ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

بلک بری پیام رسان BBM خود را به سه سرویس جداگانه تقسیم می کند

طی هفته های اخیر، برخی کاربران اپلیکیشن پیام رسان BBM بلک بری، با مشکلاتی در انتقال اکانت های BBM خود از یک پلتفرم به پلتفرم دیگر مواجه شدند. این افراد گزارش دادند که بعد از ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۵:۰۰

طی هفته های اخیر، برخی کاربران اپلیکیشن پیام رسان BBM بلک بری، با مشکلاتی در انتقال اکانت های BBM خود از یک پلتفرم به پلتفرم دیگر مواجه شدند. این افراد گزارش دادند که بعد از انتقال اکانت خود از یک دستگاه به دستگاه دیگر، به لیست مخاطبین، گروه ها و کانال های BBM دسترسی ندارند.

حالا مشخص شده بلک بری مشغول انجام کاری بوده که سرورهای BBM را به صورت موقتی از دسترس خارج کرده است. این کمپانی کانادایی به تازگی خبر از تقسیم اپلیکیشن BBM به سه سرویس جداگانه داده است: «BBM سازمانی برای همه دیوایس ها»، «BBM مصرف کنندگان برای BBOS و BB10»، و «BBM مصرف کنندگان برای اندروید، iOS و دستگاه های مایکروسافت».

این تغییرات سبب می شود تا مصرف کنندگان BBM روی سیستم عامل بلک بری 10، قادر به انتقال BBID خود به دستگاهی دیگر که اندروید، iOS یا ویندوز فون را به اجرا در می آورد نباشند. البته به گفته بلک بری، مصرف کنندگان این پیام رسان روی BB10 و BBOS می توانند فعلاً اکانت و BBID خود را به اندروید، iOS یا ویندوز فون انتقال دهند و کماکان به مخاطبان دسترسی داشته باشند، اما دیگر امکان بازگشت به BB10 یا BBOS با همان BBID وجود نخواهد داشت.

اما نکته اینجاست که این قابلیت تنها تا روز 25 سپتامبر در دسترس قرار دارد و از آن پس، دیگر نمی توان هیچ اکانتی را به هیچ پلتفرم دیگری انتقال داد. البته از طرف دیگر، کاربران BBM سازمانی تحت تاثیر این تغییرات قرار نگرفته اند و تنها محدودیت برای آنها، عدم امکان تغییر اکانت سازمان، به اکانت مصرف کننده BBM روی اندروید، iOS یا ویندوز است.

در نهایت، خبر خوش اینست که بلک بری برای افزودن قابلیتی به نام MPoP (یا Multiple Points of Presence) رونمایی کرده که به کاربران اجازه می دهد BBM سازمانی را با یک BBID یکسان روی چند دستگاه به اجرا در بیاورند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی