ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بررسی هدفون TCH
بررسی اسپیکر و هدفون

بررسی هدفون‌های TCH Black Blade L10 و TCH Boom Trap L30؛ خوش‌قیمت‌های تازه‌وارد

هدفون‌های کاملاً بی‌سیم TCH از کیفیت صدای قابل‌قبول، باتری پردوام و برچسب قیمتی جذابی برخوردار هستند.

نیما جلالی
نوشته شده توسط نیما جلالی | ۲۰ تیر ۱۴۰۳ | ۲۱:۱۵

هدفون‌های کاملاً بی‌سیم یکی از محبوب‌ترین اکسسوری‌هایی هستند که فروش بالایی را در بازارهای مختلف تجربه می‌کنند. این نوع هدفون‌ها تقریباً در تمام رده‌های قیمتی در دسترس هستند و علاوه‌بر این، سهولت استفاده و قابلیت‌های زیادی دارند. دو هدفون TCH مدل Black Blade L10 و Boom Trap L30، از اقتصادی‌ترین مدل‌های کاملاً بی‌سیم بازار هستند که با قیمت ۶۰۰ تا ٧۰۰ هزار تومان، حتی برای کاربرانی که بودجه زیادی ندارند مناسبند. در ادامه با بررسی این دو هدفون TWS دیجیاتو را همراهی کنید.

مشخصات هدفون TCH مدل Black Blade L10 و Boom Trap L30

نام محصولتی‌سی‌اچ Black Blade L10تی‌سی‌اچ Boom Trap L30
نسخه بلوتوث۵.۳ / مجهز به چیپست AD6976D8۵.۳ / مجهز به چیپست AD6976D8
پشتیبانی از کدک‌های بلوتوثیSBC و AACSBC و AAC
باتریظرفیت ۴۰ میلی‌آمپرساعتی برای هر گوشی / ظرفیت ۴۲۰ میلی‌آمپرساعتی برای کیس شارژظرفیت ۴۰ میلی‌آمپرساعتی برای هر گوشی / ظرفیت ۴۸۰ میلی‌آمپرساعتی برای کیس شارژ
مقاومت در برابر گردوغبار و آبدارد / IPX4دارد / IPX4
قابلیت‌های جانبیقابلیت حذف نویز محیطی در مکالمه / پشتیبانی از فرمان‌های لمسی / مجهز به نمایشگر LED / دارای سه سایز سری مختلف در جعبهقابلیت حذف نویز محیطی در مکالمه / پشتیبانی از فرمان‌های لمسی / دارای سه سایز سری مختلف در جعبه
قیمتحدود ۷۰۰ هزار تومانحدود ۶۰۰ هزار تومان

طراحی و کیفیت ساخت

بررسی هدفون TCH

تی‌سی‌اچ تاکنون چندین مدل هدفون بی‌سیم را با اسامی مختلف روانه بازار کرده که زبان طراحی آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. این موضوع در رابطه با دو هدفون Black Blade L10 و Boom Trap L30 هم صدق می‌کند. مدل L10 از بدنه‌ای با طراحی شبیه‌به کپسول بهره می‌برد و هنگامی‌که آن‌را در جیب خود قرار می‌دهید، توجه کم‌تری را به‌خود جلب می‌کند؛ اما هدفون L30 از طراحی استوانه‌ای بهره می‌برد و مانند برادرش چندان کشیده نیست. ازاین‌رو اگر جیب شلوار یا لباس‌تان کوچک باشد، با قرار دادن این هدفون در آن، برآمدگی قابل‌توجهی را شاهد خواهید بود که شاید کمی عجیب به‌نظر برسد.

بررسی هدفون TCH

تی‌سی‌اچ Black Blade L10 در سه رنگ مشکی، صورتی و آبی عرضه می‌شود تا با سلیقه آقایان و بانوان همپوشانی داشته باشد. مدل Boom Trap L30 هم در رنگ‌بندی مینیمال مشکی و سفید عرضه می‌شود. روی بدنه کیس هر دو هدفون لوگوی TCH، نشانگرهای مخصوص و پورت USB-C به‌چشم می‌خورد.

نوع نشانگر شارژ هدفون‌های L10 و L30 متفاوت است. مدل Boom Trap L30 به سه چراغ LED برای نمایش وضعیت شارژ گوشی‌های راست و چپ و کیس شارژ مجهز شده؛ اما مدل Black Blade L10 به نمایشگر LED مجهز شده تا شارژ دقیق کیس و شارژ گوشی‌های هدفون را به کاربر اطلاع دهد. بدنه هر دو هدفون از پلاستیک مات با استحکام مناسب ساخته شده که کثیفی در رنگ‌های روشن آن‌ها بیشتر در معرض دید قرار می‌گیرد و گاهی باید کیس شارژ را با دستمال پارچه‌ای تمیز کنید.

بررسی هدفون TCH

طراحی گوشی‌های هر دو هدفون به‌صورت پشت بسته و ساقه‌دار است. ساقه گوشی‌ها ارگونومی آن‌ها را بهبود بخشیده و هر دو مدل به‌خوبی در گوش چفت می‌شوند؛ بنابراین اگر ورزشکار هستید و حین فعالیت موزیک گوش می‌کنید، می‌توانید این دو هدفون را همراه داشته باشید. تی‌سی‌اچ سه نوع ایرتیپ با سایزهای مختلف را برای این هدفون‌ها در نظر گرفته تا بسته‌به ابعاد گوش خود، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

طراحی گوشی‌های هدفون Black Blade L10 به‌طور کلی از Boom Trap L30 مدرن‌تر است و به‌مذاق کاربران بیشتری خوش می‌آید. ظاهر این مدل نیز به‌لطف سبک طراحی جدیدتر، به هدفون‌های پریمیوم بازار شباهت بیشتری دارد. وزن هدفون‌های L10 و L30 تی‌سی‌اچ نسبتاً کم بوده و می‌توانید تا ساعت‌ها از این دو مدل بدون احساس خستگی استفاده کنید. هر دو هدفون TCH از استاندارد IPX4 نیز بهره می‌برند تا در برابر پاشش قطرات آب باران و عرق مقاوم باشند.

کیفیت صدا

بررسی هدفون TCH

تی‌سی‌اچ اطلاعات چندان دقیقی را در مورد قطر درایور و جزئیات آن‌ها ارائه نداده تا صرفاً به سایر اطلاعات آن در این بخش بسنده کنیم. هدفون‌های L10 و L30 هر دو به‌لطف چیپست AD6976D8 از اتصال بلوتوث ۵.۳ پشتیبانی می‌کنند تا در انتقال به‌موقع صدا تأخیر مناسبی داشته باشند. کدک‌های صوتی تحت پشتیبانی توسط این هدفون‌ها از نوع SBC و AAC هستند که در این رده قیمتی کاملاً قابل‌انتظار بود. هدفون‌های TCH از اتصال به دستگاه‌های اندرویدی و iOS به‌طور همزمان پشتیبانی می‌کنند.

هدفون‌های TCH از قابلیت حذف نویز فعال یا ANC برخوردار نیستند و طبیعتاً باتوجه به برچسب قیمتی، چنین انتظاری را هم از آن‌ها نداشتیم. طراحی خود هدفون‌ها تا حدودی از نفوذ صدای اطراف حین پخش موسیقی جلوگیری می‌کنند و اگر میزان صدا را تا حدی بالاتر ببرید، عملاً بخش زیادی از صدای محیط را نخواهید شنید؛ هرچند اگر با سطح صدای کم یا متوسط موزیک گوش می‌دهید، خلأ این ویژگی تا حدی حس می‌شود.

تجربه آهنگ گوش کردن با Black Blade L10 و Boom Trap L30 تا حد قابل‌توجهی متفاوت بود. در برآیند بررسی‌هایی که داشتم، می‌توانم بگویم مدل L30 باوجود قیمت کم‌تر، می‌تواند تجربه بهتری را در بخش کیفیت صدا رقم بزند. مهم‌ترین نکته‌ای که نظرم را در هر دو مدل جلب کرد، تربل پایین صدا بود که سبب می‌شد صداهای بلندتر، بم به‌نظر برسند. این مورد در مدل L30 کم‌تر مشاهده می‌شد. برای حل این مشکل می‌توانید از اپلیکیشن‌های اکولایزر استفاده کنید و گزینه Treble Boost را انتخاب کنید. در این زمینه انتظار داشتم که حداقل TCH با ارائه اپ اختصاصی مخصوص طیف گسترده هدفون‌های مختلف خود، امکان تنظیم پروفایل‌های صوتی مختلف را در دسترس کاربران قرار دهد.

حداکثر بلندی صدای هر دو هدفون در سطح خوبی قرار دارد و اگر به آهنگ گوش کردن با صدای بلند عادت دارید، تی‌سی‌اچ در این قسمت رضایت‌تان را جلب خواهد کرد؛ البته به‌شرطی که ریتم و سازهای موزیکی که به آن گوش فرا می‌دهید تند و تیز نباشد. درصورتی‌که زیاد به موزیک‌هایی شامل ویولن یا گیتار الکتریکی گوش می‌دهید، بهتر است میزان صدا را تا بیشترین حالت افزایش ندهید؛ زیرا در این حالت با اعوجاج صدا و اذیت شدن گوش خود روبه‌رو خواهید شد. در سطوح پایین‌تر صدا اما کنترل اعوجاج با عملکرد مناسبی انجام می‌شود. افزایش میزان صدا در مدل L10 به‌صورت منظم انجام می‌شود، اما تفاوت سطح صدای ۷۰ درصد و ۸۰ درصد مدل L30 بسیار ملموس است و بلندی صدا به‌ناگه افزایش می‌یابد.

در زمینه بیس صدا هر دو مدل کوبش خوبی را ارائه می‌دهند و اگر به بیس بالای صدا اهمیت زیادی می‌دهید، درنهایت Boom Trap L30 صدا را با بیس غنی‌تر و بهتری در اختیارتان می‌گذارد. دلیل بهتر بودن بیس هدفون TCH Boom Trap L30، تأثیرگذاری کم‌تر آن در روند پخش سایر صداهاست. در زمینه تفکیک صدای ساز و خواننده در موزیک‌های شلوغ نیز مدل L30 عملکرد بهتری نسبت‌به L10 دارد. در جمع‌بندی می‌توان گفت که اگر اهل گوش دادن به آهنگ‌هایی با ریتم آرام و ملایم باشید، هر دو هدفون می‌توانند گزینه خوبی برای این کار باشند؛ اما با تندتر شدن ریتم و اضافه شدن سازهای مختلف به موسیقی مانند سبک‌های راک، متال و رپ، بوم ترپ L30 برآیند کیفیتی بهتری را به‌نمایش می‌گذارد.

هدفون‌های کاملاً بی‌سیم TCH از قابلیت حذف نویز در مکالمه نیز بهره می‌برند. برای مکالمه بلوتوثی با این هدفون‌ها، بهتر است محیطی آرام یا نه‌چندان پر سروصدا را انتخاب کنید. در این شرایط صدای شما هرچند کمی دور و با مقداری بم بودن به‌گوش مخاطب می‌رسد؛ اما همچنان برای تجربه مکالمه با هدفون اقتصادی مناسب است. باوجوداین اگر محیط‌های شلوغ مانند مترو و اتوبوس را برای مکالمه انتخاب کنید، احتمالاً بخشی از حرف‌های شما با وضوح و شفافیت کافی منتقل نخواهد شد.

قابلیت‌های جانبی

هر دو هدفون TWS تی‌سی‌اچ Black Blade L10 و Boom Trap L30 از فرمان‌های لمسی پشتیبانی می‌کنند. یک‌بار تپ روی گوشی سمت راست و چپ، به‌ترتیب صدا را زیاد و کم می‌کند. با دو بار تپ، موزیک در حال پخش متوقف می‌شود و درنهایت با سه بار تپ، دستیار صوتی گوشی فراخوانده می‌شود. اگر بخواهید به موزیک بعدی بروید، باید انگشت خود را چند ثانیه روی گوشی سمت راست نگه دارید. برای شروع مجدد آهنگ در حال پخش از ابتدا نیز همین کار را می‌توان روی گوشی سمت چپ هدفون TCH انجام داد. پاسخ‌دهی هدفون‌ها به تپ‌های کاربر کمی طول می‌کشد و هر دو تقریباً در یک سطح ظاهر می‌شوند.

تی‌سی‌اچ برای تغذیه هدفون‌های اقتصادی خود، باتری ۴۰ میلی‌آمپرساعتی را در هرکدام از گوشی‌های این دو مدل تعبیه کرده است. شارژدهی باتری مدل L10 و L30 با پخش بی‌وقفه موسیقی به‌ترتیب به ۸ و ۶ ساعت می‌رسد که می‌تواند برای برخی کاربران حائز اهمیت باشد. درنهایت اما با همراه داشتن کیس شارژ، می‌توانید این هدفون‌های TCH را تا چهار بار فول شارژ کنید تا صرفاً هر چند روز به شارژ مجدد خود کیس نیاز پیدا کنید. فول شارژ‌ باتری کیس هدفون‌های TCH نیز حدوداً دو ساعت زمان خواهد برد.

جمع‌بندی بررسی هدفون TCH مدل Black Blade L10 و Boom Trap L30

بررسی هدفون TCH

اگر قصد خرید هدفون ترو وایرلس اقتصادی دارید که بتواند موزیک را با کیفیت مناسب به سمع‌تان برساند، از قابلیت‌های به‌روز بهره‌مند باشد و چندان گران‌قیمت نباشد، می‌توانید به هدفون TCH Black Blade L10 و TCH Boom Trap L30 نگاهی داشته باشید. 

مدل بلک بلید در کنار طراحی به‌روزتر، از نشانگر درصد شارژ روی کیس بهره می‌برد و با استایل‌های مختلف سازگاری بیشتری دارد. اگر هم کیفیت صدا را در اولویت دارید، تی‌سی‌اچ مدل بوم ترپ را هم در دسترس‌تان قرار می‌دهد تا سبک‌های مختلف موسیقی را با صدای شفاف‌تر و بیس غنی‌تر گوش دهید. هدفون‌های TCH با گارانتی ۱۸ ماهه «کسری پارس» قابل‌خریداری هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی