ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

راهنمای استراتژی های موثر در Fallout Shelter؛ چگونه بدون دادن تلفات با دشمنان مبارزه کنیم

خبر ساخت یک بازی موبایل براساس دنیای غنی و پرطرفدار Fallout، در E3 2015 سر و صدای عجیبی به پا کرد. تا پیش از آن همه درگیر اخبار Fallout 4 بودند و کسی به یک ...

نیما فرشین
نوشته شده توسط نیما فرشین | ۲۹ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۸:۳۰

خبر ساخت یک بازی موبایل براساس دنیای غنی و پرطرفدار Fallout، در E3 2015 سر و صدای عجیبی به پا کرد. تا پیش از آن همه درگیر اخبار Fallout 4 بودند و کسی به یک بازی موبایل اهمیتی نمی داد اما نمایش تیم Bethesda Games به قدری جذاب بود که مردم عاشق آن شده بودند.

هیچ کس انتظار یک بازی موبایلی براساس دنیای خشک و بی آب علف Fallout را نداشت اما فردای همان روز میلیون ها نفر در حال انجام بازی بودند. Fallout Shelter اواخر خرداد ماه و بلافاصله پس از کنفرانس شرکت بتسدا برای سیستم عامل iOS منتشر شد اما اندرویدی ها باید تقریبا دو ماهی منتظر می ماندند.

در دو هفته ابتدایی، شلتر روی بیش از ۷۰ میلیون آیفون، آیپد و آیپاد نصب شد و به پرطرفدارترین بازی تاریخ آیتونز بدل گردد. در همین مدت زمان اندک، بتسدا توانست ۵٫۱ میلیون دلار از طریق بازی درآمد کسب کند که برای یک بازی کم زحمت موبایلی رقمی فوق العاده است.

Fallout Shelter یک بازی آفلاین و تک نفره است که در آن نقش مدیر پناهگاهی زیر زمینی را دارید. زندگی روی سطح زمین دشوار شده و مردم برای گریز از حیوانات درنده و تشعشعات خطرناک هسته ای، به منزلگاه های زیر زمینی پناه آورده اند.

برای توسعه، پیشرفت، موفقیت و جلوگیری از خطراتی که لحظه لحظه تهدیدتان می کنند، هر یک از پناهجویان باید وظیفه ای را به عهده داشته باشند و برای دفاع از خود، دیگران و به طور کل پناهگاه شان آماده باشند. Fallout Shelter یک بازی معتاد کننده، دوست داشتنی و پیچیده اما متفاوت است.

به همین سبب، پیش از اینکه بخواهید ادامه مطلب را مطالعه کنید، بهتر است نسبت به دانلود این بازی برای سیستم عامل اندروید یا iOS هر چه سریع تر اقدام کنید. در سری مطالب «راهنمای استراتژی های موثر در Fallout Shelter» قصد داریم شما را از یک پناهجوی مبتدی به مدیری لایق تبدیل کنیم.

در ادامه با این سری مقالات همراه با دیجیاتو باشید.

چگونه بدون از دست دادن حتی یک پناهجو در مقابل Deathclaw ها بایستیم

fallout-shelter-tips-tricks-update-deathclaw-how-survive-keep-dwellers-dying-defeat_0

وجود Deathclaw ها در بازی، اصلا موضوع شوخی برداری نیست. اگر برای حمله ی آن ها خود را از قبل آماده کرده باشید، می توانید بدون از دست دادن ساکنین پناهگاه، به راحتی در مقابل آن ها ایستادگی کنید و جان سالم به در برید.

مسلما وقتی تعداد پناهجوها به حدود ۵۰ یا ۶۰ نفر برسد، مقابله با Deathclaw ها کار چندان سختی به حساب نمی آید. اما تصور مقابله با آن ها با پناهجوهای کمتر، بسیار مشکل است. داشتن پناهجو هایی مجهز و قدرتمند، مهمترین فاکتور برای از بین بردن این Deathclaw ها به حساب می آید.

درباره ی Deathclaw ها باید گفت که آن ها بسیار سریع و قدرتمند هستند؛ به سرعت در اتاق های پناهگاه پیشروی می کنند و تنها با یک ضربه می توانند یک چهارم از میزان سلامتی پناهجو های شما را کاهش دهند.

تنها با گذر چند ثانیه به سمت اتاق های مجاور حمله ور می شوند و تا ویرانی کامل پایگاه پیش می روند. بر عکس غارتگران که می توان آن ها را در اولین اتاق محاصره کرد و از بین برد، Deathclaw ها قادرند به پنج اتاقی که از پناهجو های تا بن دندان مسلح پر شده، حمله کرده و آن ها را به ویرانه تبدیل کنند.

ساختار اولیه ی پناهگاه بسیار مهم است؛ اتاق های تولید کننده ی برق را در بالا ترین سطح آن قرار دهید

هنگامی که شروع به ساخت پناهگاه خود می کنید، همیشه به یاد داشته باشید که نیروگاه های برق در بالا ترین طبقه ی موجود قرار گیرند. سپس سه اتاق اول را با هم ادغام کنید. ادغام کردن سه نیروگاه برق در طبقه ی اول، سبب می شود تا شش نفر از قدرتمند ترین پناهجو های شما، به طور همزمان در مقابل هجوم Deathclaw ها بایستند و آن ها را نابود سازند.

نیروگاه های برق به پناهجو هایی نیاز دارد که دارای بیشترین Strength باشند. همین ویژگی کافی است تا این پناهجو ها بتوانند راحت تر با Deathclaw ها به مبارزه بپردازند. علاوه بر این، وجود این افراد در نیروگاه های برق، باعث می شود که Strength آن ها ارتقا یافته و از نیروی بیشتری در مبارزات علیه Deathclaw ها و غارتگران برخوردار باشند.

پس از ساخت اتاق های تمرین، همیشه سعی کنید تعدادی از پناهجو را در آن به تمرین وا دارید تا خصوصیت Strength آنها افزایش یابد. سپس قدرت هر کدام از این پناهجوها را با افرادی که در طبقه ی اول حضور دارند مقایسه کرده و در صورت لزوم به جابجایی آنها اقدام کنید.

این امر برای اسلحه ها و پوشش ها نیز صادق است. سعی کنید همیشه بهترین ها را برای پناهجو های طبقه ی اول کنار بگذارید و آن ها با بهترین لباس ها و سلاح ها، مجهز سازید. این عمل باعث می شود تا دست کم دو Deathclaw مهاجم در اولین اتاقی که به آن حمله ور شده اند از بین بروند.

مسلح کردن پناهجو ها را در اولویت قرار دهید؛ راهکارهایی برای دسترسی به اسلحه های بیشتر

fallout-shelter-tips-tricks-wiki-update-android-release-date-weapons-rooms-wastelands

بیشتر افراد اسلحه هایی را که در طول بازی به دست آورده اند را در انبارهای پناهگاه نگه می دارند و زمانی که مورد حمله قرار می گیرند، شروع به پخش آنها میان پناهجو ها می کنند.

این روش کاملا اشتباه است و کسانی که از این استراتژی برای از بین بردن مهاجمین استفاده می کنند، می بایست به سرعت در آن تجدید نظر کنند. غارتگران و یا مهاجمین دیگر، نسبت به Deathclaw ها از سرعت پایین تری برخوردارند و این امکان را به ما می دهند تا از استراتژی یادشده استفاده کنیم.

اما همانطور که گفتیم، Deathclaw ها، چه در حرکت و چه در تخریب پناهگاه، از سرعت بالاتری برخوردار هستند و نمی توانید هنگام حمله ی آن ها به هر یک از اتاق ها، هم به مداوای پناهجو های زخمی بپردازید و هم آن ها را به سلاح و پوشش های مورد نیاز تجهیز کنید.

به همین منظور، می بایست هنگامی که تعداد پناهجو های شما به بیش از ۵۰ یا ۶۰ نفر رسید، سعی کنید که حداقل ۷۵% از آن ها را به سلاح و پوشش مناسب هر اتاق، مجهز سازید. اما شاید پیش خود فکر کنید که چطور می شود بدون صرف هزینه برای خرید لانچ باکس، به این تعداد اسلحه دسترسی پیدا کرد؟ پاسخ به این سوال بسیار آسان است؛ فرستادن پناهجو ها به برهوت.

هر چه پناهجوی مورد نظر از مهارت های بیشتری برخوردار باشد، در برهوت عملکرد بهتری خواهد داشت و می تواند تنها پس از گذشت چند ساعت با تعداد نسبتا معقولی اسلحه و پوشش به پناهگاه باز گردد. هر چه پناهجوی شما مدت زمان بیشتری را در برهوت به جست و جو بپردازد، با تعداد اسلحه و پوشش بیشتری پا به خانه می گذارد. پس برای فرستادن پناهجو ها به برهوت نیاز به وسایلی دارید که بتواند آن ها را در مقابل خطرات موجود حفظ کنید.

Stimpacks و Radaways دو نیاز مهم هر پناهجو است که می خواهد پا به دنیای خشن برهوت بگذارد. پس سعی کنید که برای هر پناهجو، تعداد مناسبی از آن ها در کنار سلاح و پوششی معقول در نظر بگیرید و سپس آن ها را روانه دنیای خارج از پناهگاه کنید.

پس از بازگشت پناهجو ها، آن ها را درمان کنید و پس از دریافت تجهیزاتی که با خود به همراه آورده اند، مجددا آن ها به برهوت بفرستید تا به دنبال آیتم های تازه بگردند.

با مقایسه ی سلاح های دریافتی، آن اسلحه هایی که از قدرت بالاتری برخوردارند را در اختیار ساکنین نیروگاه برق طبقه ی اول بگذارید و پس از آن می توانید به سراغ طبقه های بعدی بروید و آن ها را با استفاده از بهترین اسلحه های موجود، مجهز سازید.

آسانسورهایی را در سمت راست پناهگاه تعبیه کنید

اگر تا کنون مورد حمله ی غارتگران قرار گرفته باشید، حتما می دانید که آن ها وقتی تخریب اتاقی را به پایان می رسانند دیگر میلی به بازگشت به آن اتاق و حمله به پناهجو های زخمی آن ندارند.

اما Deathclaw ها کاملا بر عکس عمل می کنند و اگر در انتهای اتاق های یک طبقه مسیری به سمت پایین پیدا نکنند، به اتاق های قبلی باز می گردند و به تمام پناهجو های زخمی باقی مانده حمله می کنند و آن ها را از بین می برند.

پس به همین منظور، آسانسورهایی را در سمت راست و در انتهای اتاق های هر طبقه قرار دهید تا از بازگشت Deathclaw ها به اتاق های قبلی، جلوگیری کنید.

کمی هزینه کنید و Mr. Handy بخرید

CKs1dd_UsAQEJj1

آخرین راه کار برای مقابله با این موجودات، خرید ربات هایی است با نام Mr.Handy. می توانید با پرداخت تنها ۳٫۹۹ دلار آمریکا، پنج Mr.Handy را خریداری نمایید و آن ها را در طبقه ی فوقانی پناهگاه خود ساکن کنید.

Mr.Handy ها می توانند علاوه بر فعالیت هایی که موظف به انجام آن ها در پناهگاه هستند، در مقابل هر تهدید خارجی هم بایستند. بر خلاف پناهجو ها، Mr. Handy ها به دنبال متجاوزان حرکت می کنند و تا آن ها را از پای در نیاورند به محل کار خود باز نخواهند گشت.

در پایان باید گفت که می توانید با استفاده از این استراتژی ها، به راحتی در مقابل Deathclaw های ایستادگی کنید و تقریبا با گذر از پنج اتاق متوالی، آن ها را به طور کلی متوقف سازید.

Fallout Shelter

Fallout Shelter

سازنده: Bethesda قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 141 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • alireza_montazeri
    alireza_montazeri | ۳۰ شهریور ۱۳۹۴

    این بازی با دیتاش تو ایران اپس هست :)

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی