ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت: ویندوز 10 می تواند جلوی گسترش باج افزارها را بگیرد

بر اساس ادعای مایکروسافت زمانی که آنتی ویروس شما موفق به جلوگیری از توسعه باج افزار در کامپیوترتان نمی شود، ویندوز 10 قادر است از شیوع آن روی شبکه کمپانی جلوگیری کند. مایکروسافت طی مطالعه ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۷:۰۰

بر اساس ادعای مایکروسافت زمانی که آنتی ویروس شما موفق به جلوگیری از توسعه باج افزار در کامپیوترتان نمی شود، ویندوز 10 قادر است از شیوع آن روی شبکه کمپانی جلوگیری کند.

مایکروسافت طی مطالعه ای که از 16 دسامبر 2016 تا 15 ژانویه 2017 انجام داده پی برده است که خانواده باج افزار Cerber بیشترین درصد نفوذ به کامپیوترهای سازمانی را به خود اختصاص داده است.

در تحقیق مورد اشاره عنوان شده است که سیستم «مقابله با خطر پیشرفته (ATP)» ویندوز دفندر می تواند کمک کند تا جلوی برخی از حملات باج افزاری را پیش از گسترش آنها بگیرد.

«تامی بلیزارد» یکی از اعضای تیم تحقیقاتی ویندوز دفندر ATP معتقد است از آنجایی که تکنیک های متداولی در میان خانواده های مختلف باج افزار وجود دارند، بنابراین عاملی که بتواند جلوی Cerber را بگیرد قادر است تا در مقابل دیگر باج افزارها نیز مورد استفاده قرار گیرد.

بلیزارد تأکید کرد که نسخه فعلی ویندوز دفندر ATP می تواند با موفقیت فرمان های پاورشل طراحی شده برای انتقال Cerber به یک کامپیوتر را شناسایی کند و همچنین به هنگام اجرای اسکریپت پاورشل برای اتصال به سایت مخفی TOR به کاربر هشدار دهد.

گفتنی است سرویس دفندر ATP با دریافت بروزرسانی Creators برای ویندوز 10 از حسگرهای جدیدی برای تشخیص بدافزارهای اجرا شده در حافظه رم و یا اکسپلویت های کرنل بهره مند می شود.

بر همین اساس با تبدیل بدافزارها به یکی از مهم ترین تهدیدهای دنیای دیجیتال امروزی، مایکروسافت بیش از گذشته بر استفاده از ویندوز 10 در کمپانی ها و شرکت های تجاری تأکید می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی