ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

تعویض تسلا با مرسدس بنز S کلاس؛ دردسر تازه وزیر محیط زیست آلمان

برخی عقیده دارند اتومبیلی که هر شخص سوار می شود، جنبه هایی از ابعاد شخصیتی وی را آشکار می سازد. به همین جهت بسیاری از افراد در انتخاب وسیله نقلیه خود حساسیت زیادی به خرج ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۶:۱۵

برخی عقیده دارند اتومبیلی که هر شخص سوار می شود، جنبه هایی از ابعاد شخصیتی وی را آشکار می سازد. به همین جهت بسیاری از افراد در انتخاب وسیله نقلیه خود حساسیت زیادی به خرج داده و گاه این مساله به یک تصمیم سخت تبدیل می شود.

حال اگر این شخص وزیر محیط زیست یک منطقه ی مهم در یکی از توسعه یافته ترین کشورهای اروپایی باشد، انتخاب به مراتب دشوارتر خواهد شد؛ زیرا تمام جزئیات زندگی چنین فردی زیر ذره بین بوده و هر تصمیمی می تواند معانی و برداشت های متفاوتی داشته باشد.

حدود دو ماه پیش بود که خانم کریستینا شولز فوکینگ (Christina Schulze Föcking) عضو اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان به عنوان وزیر محیط زیست ایالت نوردراین-وستفالن انتخاب شد. وی در ابتدا با تسلا مدل S آقای یوهانس رمل که جانشین او شده بود، رفت و آمد می کرد، اما بعدها تصمیم گرفت که وسیله نقلیه خود را عوض کند.

سال گذشته، آقای رمل برای رفت و آمدهای رسمی خود یک دستگاه تسلا مدل S 90D خریداری کرده بود. آن موقع دلیل این انتخاب پیشرانه سبز و مسافت قابل پیمایش مناسب این خودرو اعلام شد که این استدلال در کنار صرف هزینه ای بیش از 100 هزار دلار برای تهیه یک وسیله نقلیه انتقادهایی را به دنبال داشت.

خانم شولز فوکینگ اندکی بعد از تکیه بر مسند قدرت تصمیم گرفته مدل S را با یک دستگاه مرسدس بنز S500e هیبریدی جایگزین کند؛ خودرویی که میزان زیادی از نیروی آن توسط یک موتور بنزینی سه لیتری V6 تامین می شود.

وی اعتقاد دارد که مسافت قابل پیمایش 300 کیلومتر برای سفرها کافی نبوده و مدل S نمی تواند در در رفت و آمدهای کاری اتومبیل مناسبی باشد.

این حرکت خانم شولز فوکینگ تفاسیر زیادی به دنبال داشته است، از جمله اینکه برخی اعتقاد دارند او می خواهد پیامی منفی برای حضور تسلا در آلمان در صادر کند. برخی دیگر معتقدند وی به دلیل احترام به برندهای داخلی سراغ مرسدس بنز رفته و عده ای هم فکر می کنند که خانم شولز فوکینگ خواسته از سواری کم نظیر S کلاس لذت ببرد!

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Mohsen Imdo
    Mohsen Imdo | ۲۷ مرداد ۱۳۹۶

    اینکه خودروی داخلی بنز و بی ام و و اپل و فولکس واگن باشه چه خوبه

  • Hamid
    Hamid | ۲۷ مرداد ۱۳۹۶

    تو ایران هم ریس و مدیر سایپا و یا ایران خودرو و یا دیگر افراد سرشناس ایران هیچ کدوم از خودرو ملی استفاده نمیکنن بعد انتظار از مردم دارن تا از خودرو ملی حمایت کنن ? البته لازم به زکر است که جنتی یه پراید دست دوم داره ??? خودش تو یه مصاحبه تلوزیونی گفته هاااا ?

    • mohsen mashali
      mohsen mashali | ۲۸ مرداد ۱۳۹۶

      آره با یه خونه کرایه ای توی قم?

    • Ali Bahrani
      Ali Bahrani | ۲۹ مرداد ۱۳۹۶

      پراید جنتی بیشتر از هر ماشین دیگه میارزه،قبلا ماله حضرت نوح (ع) بوده.

مطالب پیشنهادی