ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

راهنمای استراتژی های موثر در Fallout Shelter؛ راهکارهای ابتدایی برای آشنایی با قواعد بازی

خبر ساخت یک بازی موبایل براساس دنیای غنی و پرطرفدار Fallout، در E3 2015 سر و صدای عجیبی به پا کرد. تا پیش از آن همه درگیر اخبار Fallout 4 بودند و کسی به یک ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۲ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۸:۰۰

خبر ساخت یک بازی موبایل براساس دنیای غنی و پرطرفدار Fallout، در E3 2015 سر و صدای عجیبی به پا کرد. تا پیش از آن همه درگیر اخبار Fallout 4 بودند و کسی به یک بازی موبایل اهمیتی نمی داد اما نمایش تیم Bethesda Games به قدری جذاب بود که مردم عاشق آن شده بودند.

هیچ کس انتظار یک بازی موبایلی براساس دنیای خشک و بی آب علف Fallout را نداشت اما فردای همان روز میلیون ها نفر در حال انجام بازی بودند. Fallout Shelter اواخر خرداد ماه و بلافاصله پس از کنفرانس شرکت بتسدا برای سیستم عامل iOS منتشر شد اما اندرویدی ها باید تقریبا دو ماهی منتظر می ماندند.

در دو هفته ابتدایی، شلتر روی بیش از 70 میلیون آیفون، آیپد و آیپاد نصب شد و به پرطرفدارترین بازی تاریخ آیتونز بدل گردد. در همین مدت زمان اندک، بتسدا توانست 5.1 میلیون دلار از طریق بازی درآمد کسب کند که برای یک بازی کم زحمت موبایلی رقمی فوق العاده است.

Fallout Shelter یک بازی آفلاین و تک نفره است که در آن نقش مدیر پناهگاهی زیر زمینی را دارید. زندگی روی سطح زمین دشوار شده و مردم برای گریز از حیوانات درنده و تشعشعات خطرناک هسته ای، به منزلگاه های زیر زمینی پناه آورده اند.

برای توسعه، پیشرفت، موفقیت و جلوگیری از خطراتی که لحظه لحظه تهدیدتان می کنند، هر یک از پناهجویان باید وظیفه ای را به عهده داشته باشند و برای دفاع از خود، دیگران و به طور کل پناهگاه شان آماده باشند. Fallout Shelter یک بازی معتاد کننده، دوست داشتنی و پیچیده اما متفاوت است.

به همین سبب، پیش از اینکه بخواهید ادامه مطلب را مطالعه کنید، بهتر است نسبت به دانلود این بازی برای سیستم عامل اندروید یا iOS هر چه سریع تر اقدام کنید. در سری مطالب «راهنمای استراتژی های موثر در Fallout Shelter» قصد داریم شما را از یک پناهجوی مبتدی به مدیری لایق تبدیل کنیم.

در ادامه با این سری مقالات همراه با دیجیاتو باشید.

fallout-shelter-tips-tricks-cheats-hacks-ios-game-get-unlimited-lunchboxes-caps

بهتر است با 10 مورد ساده و ابتدایی کار را شروع کنیم؛ راهکارها، دانستنی ها و قواعدی که لازم است هر کسی برای تسلط ابتدایی به بازی بداند. در Shelter باید مرتبا اتاقک های مختلف را کنار هم ساخته و پناهجویان را در آن ها مستقر کنید تا آن واحد آغاز به فعالیت کند. بنابراین ده مورد زیر را با دقت مطالعه کنید تا در بدو ورود به بازی بدانید با چه دنیایی طرف هستید.

روی اتاقک های مربوط به غذا، آب و انرژی تمرکز کنید

برای بقا، باید به تداوم تولید غذا، آب و انرژی توجه ویژه ای داشته باشید. پناهجویان برای زنده ماندن نیاز به غذا دارند و برای برطرف شدن آلودگی های زیست محیطی ایجاد شده باید آب کافی در اختیارشان قرار بگیرد. هر کدام از ساختمان ها نیز برای آنکه بخواهند فعالیت داشته باشند، به انرژی نیاز دارند.

بنابراین باید چرخه را در نظر بگیرید. همیشه سطح انرژی را بالا نگه دارید تا زمانی که لازم شد اتاقک های دیگری بسازید، از انرژی شما به قدری کاسته شود که لطمه ای به آن وارد نشود. آب، غذا و انرژی هر کدام تاثیر مستقیمی روی رضایت مندی پناهجویان از شما دارند و کمبود متداوم آن ها در بازه زمانی طولانی مدت، سبب از بین رفتن جمعیت خواهد شد.

بنابراین به طور خلاصه: مهم نیست چقدر ساختمان های متفرقه می سازید، همیشه در ابتدا به اتاقک های Power Generator ،Diners و Water Treatment توجه ویژه داشته باشید.

اتاقک های مشابه را کنار هم بسازید

چینش هوشمندانه ی اتاقک ها در کنار هم می تواند بهره وری را دو چندان کند. کنار هم قرار دادن واحدهای مشابه سبب می گردد تا آن ها به یکدیگر متصل شده و اتاقی بزرگ تر را بسازند. به طور عادی هر اتاق به 2 پناهجو نیازمند است اما اگر دو واحد را به هم متصل کنید، این رقم به 4 پناهجو و اگر سه واحد را کنار هم قرار دهید، 6 پناهجو می توانند در آن ها مشغول به کار شوند.

چینش مرتب واحد ها در میزان هزینه و بهره وری هم تاثیر مستقیم دارد. ارتقای هر اتاقک به صورت جداگانه پول بیشتری نسبت به حالت تجمعی می طلبد و جالب است بدانید که هر چه اتاق بزرگ تر باشد (نهایتا 3 واحد مشابه به هم متصل می شوند)، میزان تولید آن واحد نیز بیشتر می شود.

بنابراین سعی کنید تا حد امکان، ساختمان ها را 3 تایی بسازید، برای مثال 3 غذاخوری را کنار هم ساخته و سپس نسبت به ارتقا یا آپگرید آن ها به صورت تجمعی اقدام کنید.

falloutsheltergoals-1024x768

روی اهداف تمرکز کنید

از همان ابتدای تا به انتها (البته انتهایی برای Shelter وجود ندارد)، بازی 3 هدف در اختیار شما قرار می دهد تا آن ها را به انجام برسانید. برای مثال، 1000 واحد غذا تولید کنید، یا پناهجویان را صاحب فرزند کنید. هر کدام از این اهداف یک جایزه برای شما دارند، آن ها را از دست ندهید.

SPECIAL مهم ترین رکن بازی است

اگر با سری بازی های Fallout آشنا باشید، حتما می دانید SPECIAL به چه معناست و هر کدام از حروف این کلمه چه معنایی دارد. پناهجویان نیز در Fallout Shelter هر کدام قابلیت های خاص خود را دارند و بنا به قدرت های شان باید در پست های مختلفی گمارده شوند. SPECIAL به تفکیک چنین معنایی دارد:

  • Strength - قدرت بدنی
  • Perception - ادراک
  • Endurance - استقامت
  • Charisma - جذابیت
  • Intelligence - هوش
  • Agility - چابکی
  • Luck - شانس

زمانی که مشخصات فردی یک پناهجو را مطالعه می کنید، متوجه می شوید که هر کسی تا حدی توانایی دارد. یکی به طور کل ضعیف است و دیگری قدرت بدنی بالایی دارد. البته نگران نباشید، پناهجویانی که به شما پناه آورده اند یا نوزادانی که تازه متولد شده اند اگرچه ممکن است ضعیف باشند اما به مرور زمان و با حوصله قابلیت پیشرفت دارند.

هر یک از ساختمان ها یا واحدهای عملیاتی، نیاز به یکی از این مهارت ها دارد. برای مثال کسی که در واحد Power Generator قرار می گیرد باید قدرت بدنی یا S بالایی داشته باشد و کسی که در غذاخوری مشغول می شود باید میزان چابکی یا A او بالا باشد.

Falloutshelter_planning-1024x768

بنابراین اگر می خواهید هر ساختمان در کمترین زمان ممکن تولیدات خود را ارائه دهد، باید به چینش پناهجویان دقت کنید. اگر شخصی با چابکی بالا و قدرت بدنی پایین را در بخش Power Generator قرار دهید، مسلما نتیجه مثبتی دریافت نمی کنید، اما همان شخص در Diner می تواند بی نهایت موفق باشد.

پرسش اینجاست که آیا پناهجویان ضعیف با قدرت SPECIAL پایین در آینده می توانند قوی شوند و حداقل در یکی از این 7 شاخه حرفی برای گفتن داشته باشند؟ بله، عجله نکنید، بازی تازه آغاز شده.

ساختمان ها را Rush کنید

هر واحد عملیاتی یک چرخه چند دقیقه ای برای تولیدات خود دارد که اگر بخواهید می توانید آن اتاقک را در حالت Rush قرار دهید. در حقیقت، راش کردن یک سری محدودیت هایی هم دارد. هر اتاق برای راش کردن درصدی ارائه داده. اگر این رقم زیر 30 درصد بود، حتما این کار را انجام دهید. تولیدات تان در مدت زمانی اندک دو چندان می شود.

پناهجوها را به محل واقعه بفرستید

در حال حاضر، والت یا پناهگاه شما بسیار کوچک است و تعداد پناهجویان نیز اندک. بنابراین لازم است به خوبی از همه اتاق ها محافظت کنید اما اگر اتاقی، مثل انبار، بدون محافظ باقی مانده یا اتاقی با ظرفیت 4 نفر، تعداد کمتری را به خدمت گرفته، حین وقوع اتفاقی مثل آتش سوزی یا حمله جانورهای وحشی، باید سریعا تحت حافظت قرار بگیرد.

اتاق های تکی، دو نفر و اتاق های بزرگ تر تا 6 نفر را در خود جای می دهند. نگران به هم خوردن تعادل نیروهای کار خود نباشید. بعد از وقوع حادثه، همه ی پناهجویان به سمت کار پیشین خود باز می گردند.

fallout_shelter_love-1024x768

جمعیت پناهگاه را افزایش دهید

با قرار دادن یک زوج درون اتاق های استراحت، خیلی زود جمعیت شما افزایش پیدا می کند، البته به شرط آنکه هر دو نفر از جذابیت یا C بالایی برخوردار باشند. اگر پناهجویان کاریزمای پایینی داشته باشند مدت زمان این اتفاق افزایش پیدا می کند و بارداری دیرتر صورت می پذیرد.

البته توجه کنید که نباید به یک باره همه ی زوج ها را باردار کنید. چرا که زن های باردار در زمان حملات قابلیت بالایی ندارند و عملا بی دفاع اند.

به Wasteland نروید

فرستادن پناهجویان به Wasteland ساده است. باید پناهجو را بکشید و به بیرون بیندازید اما فعلا برای شما زود است. پناهجویی که به بیرون می فرستید باید تحت مداوا قرار بگیرد، یعنی به اندازه کافی کمک های اولیه همراه خود داشته باشد و البته یک اسلحه بزرگ و قوی.

در ابتدای بازی شما هیچ کدام را ندارید. پس منتظر بمانید.

از لباس ها استفاده کنید

یک پناهجو ممکن است از قدرت بدنی پایینی برخوردار باشد اما با به تن کردن یک لباس، به یک باره چند واحد به قدرت او افزوده شده و آماده ی کار در Power Generator می شود. پس با هوشمندی تمام از لباس هایی که در اختیار دارید استفاده کنید.

از زمان دور بودن خود از بازی بهره کامل ببرید

وقتی که از بازی خارج می شوید، مطمئن شوید پناهجویان در بهترین حالت ممکن قرار گرفته اند. آن ها را در اتاق ها پخش کنید، زوج ها را درون اتاقک های مخصوص قرار دهید تا چند ساعت بعد، بازی را که شروع کردید، شاهد افزایش جمعیت باشید. فراموش نکنید که اتاقک ها را تا حد امکان ارتقا بخشید و آن هایی که درصدشان زیر 30 قرار گرفته را راش کنید.

Fallout Shelter

Fallout Shelter

سازنده: Bethesda قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 141 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • addee
    addee | ۸ مهر ۱۳۹۵

    سلام یه سوال اگه یه پناه جو دارم لولش 47 قویترین اسلحه هم داره لباس هم داره اگه مداوا بشه برهWasteland برمیگرده

  • sadegh3111
    sadegh3111 | ۵ خرداد ۱۳۹۵

    مدت زمانی که طول میکشه نوزاد به دنیا بیاد چقدره؟؟؟؟
    لطفا زود راهنمایی کنید دمتون گرم? ? ?

  • javaddost
    javaddost | ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵

    با سلام خدمت دوستان من بازی را از چند جای متفاوت دانلود کردم اما بعد از نصب و اجرا صفحه مشکی می شود و بعد از ان خارج می شود لطفا کمکم کنید ممنونتان می شوم

  • m.mohamad
    m.mohamad | ۷ آبان ۱۳۹۴

    هه منم تونست دیتاشو بریزم عالیههههههههه اما مشکل جمعیت دارم لطفا کمک کنین

  • m .mohamad
    m .mohamad | ۳۰ مهر ۱۳۹۴

    ترخدا یکی به زبون ساده بگه چجوری دیتاشو بریزم

    • مهدی عبدالهی
      مهدی عبدالهی | ۴ بهمن ۱۳۹۴

      نمیدونم

    • sadegh3111
      sadegh3111 | ۵ خرداد ۱۳۹۵

      از ایران اپس دانلود کن خودش بازی رو با دیتا دانلود می کنه ایران اپس خیلی اپ خوبیه
      ? ?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی