت و به نظر می رسد اهالی کمپانی ساکن نوواتو، واهمه ای از دنبال کردن این روند نفرت انگیز ندارند.»

گفتنی است Evolve با وجود نقدهای نسبتاً مثبتی که دریافت کرد، هرگز نتوانست مخاطبان را کاملاً راضی کند و بازی ساز Turtle Rock چندی پیش اعلام کرد به پشتیبانی از آن ادامه نخواهد داد.

متاسفانه این روند به هیچ وجه در صنعت بازی های ویدیویی قابل قبول نیست و شاید گفته های این توسعه دهنده ناشناس، حرف دل بسیاری از فعالان و برنامه نویسان این حوزه باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • noki a
    noki a | ۱۲ آبان ۱۳۹۵

    من هم با مافیا 3 حال نکردم.
    از اون فضای ناب و ایتالیایی خارج شده و به سمت GTA رفته

مطالب پیشنهادی