ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

سرمایه گذاری MIT در طرح انتقال دارو به بدن با امواج فراصوت

مؤسسه فناوری ماساچوست (MIT) اخیراً طی یک برنامه سرمایه گذاری 170 میلیون دلاری تحت عنوان «The Engine»، هفت تیم استارتاپی را مورد حمایت مالی قرار داده که یکی از آنها به نام «Suono Bio»، در ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۰

مؤسسه فناوری ماساچوست (MIT) اخیراً طی یک برنامه سرمایه گذاری 170 میلیون دلاری تحت عنوان «The Engine»، هفت تیم استارتاپی را مورد حمایت مالی قرار داده که یکی از آنها به نام «Suono Bio»، در حال کار بر روی ایده انتقال دارو به بدن از طریق امواج فراصوت است.

روش جدید برای درمان التهاب دستگاه گوارش کاربرد خواهد داشت

در روش مذکور از ترکیب داروی مایع و یک ابزار تولیدکننده امواج فراصوت استفاده شده تا دارو مستقیماً به بافت های ملتهب دستگاه گوارش منتقل شود. در واقع دیوایس مورد بحث با تولید امواج فراصوت، حباب های ریزی در داروی مایع ایجاد می کند که این حباب ها با اتصال به جداره دستگاه گوارش، به سرعت جذب بدن شده و باعث کاهش التهاب می شوند.

البته استفاده از امواج فراصوت همین حالا هم در صنعت پزشکی رواج داشته و برای تصویربرداری از اندام داخلی و اطلاع از شرایط بدن به کار گرفته می شود؛ اما تیم استارتاپی مورد بحث با ایده جدید، کاربرد متفاوتی را برای امواج فراصوت تعریف کرده است.

به گفته «کارل شولهمر» مدیر عامل 30 ساله Suono Bio، فناوری انتقال دارو از طریق امواج فراصوت پیشرفت های قابل توجهی داشته و احتمالاً تا سال آینده برای انجام آزمایش روی انسان آماده خواهد شد.

کارل شولهمر

گفتنی است بر اساس اظهارات شولهمر، روش مورد بحث دارو را مستقیماً به محل مورد نیاز انتقال می دهد و بر خلاف ظاهر امر، برای بیمار فرآیندی کاملاً بدون در خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی