ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دستورالعمل اعلام پایان بسته های اینترنتی به اپراتورها ابلاغ می شود

شاید مسئولان ایرانسل فکر نمی کردند که عدم اعلام پایان بسته های اینترنتی به کاربران تا این اندازه خبرساز گردد و حتی پای رایتل را نیز وسط بکشد. هر چند پیش از این نیز رایتل، پایان بسته های اینترنت ...

حامد قاسمی نراقی
نوشته شده توسط حامد قاسمی نراقی | ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۳:۳۰

شاید مسئولان ایرانسل فکر نمی کردند که عدم اعلام پایان بسته های اینترنتی به کاربران تا این اندازه خبرساز گردد و حتی پای رایتل را نیز وسط بکشد.

هر چند پیش از این نیز رایتل، پایان بسته های اینترنت خود را برای عده ای از مشترکانش اعلام نمی کرد، ولی به دلیل تعداد بالای مشترکان ایرانسل و استفاده حدود 21 میلیون نفر از دیتای این اپراتور، مساله اهمیت ویژه پیدا کرد.

حالا ماجرا از آنچه تصورش می رفت، اهمیت بیشتری یافته و خلل موجود در سیستم ایرانسل و رایتل، واکنش های شدید مسئولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را در پی داشته است.

همراه دیجیاتو بمانید تا در ادامه از چند و چون قانونمندی وضعیت اینترنت همراه با خبر گردید.

از عکس العمل وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گرفته تا اظهار نظر کارشناسان و رسانه ها، هیچ یک حرکت ایرانسل را نپسندیده و اجبار اعلام پایان بسته های اینترنتی توسط تمامی اپراتورها را خواستار شدند.

حالا تنها حرف از این دو اپراتور و بسته های اینترنتی در میان نیست و قرار شده مصرف اینترنت به هر طریقی، دارای سامانه باشد که البته همراه اول هم از این قاعده مستثنی نیست و باید به پای دو اپراتور دیگر بسوزد.

جدیدترین اظهار نظر مسئولان رگولاتوری حاکی از الزام اعلام میزان مصرف آزاد و پایان بسته های اینترنتی است که سبب جلوگیری از وارد آمدن زیان به کاربران اینترنت موبایل خواهد گشت.

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اظهار کرد: در حال تدوین دستورالعملی جدید هستیم تا اپراتورهای تلفن همراه ملزم شوند مصرف دیتای آزاد و پایان بسته اینترنت مشترکان را اعلام کنند.

صادق عباسی شاهکوه با اشاره به تفاوت تعرفه در دو مدل مصرف آزاد و اینترنت بسته ای، گفت: بسیاری از مشترکان موبایل از این موضوع اظهار نارضایتی کرده اند که به دلیل عدم اطلاع رسانی از سوی اپراتورها برای پایان بسته های اینترنتی، دچار ضرر و زیان بسیاری گردیده اند.

او ادامه داد: زمانی که پایان بسته های اینترنتی توسط اپراتورها اعلام نمی شود، نرخ مصرف آزاد اینترنت از شارژ مشترک کم می گردد و یا در پایان ماه، صورتحساب دوره ای مشترک ارقام بالایی را شامل می شود.

معاون رگولاتوری بیان کرد: این موضوع در حال پیگیری است و راه حل های مد نظر باید مورد بررسی قرار گیرند. ناگفته نماند که بیشترین اعتراضات مطرح شده در این زمینه مربوط به مشترکان ایرانسل و رایتل بوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • cahoor
    cahoor | ۱۱ شهریور ۱۳۹۴

    بعد از پریدن مکرر شارژ های مشتریان خدا رو شکر بلاخره به فکر افتادند.

  • nooria
    nooria | ۱۰ شهریور ۱۳۹۴

    یه بار سر همین ماجرا یه شارژ همراه اول 10 هزاری رفت تو پاچم.

  • منصور
    منصور | ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴

    یه جوری خبرو کش و قوس دادی گفتم حتما وزارت یه تکونی به خودش داده و میخواد ضررایه مردم حساب کنه و از ایرانسل بگیره

  • Mehdico
    Mehdico | ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴

    پایان دزدی اپراتورها از مردم مسلمان. آغاز جستجو برای پیدا کردن روش های جدید دزدی.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی