ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ استارتاپی مصری را برای تقویت دستیار بیکسبی خریداری کرد

یکی از مدیران ارشد سامسونگ گزارش داده که این شرکت کره‌ای استارتاپ مصری فعال در حوزه هوش مصنوعی به نام Kngine را خریداری کرده و قصد دارد از محصولات آن برای تقویت دستیار بیکسبی استفاده کند. ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۸:۴۵

یکی از مدیران ارشد سامسونگ گزارش داده که این شرکت کره‌ای استارتاپ مصری فعال در حوزه هوش مصنوعی به نام Kngine را خریداری کرده و قصد دارد از محصولات آن برای تقویت دستیار بیکسبی استفاده کند.

با اینکه هنوز اطلاعاتی درباره‌ مبالغ رد و بدل شده طی این قرارداد موجود نیست اما استارتاپ مصری موظف گشته تا با تمامی کارکنانش به خانواده‌ی بزرگ سامسونگ بپیوندد چرا که این شرکت کره‌ای جیب تمامی سرمایه‌گذاران استارتاپ یاد شده را پر از پول کرده است.

با این قرارداد معلوم نیست که چه سرنوشتی در انتظار تکنولوژی هوش مصنوعی بعدی Kngine که به ادعای سازندگانش «باهوش‌ترین موتور هوش مصنوعی» [موجود در بازار] است خواهد افتاد. به احتمال قوی سامسونگ از پرچمدار این استارتاپ مصری در توسعه ویژگی‌های دستیار بیکسبی سامسونگ استفاده خواهد کرد و بدین وسیله سعی می‌کند تا با دیگر رقبا به رقابت پردازد.

موتور جستجوی این استارتاپ تا به حال توجه بسیاری از شرکت‌ها به خود جلب کرده تا برای بدست آوردن راه‌حل آموزش ماشینی بسیار پیشرفته برای پرسش‌هایی با حجم وسیع اطلاعات به سراغش بیایند.

استارتاپ مصری مذکور در سال ۲۰۱۳ افتتاح شده است و ادعا می‌کند سرویس‌هایش را طوری طراحی کرده که سیستم جمع آوری اطلاعات مغز انسان را شبیه سازی کنند و بدین شکل اطلاعات را از حافظه‌اش بیرون آورند.

پس از خریده شدن این استارتاپ احتمال می‌رود که تکنولوژی هوش مصنوعی این شرکت به سرعت تحت پوشش دستیار بیکسبی قرار گیرد چرا که به گفته‌ی DJ Koh مدیر بخش موبایل سامسونگ قرار است تا پایان تابستان سال آینده نسخه‌ی دوباره اصلاح شده‌ای از این دستیار به همراه پرچمدار بعدی شرکت کره‌ای یعنی گلکسی نوت 9  به بازار عرضه گردد.

قرارداد میان این دو کمپانی، اتفاقی مشابه برای استارتاپ آمریکایی Viv Labs را در ذهن کاربران تداعی می‌کند چرا که غول صنعت تکنولوژی کره جنوبی در سال ۲۰۱۶ نیز استارتاپ مذکور را که در حوزه‌ی هوش مصنوعی فعالیت می‌نمود به قیمت ۲۲۲ میلیون دلار خریداری کرد که به تهیه‌ی نسخه‌ی اولیه بیکسبی بر اساس فعالیت این استارتاپ منتهی شد.

پیش از این سامسونگ اعلام کرده بود که در نیمه‌ دوم سال میلادی ۲۰۱۸ به عرضه‌ی بلندگوی هوشمند جدیدش به همراه دستیار بیکسبی خواهد پرداخت. با توجه به فعالیت‌های سامسونگ و تلاش‌های اخیرش به نظر می‌رسد که مپانی کره‌ای قصد دارد رقیبی قدرتمند را به مبارزه با آلکسا و دیگر محصولات مشابه بفرستد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی