ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

یانگ وانگ U9
اخبار خودرو

بی وای دی یانگ وانگ U9 اژدهایی چینی با شتاب 2 ثانیه و قابلیت حرکت روی سه چرخ

بی وای دی با پایه‌گذاری برند جدید «یانگ وانگ» قصد دارد محصولات رده‌بالا و لوکس خود را با این برند وارد بازار کند. یکی از خودروهایی که ‌به‌زودی با نشان این برند تولید خواهد شد، ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ | ۲۲:۲۵

بی وای دی با پایه‌گذاری برند جدید «یانگ وانگ» قصد دارد محصولات رده‌بالا و لوکس خود را با این برند وارد بازار کند. یکی از خودروهایی که ‌به‌زودی با نشان این برند تولید خواهد شد، U9 نام دارد و در دسته هایپرکارها یا مدل‌های بسیار سریع و قدرتمند قرار می‌گیرد. در توصیف عملکرد این ابرخودرو همین بس که بی وای دی ادعا می‌کند شتاب آن برابر با 2 ثانیه است!

یانگ وانگ U9 در روزهای آتی و در نمایشگاه خودروی شانگهای 2023 به‌طور رسمی رونمایی خواهد شد. برای استقبال از این ابرخودروی چینی، بی وای دی اخیراً چند تصویر جدید را به همراه برخی مشخصات منتشر کرده است. از نظر طراحی این ابرخودرو برخی از مدل‌های اروپایی، به‌ویژه تولیدات مکلارن، را در ذهن تداعی می‌کند. بی وای دی پیش‌تر و در ماه ژانویه نیز چند عکس از نمای بیرونی U9 منتشر کرده بود. نکته عجیب اینکه مقایسه تصاویر جدید با آن عکس‌ها نشان می‌دهد بی وای دی در بعضی از جزئیات بدنه بازنگری‌هایی دارد. برای مثال فرم و گرافیک چراغ‌های جلو اندکی تغییر پیدا کرده‌ و متفاوت از قبل هستند.

اما بدون شک باله بزرگ عقب، شاخص‌ترین ویژگی ظاهری یانگ وانگ U9 است. وجود این باله در تصاویر جدید احتمالاً گویای آن است که U9 در دو نسخه تولید خواهد شد.

یانگ وانگ U9

مشخصات فنی یانگ وانگ U9

یانگ وانگ U9 بر اساس پلتفرم «Yisifang» بی وای دی تولید می‌شود، پلتفرمی که مخصوص خودروهای برقی است. این ابرخودروی چینی از یک پیشرانه چهار موتوره بهره می‌برد. قدرت این موتورها به 1100 اسب بخار و مجموع گشتاور آنها به 1280 نیوتن متر می‌رسد.

همان‌طور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، بی وای دی شتاب صفر تا صد یانگ وانگ U9 را 2 ثانیه عنوان می‌کند. اگر این رقم در دنیای واقعی قابل تحقق باشد، باید گفت با یکی از سریع‌ترین خودروهای چین و حتی جهان روبرو خواهیم بود. البته چینی‌ها یک ابرخودروی دیگر با نام آیون هایپر SSR نیز دارند که شتاب آن 1.9 ثانیه تبلیغ می‌شود.

یانگ وانگ U9

انرژی مورد نیاز یانگ وانگ U9 توسط پک باتری اختصاصی بی وای دی موسوم به Blade تأمین می‌شود. ظرفیت این باتری 100 کیلووات ساعت است و بر اساس استاندارد چینی CLTC برای پیمایش 700 کیلومتر مسافت کفایت می‌کند.

سیستم تعلیق پیشرفته و امکان حرکت روی سه چرخ

یکی از قابلیت‌های یانگ وانگ U9 که بی وای دی روی آن به‌طور ویژه مانور می‌دهد، سیستم تعلیق پیشرفته آن است. این سیستم تعلیق از نوع بادی است و Disus-X نام دارد. بی وای دی می‌گوید به‌لطف تجهیز به سیستم‌های دیگری مثل کنترل هوشمند بدنه و سامانه هیدرولیک مدیریت حرکات بدنه، یانگ وانگ U9 حرکات اضافی حول سه محور اصلی را خنثی می‌کند. از این رو هندلینگ خودرو در سطح بالایی قرار دارد و در عین حال احتمال واژگونی آن بسیار کم است.

اما جالب است بدانید U9 مثل برخی محصولات سیتروئن، از جمله زانتیا، قابلیت حرکت روی سه چرخ را دارد. به‌نظر می‌رسد این ویژگی بیشتر برای به‌رخ کشیدن توانمندی‌های سیستم تعلیق Disus-X کاربرد دارد تا کاربردی بودن!

ابرخودروی برقی یانگ وانگ U9 امسال وارد بازار خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود قیمت پایه این خودرو چیزی در حدود یک میلیون یوان یا 150 هزار دلار باشد، رقمی که برای یک اتومبیل چینی گزاف به‌نظر می‌رسد. البته اگر آمار و ارقام U9 همگی درست از آب در بیایند، باید گفت که چنین قیمتی بسیار پایین‌تر از ابرخودروهای مطرح دنیا خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی