ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

طاقچه: سرانه مطالعه را ده دقیقه‌ افزایش دادیم

طاقچه، پلتفرم کتابفروشی و کتابخانهٔ دیجیتال (الکترونیکی و صوتی)، گزارش سالانهٔ خود را منتشر کرد.

آرش بوالحسنی
نوشته شده توسط آرش بوالحسنی | ۲۱ مهر ۱۴۰۳ | ۱۸:۰۶

بنابر گزارش سال ۱۴۰۲ «طاقچه»، این پلتفرم سرانه مطالعه کشور را ده دقیقه افزایش داده است. همچنین تعداد افرادی که حداقل یک کتاب مطالعه کرده‌اند، ۱.۵ برابر شده است.

مجموع میزان مطالعه در طاقچه

طاقچه، پلتفرم کتاب‌فروشی و کتابخانهٔ دیجیتال (الکترونیکی و صوتی)، گزارش سالانهٔ خود را منتشر کرد. براساس این گزارش که مربوط به آمارهای سال ۱۴۰۲ است، طاقچه کمک کرده سرانهٔ مطالعهٔ جمعیت باسواد کشور، ۱۰ دقیقه بیشتر شود. البته در این گزارش اشاره نشده که سرانه مطالعه به چند دقیقه رسیده یا اینکه این سرانه براساس کدام معیار محاسبه شده است. همچنین طاقچه خبر داده نرم‌افزار این پلتفرم سال گذشته ۱۲ میلیون بار نصب شده است. همچنین ۱۳۰ هزار کتاب الکترونیکی و صوتی را در اختیار کاربران خود قرار داده است.

طاقچه اعلام کرده کاربرانش در فروردین بیشتر از ماه‌های دیگر مطالعه کرده‌اند. به‌علاوه پرمطالعه‌ترین روز هفته کاربران این پلتفرم دوشنبه‌ها بوده و از بین ساعات شبانه‌روز، ساعت ۹ شب تا ۱ صبح روز بعد بیشتر کتاب خوانده‌اند. علاوه‌براین طبق اعلام طاقچه، تعداد کاربرانی که سال قبل حداقل یک کتاب خوانده‌اند، نسبت به سال ۱۴۰۱، ۵۰ درصد رشد کرده است.

در این گزارش، «کتابخانه نیمه‌شب» «کتاب ویژه سال ۱۴۰۲» نام‌گذاری شده است. این کتاب توانسته سال گذشته تعامل بسیاری از مخاطبان را جلب کند، به‌نحوی که کاربران طاقچه برای این کتاب بیشترین نظر را نوشته‌اند، بیشترین بریده‌ها را از این کتاب منتشر کرده‌اند و نسخهٔ صوتی آن را بیشتر از کتاب‌های دیگر به دوستانشان هدیه داده‌اند. به‌علاوه، این کتاب هم یکی از سه کتابی است که بیشتر خریده شده‌اند، هم یکی از سه کتابی است که بیشتر مطالعه شده‌اند.

کتاب‌های محبوب در طاقچه

دو کتاب‌ دیگر «وانیل و شکلات» و «زنان زیرک» بوده‌اند. در ادامه این گزارش آمده است پرطرفدارترین موضوعات ۱۴۰۲ از نگاه مخاطبان، به‌ترتیب ادبیات و داستان و رمان، موفقیت و خودیاری و کتاب‌های مذهبی بوده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی