ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اکوسیستم Grove به شما این امکان را می دهد تا در خانه میوه پرورش دهید

شاید شما هم دیده باشید بعضی افراد در تراس یا آشپزخانه خود گلدان های کوچکی دارند که داخل آنها انواع سبزیجات همانند ریحان یا گوجه فرنگی کاشته اند. تا اینجا همه چی معمولی به نظر ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۱۹ آبان ۱۳۹۴ | ۰۸:۳۰

شاید شما هم دیده باشید بعضی افراد در تراس یا آشپزخانه خود گلدان های کوچکی دارند که داخل آنها انواع سبزیجات همانند ریحان یا گوجه فرنگی کاشته اند. تا اینجا همه چی معمولی به نظر می رسد و به امکانات یا هزینه خاصی هم نیاز ندارد. اما تا الان تصور کرده اید که بتوانید در خانه یک باغچه داشته باشید و میوه و سبزیجات مورد نیازخود را به صورت ارگانیک پرورش دهید؟

این دقیقا طرحی است که استارتاپی به نام Grove آن را ارائه داده و به شما کمک می کند تا با اکوسیستم آنها چنین هدفی را دنبال کنید.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

لابراتوآر Grove که در ماساچوست واقع شده، توسط دانشجویان موسسه فناوری MIT تاسیس گشته و هدف آنها این بود تا به مردم توان کاشت و پرورش مواد خوراکی روزانه شان را صرف نظر از مکان یا فصلی که در آن هستند، بدهند.

به گزارش Boston Globe این استارتاپ با بودجه 4 میلیون دلاری کار خود را آغاز کرد و در عرض چهار روز از سایت جمع آوری سرمایه های مردمی کیک استارتر، حدود 230 هزار دلار سرمایه به دست آورد. البته باید ذکر کنیم محصولات این موسسه چندان ارزان نیستند و کم ترین قیمتی که به چشم می خورد، 2700 دلار آمریکاست.

این اکوسیستم چگونه کار می کند؟ طرح مذکور در واقع از یک آکواریوم تشکیل شده که در قسمت پایین، ماهی ها غذا می خوردند و ضایعات آن را پس می دهند. سپس باکتری ها این ضایعات را به نیترات تبدیل می کنند که کود ضروری برای رشد گیاهان به شمار می رود. یک سیستم لوله کشی، آب غنی از نیترات را به بستر گیاهان پمپاژ می کند و اکوسیستم انحصاری مورد بحث شکل می گیرد.

این نوع همزیستی میان ماهی ها، گیاهان و باکتری ها، «آکوآپانیک» نام دارد.

grove render

محصول یاد شده، از دو زمین کشاورزی برخوردار است و در آنها به جای خاک از دانه های رُسی که همانند فیلتر زیستی عمل می کنند، استفاده می شود. تغذیه این زمین ها توسط لامپ های LED انجام می گردد که با توجه به ارتفاع گیاهان می توان آنها را پایین یا بالا کرد.

این فرایند زیستی توسط یک سیستم عامل هوشمند کنترل می شود. حتی قابلیتی به نام «مود سفر» هم دارد که خودش همه نیازهای باغچه همانند آبیاری را به طور خودکار انجام می دهد و لازم نیست گلدان ها را به همسایه ها بسپارید تا حواسشان به آنها باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • مهدی
    مهدی | ۲۰ آبان ۱۳۹۴

    سیستم اکواپونیک شاید حدود 30 سال پیش شروع به کار کرده و ذر مزرعه های گلخانه ای بزرگ و به صورت صنعتی کار شده

    و اولین بار همکاران ما در فرودگاه قم در ایران این سیستم رو اجرایی کردن و نتیجه های بسیار خوبی داشته

    از جمله حسن این سیستم میشه به تولید ماهی بالای 50 کیلو ذر مترمکعب اشاره کرد که البته برای ماهی های مختلف و روش های مختلف این عدد بالاتر هم میره

    جزوه این طرح در سایت فرودگاه قم قابل دانلود هستش به صورت رایگان در اختیار گذاشته شده

    حتی برای کسب و کارهای کوچک این سیستم میتونه درامد بالایی داشته باشه

    سایت فرودگاه برای دانلود جزوه
    www.qom-airpor.ir

  • سینا
    سینا | ۱۹ آبان ۱۳۹۴

    واقعا ایده باحالی هست, اما نمیشه چیزای زیادی باهاش پرورش داد.
    واقعا اونوری برای راه اندازی استارتاپ هیچ مشکلی ندارنا میان تو سایت های بزرگی مثل کیک استار بیان میکنن بعد میلون دلاری سرمایه جذب میکنن. هییییی ????

مطالب پیشنهادی