ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نمایشگر آیفون ۱۰
تکنولوژی

اینتل در حال ساخت مودم آیفون های 2018؛ وابستگی اپل به کوالکام ادامه دارد

اینتل اکنون در حال ساخت «XMM 7560»، مودم آیفون های 2018 است، ولی همچنان بخشی از مودم ها را کوالکام تولید خواهد کرد. این مودم ها از دو جنبه نقطه عطفی برای اینتل به حساب می ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۴:۲۰

اینتل اکنون در حال ساخت «XMM 7560»، مودم آیفون های 2018 است، ولی همچنان بخشی از مودم ها را کوالکام تولید خواهد کرد.

این مودم ها از دو جنبه نقطه عطفی برای اینتل به حساب می آیند: علاوه بر اینکه اولین چیپ هایی  هستند که توسط خود اینتل تولید می شوند، اولین هایی هستند که از فناوری های ارتباطی CDMA و نیز GSM پشتیبانی می کنند.

در سال های اخیر اینتل تولید چیپ های خود را به کارخانه تایوانی TSMC سپرده بود، در حالی که تمامی آیفون های CDMA (از جمله مدل های عرضه شده توسط اپراتورهای ورایزن و اسپرینت) از چیپ های ساخته شده توسط کوالکام بهره می بردند، زیرا تا پیش از این، مودم های اینتل از CDMA پشتیبانی نمی کردند.

بنا بر گزارش وبسایت Nikkei برنامه اصلی اپل برای آیفون های 2018 این بود که برای اولین بار، انحصاراً از مودم اینتل بهره ببرد و از وابستگی خود به کوالکام بکاهد. در این بین باید به درگیری های طولانی مدت اپل با کوالکام نیز اشاره کرد که اکنون به دادگاه های کشورهای متعددی گسترش یافته است.

مودم اینتل

با این حال به نظر می رسد این برنامه اولیه اپل به واقعیت بدل نخواهد شد، زیرا گزارش شده که اینتل در زمینه تولید مودم های خود به برخی مشکلات کیفی حل نشده بر خورده. به این ترتیب اپل تصمیم گرفته بار دیگر از مودم های نیز کوالکام بهره ببرد تا تولید کمتر اینتل را جبران کند.

اینتل اولین بار در آیفون 7 مودم های مورد نیاز گوشی های اپل را فراهم کرد. البته در آن زمان مناقشاتی مطرح شد که خبر از سرعت پایین تر مودم های اینتل نسبت به کوالکام می داد. علاوه بر این ادعا شده بود که مدل های بهره مند از مودم اینتل قطعی تماس بیشتر و خالی شدن باتری سریعتری دارند.

البته اپل برای حل این مشکل تلاش کرد با کاهش سرعت گوشی های بهره مند از مودم کوالکام، کارایی تمامی مدل ها را به یک سطح برساند، زیرا مودم های اینتل توانایی رقابت با حداکثر سرعت نمونه های کوالکام را نداشتند.

مودم XMM 7560 اینتل نوید بهبود در سرعت ارتباط LTE را می دهد با این حال خبری از پشتیبانی از فناوری 5G نیست. البته نباید چندان از این موضوع تعجب کرد، زیرا اپل همواره به محافظه کاری در زمینه سازگار شدن با جدیدترین فناوری های ارتباطی مشهور بوده. اینتل انتظار دارد اولین مودم های 5G خود را در سال 2019 عرضه کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی