ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هدست واقعیت ترکیبی هولوگرافیک هولولنز
تکنولوژی

سال آینده واقعیت ترکیبی به اکس باکس می آید

سال گذشته مایکروسافت اعلام کرد که تکنولوژی هولوگرافیک خود را در اختیار سایر تولید کننده ها قرار می دهد. نتیجه این اقدام معرفی چند هدست واقعیت ترکیبی از کمپانی های مختلف در خلال نمایشگاه CES امسال ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۴:۴۵

سال گذشته مایکروسافت اعلام کرد که تکنولوژی هولوگرافیک خود را در اختیار سایر تولید کننده ها قرار می دهد. نتیجه این اقدام معرفی چند هدست واقعیت ترکیبی از کمپانی های مختلف در خلال نمایشگاه CES امسال بود. حال غول نرم افزاری دنیا اعلام کرده است قصد دارد سال آینده تکنولوژی واقعیت ترکیبی خود را وارد عرصه بازی های رایانه ای و قلمروی کنسول اکس باکس کند.

هنوز اطلاعات خاصی درباره برنامه های مایکروسافت در این زمینه منتشر نشده. شاید این شرکت به سبک سونی و «پلی استیشن وی آر»، دست به تولید هدست واقعیت ترکیبی «اکس باکس وی آر» بزند. در بیانیه ای که به همین مناسبت منتشر شده آمده:

«ما قصد داریم در سال ۲۰۱۸ محتواهای واقعیت ترکیبی را برای کاربران محصولات خانواده اکس باکس وان، از جمله پروژه اسکورپیو به ارمغان بیاوریم.»

همچنین در خلال کنفرانس GDC 2017 کمپانی انویدیا، مایکروسافت از نسخه توسعه دهندگان هدست واقعیت ترکیبی ایسر رونمایی کرد و اعلام نمود عرضه این کیت (تصویر ابتدای مطلب) از چند روز دیگر آغاز خواهد شد.

این هدست مجهز به دو نمایشگر کوچک با رزولوشن ۱۴۰۰ در ۱۴۰۰ پیکسل با نرخ بازسازی تصویر (refresh rate) نود هرتز است. محصول ایسر همچین دارای درگاه های ۳.۵ میلی متری هدفون، HDMI 2.0 و USB 3 جهت اتصال به کامپیوتر است.

بر طبق شنیده ها، نسخه کاربران این هدست در اواخر سال جاری میلادی و همزمان با هدست های واقعیت ترکیبی ایسوس، دل و لنوو در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت.

انتظار می رود در جریان کنفرانس بیلد و همچنین نمایشگاه E3 امسال اطلاعات بیشتری در خصوص قابلیت های تکنولوژی واقعیت ترکیبی و کاربرد آن در انجام بازی ها در اختیار عموم قرار بگیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Rivekan
    Rivekan | ۱۲ اسفند ۱۳۹۵

    1) تلاش نویسنده در القای دنباله روی اکس باکس از پلی استیشن ضعف اطلاعات نویسنده رو نشون می‌ده چون واقعیت ترکیبی (mix reality) مایکروسافت با واقعیت مجازی (ar) پلی استیشن وی‌آر متفاوته پس استفاده از جمله *به سبک سونی* اشتباه هست و در منبع هم موجود نیست،
    2) بازی مورتال کمبت نیست که می‌نویسید اسکورپیون، اسم رمز اکس باکس بعدی *اسکورپیو* هست نه اسکورپیون!

مطالب پیشنهادی