ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هوندا آکورد
خودرو

هوندا آکورد با پیشرانه پلاگین هیبرید به ایران می‌آید؛ رقیبی برای تویوتا کمری

طی روزهای گذشته،‌ شاهد رونمایی از تویوتا کمری هیبرید در ایران بودیم. این خودرو که یکی از سدان‌های خارجی محبوب و پرفروش در بازار ایران محسوب می‌شود، پیش از عرضه با رقیبی جدید روبرو شده ...

مرتضی قانع
نوشته شده توسط مرتضی قانع | ۲۱ مهر ۱۴۰۳ | ۱۹:۰۰

روزهای گذشته،‌ شاهد رونمایی از تویوتا کمری هیبرید در ایران بودیم. این خودرو که یکی از سدان‌های خارجی محبوب و پرفروش بازار ایران محسوب می‌شود، پیش از عرضه با رقیبی جدید روبه‌رو شده است. رقیب جدید و هم‌وطن کمری هیبرید هوندا آکورد هیبرید است.

پیشنهاد مطالعه: اتوخسروانی با عرضه تویوتا کمری هیبرید وارد بازار خودروهای وارداتی شد

البته هوندا آکورد و تویوتا کمری جدید تفاوت‌هایی دارند. تویوتا کمری خودرو هیبرید سنتی است؛ موتور درون‌سوز نقش پیش‌ران اصلی را در این خودرو برعهده دارد. از سوی دیگر، هوندا آکورد با قوای پلاگین هیبریدی به دست مصرف‌کننده ایرانی می‌رسد. در این خودرو، موتور الکتریکی وظیفه اصلی پیش‌ران را برعهده دارد و البته امکان شارژ باتری خودرو از طریق دستگاه‌های شارژر را نیز خواهید داشت.

نسخه وارداتی جدید آکورد به ایران از نسل یازدهم این خودرو است که از سال 2023 روی خط تولید این شرکت قرار گرفته است. این خودرو محبوب آمریکایی‌هاست و در بازار آمریکا فروش خوبی دارد، درحالی‌که مشتریان خاورمیانه‌ای به تویوتا کمری علاقه بیشتری دارند.

مشخصات فنی هوندا آکورد جدید

بخش فنی هوندا آکورد از یک موتور درون‌سوز و یک موتور الکتریکی تشکیل شده است. موتور درون‌سوز این خودرو دولیتری تنفس طبیعی با پاشش مستقیم سوخت (GDi) است که 146 اسب‌بخار قدرت و 182 نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. موتور الکتریکی که وظیفه اصلی پیشران را برعهده گرفته، 181 اسب‌بخار قدرت و 335 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

موتور هیبریدی

گیربکس E-CVT‌ مانند کمری هیبرید، وظیفه انتقال قدرت را در آکورد برعهده دارد. البته این خودرو سدان دیفرانسیل جلو است و برخلاف کمری، سیستم AWD ندارد. شتاب صفرتاصد این خودرو به‌صورت رسمی 6.5 ثانیه اعلام شده است. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو نیز 4 لیتر به‌ازای 100 کیلومتر پیمایش مسیر خواهد بود. سیستم تعلیق آکورد در جلو از نوع مک‌فرسون و در عقب از نوع مولتی‌لینک (چنداتصاله) است. ترمزها نیز در 4 چرخ دیسکی هستند.

امکانات و آپشن‌ها

تجهیزات هوندا آکورد، در جایگاه سدانی میان‌قامت، قابل‌قبول‌اند. در ادامه، برخی امکانات این خودرو را معرفی می‌کنیم:

تجهیزات ایمنی: : 10 کیسه‌هوا، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل خودرو در سربالایی و دستیارهای کمکی رانندگی (کروزکنترل تطبیقی، رادار نقطه کور، ترمز اضطراری اتوماتیک، هشدار برخورد از جلو، حفظ خودرو بین خطوط، هشدار حرکت بین خطوط، هشدار خروج از پارک، رادار تابلوخوان، نوربالای اتوماتیک، سیستم کمکی در ترافیک، سیستم آگاهی از وضعیت راننده، سیستم حفاظت از برخورد عابرپیاده.

تجهیزات رفاهی: سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، سقف پانورامیک، هدآپ دیسپلی، شارژر وایرلس، مالتی‌مدیا 12.3 اینچی اندرویداتو و اپل‌کارپلی، 12 عدد بلندگو، در صندوق‌رقی، سیستم تهویه‌مطبوع اتوماتیک دوکاناله، روکش چرمی صندلی‌ها، تنظیم برقی صندلی راننده در 8 جهت و سرنشین در 4 جهت، حافظه صندلی راننده، گرمکن و سردکن صندلی سرنشینان جلو، گرمکن فرمان، نورپردازی داخلی، آینه الکتروکرومیک، سنسور نور و باران، دوربین دنده‌عقب، سنسور پارک جلو و عقب، ترمز پارک برقی با اتوهلد، تنظیم خودکار ارتفاع چراغ جلو، سیستم کاهش نویز (ANC) و تنظیم حالت رانندگی با تشخیص چهره.

هوندا آکورد

مهم‌ترین مسئله پیرامون هوندا آکورد جدید، قیمت و گستردگی شبکه خدمات پس از فروش این خودرو است. خودرو رقیب، تویوتا کمری، در نسخه عادی با قیمت تقریبی 2.4 میلیارد تومان به فروش خواهد رسید؛ بنابراین هوندا آکورد نیز باید حدود 2.5 میلیارد تومان قیمت‌گذاری شود. بهای این خودرو در امارات‌ متحده عربی 122 هزار درهم (2.1 میلیارد تومان)‌ است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی