ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا اپل از «فلز شیشه ای» برای بدنه پشتی آیفون 8 استفاده می کند؟

پتنتی جدید از سوی اداره ثبت علائم تجاری و پتنت ایالات متحده منتشر شده که نشان از بهره مندی یک آیفون جدید از بدنه ای خاص و جدید حکایت دارد. بر این اساس اپل ماده ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ | ۰۰:۳۰

پتنتی جدید از سوی اداره ثبت علائم تجاری و پتنت ایالات متحده منتشر شده که نشان از بهره مندی یک آیفون جدید از بدنه ای خاص و جدید حکایت دارد.

بر این اساس اپل ماده ای جدید برای بدنه موبایل هایش در نظر گرفته که به «فلزِ مایع» و به عبارت دیگر «فلز شیشه ای» موسوم است و می تواند ناحیه پشتی آیفون را به طور کامل پوشش دهد.

تنها موادی که می توانند امواج شارژ بی سیم را عبور دهند پلاستیک، شیشه و سرامیک هستند

طبق توضیحات حقیقت ماجرا این است که مجموعه ای از آلیاژ نامنظم فلز شیشه ای با آلیاژ فلز سخت ترکیب شده و سازه ای مستحکم، اما با اتم های نامنظم و برهم ریخته را شکل داده اند.

گفتنی است ساخت فلزهای شیشه ای (همان فلزِ متالیک) کار چندان ساده ای نیست، اما به نظر می رسد اپل توانسته آن را با ترفندی ملقب به «میکرو آلیاژی» یا «عیار زدن مولکولی» به شکلی معین و قابل استفاده در یک تلفن هوشمند در بیاورد.

در همین بین گفته می شود آیفون 8 به احتمال زیاد از بدنه ای شیشه ای مانند و تکنولوژی شارژ بی سیم بهره مند است. تنها موادی که می توانند امواج شارژ بی سیم را عبور دهند پلاستیک، شیشه و سرامیک هستند؛ شیشه و سرامیک هر دو شکننده هستند و پلاستیک نیز رخ زیبایی ندارد، بنابراین بدیهی است که سازندگان به دنبال ماده ای بهتر از این حرف ها باشند.

هیچ ضمانتی وجود ندارد که کوپرتینویی ها در موبایل امسال خود از ماده ی مورد بحث در این پتنت استفاده کنند، اما اگر به خاطر داشته باشید سال گذشته نیز پتنت «تاچ بار» رویت شد و درست چند ماه بعد در مک بوک های سری جدید مشاهده گردید؛ خوشبختانه اپل در این زمینه تعلل نمی کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • موبایل باز بدون تعصب
    موبایل باز بدون تعصب | ۱۶ فروردین ۱۳۹۶

    جنس بدنه مهم نیست فقط اون سیب پشتش خوب مشخص باشه چون کلی عقده ای و کسایی که دنبال کلاس هستن میلیونی پول میدن اجر میخرن واسه حکاکی پشتش

  • Red Mond
    Red Mond | ۱۶ فروردین ۱۳۹۶

    سامسونگ دوستان اومدن تو اپلي ها نظر ميدن بس مطلبو خوندن و خودشون منتظر اپل جديدن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی