ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

احتمال تولید مجدد سلیکا؛ بازگشت تویوتا به دنیای خودروهای اسپرت

کمپانی تویوتا همواره به خاطر ارایه محصولات با دوام و قابل اعتماد معروف بوده است، اما وقتی با دقت بیشتری به تاریخچه این شرکت ژاپنی نگاه می کنیم با مدل های اسپورت جذاب و هیجان ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۶:۳۰

کمپانی تویوتا همواره به خاطر ارایه محصولات با دوام و قابل اعتماد معروف بوده است، اما وقتی با دقت بیشتری به تاریخچه این شرکت ژاپنی نگاه می کنیم با مدل های اسپورت جذاب و هیجان انگیزی مثل 2000GT و سوپرا از قرن بیستم، و لکسس LFA و GT86 از قرن بیست و یکم روبرو می شویم.

این خودروها به خوبی نشان می دهند که تویوتا می تواند مدل های اسپرت با عملکرد بالا تولید کند.

به تازگی گزارشی در پایگاه خبری Automotive News منتشر شده که بر اساس آن تویوتا با تاسیس زیر مجموعه اسپرت ساز خود، تولید این دسته از خودروها را آغاز کرد.

این زیر مجموعه نقشی همانند بخش F لکسس ایفا کرده و نسخه های ارتقا یافته مدل های استاندارد را ارایه خواهد کرد.

طبق برنامه ریزی ها، تولید "سری جدید اتومبیل های اسپرت" تویوتا ماه آینده طی یک مراسمی رسانه ای خواهد شد.

ظاهرا در ابتدا سرزمین مادری میزبان این دسته از محصولات تویوتا خواهد بود، اما معلوم نیست که مشتریان سایز بازارها هم خواهند توانست به این مدل ها دسترسی داشته باشند یا خیر.

در حال حاضر تویوتا با نسخه های TRD که از عملکرد بهتری نسبت به مدل های استاندارد برخوردار هستند، در بازار آمریکای شمالی حضور دارد.

بد نیست بدانید TRD در واقع مخفف عبارت Toyota Racing Development (بخش توسعه اتومبیل های مسابقه ای تویوتا) می باشد.

اقدام تویوتا برای ارایه خودروهایی با خصوصیات اسپورت را می توان زمینه سازی برای ظهور نسل جدید سوپرا تلقی کرد.

این خودرو با همکاری ب ام و توسعه یافته و انتظار می رود که در اوایل سال بعد معرفی شود.

چندی پیش تویوتا بخش داخلی Gazoo Racing Co. را که در زمینه تقویت خودروهای این شرکت فعال است، از نو سازماندهی کرد. پیشتر و در اوایل امسال مقامات این شرکت گفته بودند که قصد دارند محصولات بیشتری را در نسخه GRMN به بازار روانه کنند.

در همین راستا تویوتا با معرفی یاریس GRMN در نمایشگاه خودروی ژنو 2017، ورود خود به بازار هاچ بک های داغ را علنی کرد. این خودرو از یک موتور 1.8 لیتری سوپرشارژ به قدرت 210 اسب بخار بهره برده و در عرض 6.3 ثانیه می تواند به سرعت 60 مایل در ساعت دست پیدا کند.

نهایت سرعت این نسخه از یاریس 143 مایل (معادل 230 کیلومتر) در ساعت عنوان شده است.

از سوی دیگر بنا بر اخبار رسیده نسل جدید تویوتا GT86 نیز ممکن است تغییر نام داده و با نام سلیکا به بازار عرضه شود، همچنین احتمال عرضه یک مدل کوپه دیفرانسیل جلو منطبق بر ساختار آخرین نسل عرضه شده از تویوتا سلیکا نیز وجود دارد.

با این وجود احتمالا همکاری تویوتا و سوبارو برای تولید نسل جدید و جایگزین GT86 ادامه خواهد یافت، چرا که تویوتا تا حدی به تکنولوژی موتورهای باکسر ساخت سوبارو وابستگی پیدا کرده است.

تولید مدل های ارتقا یافته و قدرتمند توسط تویوتا یک اتفاق بسیار خوب ارزیابی می شود؛ زیرا این شرکت می تواند با تکیه بر تجارب ارزشمند خود، محصولات نهایی جذاب و در عین حال کم دردسرتری را روانه بازار کند، موضوعی که قطعا باعث گسترش حق انتخاب مشتریان شده و می تواند با ایجاد چالش برای کمپانی های رقیب به افزایش رقابت در بخش خودروهای اسپورت منجر شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • AmrH
    AmrH | ۲۹ شهریور ۱۳۹۶

    طراحی F-RS واقعاً زیبا بود. حیف شد Scion رو تعطیل کرد ?

مطالب پیشنهادی