ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

دود هیبریدی ها به چشم خریداران رفت؛ شرط تردد خودروهای هیبریدی در محدوده طرح ترافیک

مدتیست که پای خودروهای هیبریدی بیش از پیش به خیابان های کشور باز شده است. این خودروها با توجه به پیشرانه های مدرن خود مصرف سوخت بهتر و آلایندگی کمتری نسبت به سایر اتومبیل ها ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۴ دی ۱۳۹۵ | ۲۰:۰۰

مدتیست که پای خودروهای هیبریدی بیش از پیش به خیابان های کشور باز شده است. این خودروها با توجه به پیشرانه های مدرن خود مصرف سوخت بهتر و آلایندگی کمتری نسبت به سایر اتومبیل ها دارند. به همین جهت بسیاری از فروشندگان هنگام فروش این خودروها ادعا می کنند که مالکین می توانند به راحتی وارد طرح ترافیک و زوج و فرد شوند.

2016-hyundai-sonata-hybrid

سرهنگ مسعود جبارزاده رییس مرکز اجرائیات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در مصاحبه با ایسنا گفته که ادعای ذکر شده به نوعی هم درست بوده و هم غلط است؛ زیرا خودروهای هیبریدی به شرطی می توانند وارد محدودیت های ترافیکی شهر تهران شوند که مالکین آنها از قبل نسبت به ثبت پلاک خودروی خود به عنوان خودروی دارای مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد اقدام کنند.

traffic-control-tehran

وی در ادامه با تاکید بر اینکه تا پیش از ثبت پلاک خودرو، خودروهای هیبریدی اجازه ورود به محدوده زوج و فرد و طرح ترافیک را نداشته و در صورت ورود مشمول جریمه خواهند شد، افزود: متاسفانه برخی از شرکت‌ های فروشنده خودروهای هیبریدی اینگونه القا می کنند که خریدار پس از خرید و شماره گذاری، می تواند وارد محدوده زوج و فرد و طرح ترافیک شود که این برداشت درست نیست و همانطور که اشاره شد باید مراحل این کار طی شود.

hybrid-logo

سرهنگ جبارزاده درباره اینکه آیا صدور مجوز هزینه اضافی هم در پی دارد یا خیر گفت: در حال حاضر نیازی به پرداخت هزینه طرح ترافیک نیست و مجوز ورود به این محدوده برای این دسته از خودروها رایگان خواهد بود، اما حتما باید مراحل آن طی شود.

او با اشاره به رقم جریمه یک میلیون و 120 هزار تومانی یک خودروی هیبریدی به دلیل ورود غیر مجاز به محدوده طرح ترافیک گفت: اگر مالک خودرو پس از شماره گذاری با مراجعه به سازمان حمل و نقل ترافیک شهر تهران مجوزهای لازم را دریافت می کرد، این اتفاق نمی افتاد. از آنجایی که فرد مورد نظر چنین کاری نکرده، دوربین ها تخلف وی را ثبت کرده و باید جریمه صادر شده را پرداخت کند.

2016-toyota-prius-exterior-dynamic-5_0

در واقع می توان گفت که علیرغم گذشت بیش از دو سال از عرضه اولین مدل خودروهای هیبریدی در بازار کشورمان، تاکنون پلیس روند اداری و مراحل مربوطه به تردد خودروهای هیبریدی در محدوده طرح ترافیک را به شکل عمومی اطلاع رسانی نکرده بود و فروشندگان نیز آگاهانه یا ندانسته از این شرایط، با وعده و وعید خود مبنی بر اجازه تردد در این محدوده، موجبات جریمه های سنگین خریداران را پدید آورده اند.

در روزهای اخیر علاوه بر تویوتا کمری و تویوتا پریوس هیبریدی، پای هیوندای سوناتا هیبرید هم به کشورمان باز شده است که معرفی بررسی این خودرو را می توانید از اینجا مطالعه فرمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • مجید
    مجید | ۱۴ دی ۱۳۹۵

    جدیدا از نوع تیترهای فریبنده زیاد میزنید! فقط هم من معترض نیستم. بارها و بارها اعتراض سایر خواننده ها رو زیر مطالب دیدم!

  • مجید
    مجید | ۱۴ دی ۱۳۹۵

    این چه تیترهای مزخرفیه که شما میزنید!
    همچین تیتر زدید که اولش مخاطب فکر میکنه دیگه هیبریدی ها مجوز ورود به طرح ترافیک ندارند!
    در صورتی که هیچ تغییری ایجاد نشده!
    از همون اولی هم که من سایت نمایندگی ها مثل ایرتویا که نماینده تویوتا رو هست دیدم، به صراحت نوشته که باید ثبت نام برای طرح ترافیک بشه تا جریمه نشن!
    حالا این صاحب ماشین این کار رو نکرده و جریمه شده! چه دودی تو چشم ملت رفته؟!

مطالب پیشنهادی