ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

UFS

نسل سوم استاندارد UFS با پشتیبانی از انتقال داده با سرعت 11.6 گیگابیت در ثانیه معرفی شد

در میان جنجال های خبری مربوط به چیپست های با هسته ای پردازشی مختلف، رم های چند گیگابایتی، نمایشگرهای بدون حاشیه  یکی از مواردی که کمتر مورد توجه قرار گرفته حافظه داخلی است. حالا اما ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۶:۱۵

در میان جنجال های خبری مربوط به چیپست های با هسته ای پردازشی مختلف، رم های چند گیگابایتی، نمایشگرهای بدون حاشیه  یکی از مواردی که کمتر مورد توجه قرار گرفته حافظه داخلی است.

حالا اما سازمان JEDEC که تعیین استانداردهای حافظه های کامپیوتری را برعهده دارد، از توسعه نسل سوم استاندارد UFS خبر داده که در عین مصرف انرژی کمتر پهنای باند را به دو برابر می رساند.

سرعت انتقال داده در این نسل به 11.6 گیگابیت بر ثانیه رسیده که دو برابر UFS 2.1 است. علاوه بر این با استفاده از دو لاین می توان 23.2 گیگابیت داده را در هر ثانیه منتقل کرد.

در نسل سوم UFS مصرف انرژی برابر 2.5 ولت است که نسبت به نسل قبل بین 0.2 تا 1.1 ولت کمتر شده است. امکان ثبت و رفع خطاها در خود دستگاه نیز به افزایش ثبات داده ها کمک بسیاری خواهند کرد.UFS

JEDEC به منظور جلب نظر فعالان حوزه تولید خودرو امکان پشتیبانی از محدوده دمایی گسترده منفی 40 درجه تا بالای 105درجه سلسیوس را به این استاندارد افزوده است.

استاندارد مربوط به کارت های حافظه این سازمان که UFS Card Extension نام دارد نیز پس از اعمال تغییراتی جزئی به نسخه 1.1 ارتقا یافته است.

این تغییرات شامل پشتیبانی کامل از HS-G1/G2/G3 و تعریف انرژی الکتریکی می باشد، با این حال هنوز با کاربرد عمده این کارت ها در بازار فاصله فراوانی داریم.

کارت های UFS از تمام مزیت های حافظه های داخلی UFS برخوردار نیستند و نسخه ساده تری از آنها به حساب می آیند، با این وجود عملکرد به مراتب مناسب تری نسبت به MicroSD ارائه خواهند کرد.

باید توجه داشته باشیم که المان های زیادی از جمله عملکرد دستگاه، روی سرعت حافظه تاثیر خواهند داشت و بر همین اساس معمولاً حداکثر سرعت اعلام شده توسط سازنده روی کاغذ باقی مانده و کمتر در دنیای واقعی (که دسترسی به اطلاعات در حالت موسوم به «تصادفی» انجام می گیرد) قابل دستیابی خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • {ASUS} Lt.Vonarian
    {ASUS} Lt.Vonarian | ۱۱ بهمن ۱۳۹۶

    یا روح القدوس!!

مطالب پیشنهادی