ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

افزایش شدید تعرفه واردات خودرو هیبریدی؛ ابلاغیه نهایی واردات خودرو منتشر شد

سرانجام گمانه زنی ها پایان گرفت و جدول تعرفه واردات خودرو که پیشتر به شکل غیر رسمی در رسانه ها منتشر شده بود توسط مسئولان مربوطه تایید و به گمرکات کشور ابلاغ شد. بر این ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۹ دی ۱۳۹۶ | ۱۷:۱۵

سرانجام گمانه زنی ها پایان گرفت و جدول تعرفه واردات خودرو که پیشتر به شکل غیر رسمی در رسانه ها منتشر شده بود توسط مسئولان مربوطه تایید و به گمرکات کشور ابلاغ شد.

بر این اساس تفاوتی بین خبر چند روز قبل و ابلاغیه امروز وجود ندارد و تعرفه واردات خودروهای غیر هیبریدی بین 55 الی 90 درصد تعریف شده است.

اما در خصوص خودروهای هیبریدی باید گفت که تعرفه واردات این وسایل نقلیه سبز به 25 الی 65 درصد براساس حجم موتور افزایش یافته، هرچند به شکل دقیق مشخص نیست که این ارقام مشمول چه خودروهایی خواهند شد.

با این وجود قطع به یقین می توان گفت که قیمت خودروهایی نظیر کمری هیبرید، تویوتا پریوس، هیوندای سوناتا هیبرید و.. با افزایش قابل توجهی روبرو خواهد شد که می تواند سرنوشت این خودرو ها را در بازار ایران به کلی تغییر دهد.

واردات خودرو

به خصوص آنکه هر سه خودرو مذکور در واقع گزینه های سبز برای خطوط تاکسی رانی پایتخت و سایر کلان شهر های کشور محسوب می شوند و در دو سال اخیر چند صد دستگاه از این خودروها برای نوسازی خطوط تاکسی رانی به کشور وارد شده اند.

از این رو شاید بتوان نتیجه گرفت که افزایش تعرفه واردات خودروهای هیبرید، بیش از آنکه به زیان خریداران خودروهای لوکس وارداتی منجر شود به زیان خود دولت و شهروندانی تمامی خواهد شد که به کاهش آلودگی هوای شهر ها امیدوارند.

در نهایت اینکه با توجه به تعرفه های جدید واردات خودرو به کشور، بازار خودروهای وارداتی دستخوش تغییرات وسیعی خواهد شد که قابل پیش بینی ترین مورد آن ها افزایش قیمت خودروهای ممنوع الواردات شده ای نظیر ب ام و سری 4، ب ام و سری 5، ب ام و سری هفت، لکسوس NX، لکسوس RX و امثال این موارد است که مشمول قانون ممنوعیت عرضه خودروهایی با قیمت بیش از 40 هزار دلار شده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (23 مورد)
  • asasoal
    asasoal | ۱۲ دی ۱۳۹۶

    خیانت و عوام فریبی، ماحصل ماموریت استعمار برای نابودی ایران، بدانید بالاخره مردم خواهند فهمید و لکه ننگی در تاریخ ایران خواهید شد، آلودگی هوا و محیط زیست، و مرگ و میر چند صد هزار نفر در زمستان، قتل عام و نقص عضو سالانه تا ۵۰۰ هزار ایرانی در اثر تصادفات جاده ای و شهری، به دلیل عدم استاندارد روز دنیا در ارابه های مرگی که نام خودرو بر آن میگذارید، تزویج سوخت فسیلی،،، همه اینها اسناد غیر قابل انکار خیانت و رانت شما خواهد بود، مردم عزیز داعش در خانه ما لانه کرده است آن را از لانه خود بیرون آورید و محاکمه کنید....

  • мσнαммα∂.α.ʝ
    мσнαммα∂.α.ʝ | ۱۰ دی ۱۳۹۶

    الان بهترین موقعیته نابودی ایناست

  • Gol pesar
    Gol pesar | ۱۰ دی ۱۳۹۶

    اين نادونا از مصرف بنزين نون ميخورن، كجا به فكر مردمن و الودگي هوا

    عمدا تعرفه رو بردن بالا كه ماشينايي مثل اين ها كه كم مصرف و كم الودگي ان اصن فرصت موفقت پيدا نكنن....

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی