ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تبلت‌های ارزان قیمت مایکروسافت هم در راهند

پس از معرفی آیپدهای ارزان قیمت برای حضور در بازار رقابتی تبلت‌ها، گویا مایکروسافت نیز قصد دارد تبلت‌های سرفس ارزان قیمتی تولید کند تا در این فضا حضور یافته و میدان را در اختیار رقبایش ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۰

پس از معرفی آیپدهای ارزان قیمت برای حضور در بازار رقابتی تبلت‌ها، گویا مایکروسافت نیز قصد دارد تبلت‌های سرفس ارزان قیمتی تولید کند تا در این فضا حضور یافته و میدان را در اختیار رقبایش قرار ندهد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، تبلت‌های سرفس جدید مایکروسافت قرار نیست ورژن کوچک‌تر و ارزان قیمت‌تر سرفس پرو باشند. در عوض مایکروسافت کاملا یک دستگاه جدید ۱۰ اینچی (به جای ۱۲ اینچ سرفس پرو) با گوشه‌های نرم و دایره‌ای طراحی کرده که بیشتر شبیه به آیپدهای اپل است تا سرفس. برای شارژ دستگاه نیز از USB-C استفاده می‌شود و از همه مهم‌تر اینکه ۴۰۰ دلار قیمت دارد.

بلومبرگ ادعا می‌کند که مدل‌های جدید حدودا ۲۰ درصد سبک‌تر از سرفس پرو هستند اگرچه این کاهش وزن به قیمت کاهش ۴ ساعتی باتری تمام شده است. همانند سرفس‌های دیگر مایکروسافت، این تبلت ارزان قیمت نیز از پردازنده و گرافیک اینتل بهره می‌برد و ورژن کامل ویندوز ۱۰ پرو روی آن اجرا می‌شود. البته در مورد اینکه حالت S ویندوز ۱۰ پرو فعال خواهد بود یا نه حرفی زده نشده.

همچون اپل، مایکروسافت هم قصد دارد این مدل دستگاه را به اتصال LTE مجهز سازد، تصمیمی که این شرکت ابتدای سال در مورد سرفس پرو هم در نظر گرفت.

استند مخصوص و شناخته شده سرفس نیز گویا برقرار خواهد ماند ولی این تبلت همراه با کیبورد یا قلم عرضه نمی‌شود. مایکروسافت روی یک مدل جدید و ارزان از کاور کیبورد، قلم و ماوس خود کار می‌کند. مدل‌های کنونی مجموعا ۱۵۹ دلار قیمت دستگاه را افزایش می‌دهند.

این سخت افزار جدید اما اولین تلاش مایکروسافت برای ساخت تبلت سرفس ارزان قیمت نیست. در سال‌های پیش نیز مدل‌های سرفس آر تی، سرفس ۲ و سرفس ۳ نیز تلاش کردند تا تجربه‌ای کامل با قیمت پایین‌تر ارائه دهند اما هیچگاه به موفقیت ورژن‌های سرفس پرو دست نیافتند و به همین دلیل مایکروسافت در سال ۲۰۱۶ تولید مدل سرفس ۳ را متوقف کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • اردلان
    اردلان | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷

    با این وضعیتی که هر روز پولمون داره کم ارزش میشه و قیمت دلار بالا میره، این محصولات مثلا ارزان قیمت برامون دست نیافتنی تر میشن متاسفانه

مطالب پیشنهادی