ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ال جی جی 6 اولین تلفن مجهز به فناوری دالبی ویژن HDR است

دالبی، شرکتی که به واسطه توسعه استانداردهای کیفی جدید برای کیفیت تصویر و صوت شهرت دارد، امروز در کنگره جهانی موبایل در بارسلونا از فناوری دالبی ویژن HDR برای نمایشگر ال جی جی 6 پرده ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۸ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۸:۴۵

دالبی، شرکتی که به واسطه توسعه استانداردهای کیفی جدید برای کیفیت تصویر و صوت شهرت دارد، امروز در کنگره جهانی موبایل در بارسلونا از فناوری دالبی ویژن HDR برای نمایشگر ال جی جی 6 پرده برداشت.

یکی از مدیران دالبی در گفتگو با سی نت گفت :«ال جی جی 6 یکی از برجسته ترین تلفن های همراه با جایگاهی بسیار مهم در بازار موبایل است و یک تایید صنعتی است که دالبی ویژن واقعا کارایی دارد.»

با وجود فناوری دالبی ویژن ال جی جی 6، حالا کاربران می توانند تصاویری ببیند که به مشاهدات چشم انسان نزدیک تر است. ویدیوها روشن تر می شوند، کنتراست میان سیاهی و سفیدی بیشتر می شود و گستره رنگ وسیع تری نیز در برابر چشم مخاطب قرار می گیرد.

این فناوری که ابتدا در سینما، سپس در تلویزیون و مانیتور و حالا روی نمایشگرهای کوچک تر توسعه یافته، سبب می شود تا رنگ ها جان بیشتری داشته باشند. ال جی جی 6 حالا اولین تلفن همراهی است که از فناوری دالبی ویژن HDR بهره می برد.

در حقیقت، نمایشگر کوچکتر سبب نمی شود که کیفیت تصویر صدمه ببیند یا از جزئیات آن کاسته شود. جالب اینکه این نمایشگر حتی سبب کاهش مصرف انرژی هم می شود و به میزان 15 درصد به باتری کمک می کند چون ال سی دی این موبایل نیازی به تابیدن نور برای عکس های اچ دی آر ندارد.

از سوی دیگر، برای استریم و تماشای آنلاین داده های اچ دی آر نیز حجم کمتری مصرف می شود چون این فناوری بدون کاهش کیفیت تصویر، بیت های کمتری را لازم دارد. این مسئله در واقع مزیت دالبی نسبت به رقیبشان، HDR 10 است.

در زمان عرضه، ال جی جی 6 به اچ دی آر 10 هم مجهز خواهد بود و اگرچه هر دو تقریبا مشابه یکدیگر هستند اما تفاوت هایی جزئی نیز با یکدیگر دارند. برای مثال، دستگاه هایی که فقط به دالبی ویژن مجهز هستند می توانند محتوای تولید شده برای HDR 10 را هم نمایش دهند اما برعکس این موضوع صادق نیست. بنابراین دالبی ویژن اچ دی آر در این بین برتری هایی دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • "-_M_-"
    "-_M_-" | ۸ اسفند ۱۳۹۵

    WoooooooooW چه کیفیتی ???
    این ( که به گفته خود ال جی یک پله از سری پرچمدار اصلیش یعنی V ( تو ۲017 , V30 ) پایین تره ) که انقدر کیفیت داره دیگه V30 چی باشه ???
    من که منتظرش میمونم ( تازه Snapdragon 835 هم داره ? )

مطالب پیشنهادی