ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مقایسه  MG GS و رنو کولئوس؛ با ۱۵۰ میلیون تومان متمایز باشید

یکی از پارامترهایی که در خرید خودرو مورد توجه خریداران قرار می‌گیرد، بازار خرید و فروش دست دوم و یا به اصلاح، خوش فروش بودن خودروست. اگر از این دسته افراد باشید و بخواهید با بودجه ...

میلاد میر عابدینی
نوشته شده توسط میلاد میر عابدینی | ۱۲ دی ۱۳۹۴ | ۱۹:۰۰

یکی از پارامترهایی که در خرید خودرو مورد توجه خریداران قرار می‌گیرد، بازار خرید و فروش دست دوم و یا به اصلاح، خوش فروش بودن خودروست. اگر از این دسته افراد باشید و بخواهید با بودجه ۱۵۰ میلیون تومانی سراغ یک کراس اوور جمع و جور شهری بروید، بدون شک کیا اسپرتیج و هیوندای IX35 توسان، روی بورس‌ترین و پرطرفدارترین خودروهای این کلاس در ایران هستند.

اگر با همین بودجه هم بخواهید طعم تمایز را تجربه کنید و خودرویی در همین کلاس بخرید که خیلی کمتر از کیا و هیوندای در خیابان دیده شود و طراحی خاص و جذابی داشته باشد و از طرفی اسم کره‌ای بر پیشانی‌اش نباشد، بررسی دو خودروی پیشنهادی ما را از دست ندهید.

MG GS که به تازگی مهمان بازار خودرویی کشور شده و رنو کولئوس که چند سالی است در ایران حضور دارد، اما در عرضه جدیدترین مدل این خودرو، اتفاق جالبی افتاده و دو شرکت وارد کننده (نگین خودرو و پارس خودرو) با دو قیمت متفاوت مشغول عرضه این خودرو در کشور هستند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

MG GS

برند انگلیسی MG برندی با سابقه ۹۰ ساله است که پس از ورشکستگی در سال ۲۰۰۵ به کمپانی SAIC چین واگذار شد. MG در سال ۲۰۰۷ مجددا احیا شد و عرضه کراس اووری همچون GS ، یک عامل مهم در موفقیت بیش از پیش این برند بریتانیایی به شمار می‌رود.

MG_(1)

پای برند با سابقه و شناخته شده MG از سال ۱۳۹۰ و با مدل ۵۵۰ به ایران باز شد. سبد محصولات MG در ایران همواره در حال کامل شدن بوده و در آخرین قدم، کراس اوور جذاب MG به ایران آمده تا شانس خود را امتحان کند.

GS یک کراس اوور جذاب و خشن است که علاوه بر ظاهر زیبا، باطن پر قدرت و هیجان انگیزی نیز دارد.
در طراحی GS سبک جدید طراحی محصولات MG به چشم می‌خرد. بدنه از خطوط در هم شکسته و خشن تشکیل شده است و از طراحی جذاب چراغ‌ها خصوصا در عقب نمی‌توان گذشت.

in4

فاصله زیاد شیشه عقب تا سپر باعث شده تا ارتفاع این بخش بیشتر از آنچه هست به نظر برسد. ورم‌های روی گلگیرها و استفاده از جزییات زیاد در طراحی سپرها نیز باعث شده ابهت ظاهر GS دو چندان شود. زیر سپرهای جلو و عقب فلاپ‌های نقره‌ای رنگی نصب شده تا از برخورد سپر با زمین در ناهمواری‌ها جلوگیری کند.

MG_(2)

دکوراتیو کابین همان چیزی است که از این شاسی بلند اسپرت انتظار دارید و به خوبی با ظاهر جذاب و اسپرت خودرو هماهنگ است، البته کیفیت متریال کابین در حد و اندازه خودروهای کره‌ای نیست و نمی توان آن را خیلی با کیفیت دانست.

استفاده زیاد از تریم پلاستیکی در کنسول جلو و پوشش چرم سفید رنگ با کیفیت برای صندلی‌ها که در تضاد با رنگ کنسول و پنل درب‌های مشکی است. صفحه کیلومتر شمار جذاب است که خلاء سادگی فرمان را پر می‌کند.

in14

فضای سرنشینان با توجه به ابعاد نسبتا جمع و جور بدنه مناسب است و کیفیت مناسب مونتاژ و عایق بندی عالی کابین باعث شده تا در طول حرکت، آرامش قابل قبولی در کابین حکمفرما باشد، اما صدای موتور و اگزوز ها به خصوص در زمان رانندگی پر فشار و اعمال دنده معکوس با کیفیت بالایی به درون کابین راه می یابد که کمی بیش از حد انتظار به نظر می رسد.

MG_(5)

صندلی‌ها اسپرت و خشک هستند اما فضای مناسبی را در هر دو ردیف در اختیار سرنشینان قرار می‌دهند.اهرم دنده در کنسول میانی به نرمی تغییر وضعیت می‌دهد و خبری از اهرم ترمز دستی در این قسمت نیست.

با قرار گرفتن گیرباکس در حالت اسپرت، رنگ صفحه کیلومتر شمار به قرمز رنگ تغییر می‌کند و موجب ترشح ادرنالین در بدن راننده می‌شود!برای تعویض دنده همچنین می‌توانید از پدال‌ شیفترهای پشت فرمان نیز استفاده کنید.

MG_(3)
تسلط به اطراف به لطف ارتفاع زیاد از زمین مناسب است، اما اندازه کوچک شیشه عقب باعث شده تا دید این قسمت چندان خوب نباشد.دوربین و سنسورهای عقب در پارک کردن به کمک راننده می‌‌آیند تا دید ضعیف این قسمت مشکل ساز نشود.

مشخصات فنی MG GS

GS یک پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر را در دل خود جای داده که از ۱۶ سوپاپ و سیستم تزریق مستقیم سوخت بهره می‌برد. پیشرانه ۴ سیلندر به یک توربوشارژر نیز مجهز شده که بر عملکرد خودرو تاثیر به سزایی دارد.

توان پیشرانه در بهترین حالت به ۲۱۷ اسب بخار می‌رسد و گشتاور ۳۵۰ نیوتون متری نیز در دور ۲۵۰۰ تا ۴۰۰۰ در اختیار راننده قرار می‌گیرد.

in3

قدرت مناسب پیشرانه باعث شده تا وزن خودرو را احساس نکنید و در شتاب گیری‌های ناگهانی به آن امیدوار شوید. به لطف استفاده از سیستم پرخوران، GS ظرف حدود 8.3 ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد.
در این میان از عملکرد خوب گیرباکس ۶ سرعته دبل کلاچ GS نیز نباید گذشت، هماهنگی و سرعت عمل این گیربکس برای سبک کردن دنده ها نسبتا مناسب است و هنگام افت کردن دور موتور معکوس‌های به موقعی می‌دهد.

in12
توان پیشرانه GS در شرایط عادی رانندگی تنها به محور جلو منتقل می شود،اما در مسیرهای ناهموار و هنگام گیر افتادن خودرو دیفرانسیل عقب نیز از طریق یک عملگر برقی به سیستم انتقال نیرو می پیوندد و به خارج شدن خودرو از شرایط دشوار کمک می کند. هرچند در مجموع باید گفت طراحی شاسی و سیستم تعلیق GS بیشتر مناسب خیابان است نه بیابان!

in10
در مسیرهای شهری دقت فرمان و کیفیت ترمزها قابل تحسین است و این جسارت را به راننده می‌دهد تا پیچ‌ها را با سرعت بیشتری طی کند، البته وجود سامانه ESP و کنترل ترمز سر پیچ‌ها CBC در این قابلیت کنترل دلچسب بی تاثیر نیستند، در پیچ ها خودرو خیلی دیر به شرایط بحرانی برای درگیر شدن سیستم های کنترلی می رسد که این امر از عملکرد خوب مهندسان MG در طراحی شاسی حکایت دارد.
بر خلاف روح اسپرت و خشن، GS از یک تعلیق نرم و راحت بهره می‌برد که به خوبی تکان‌های مسیر را فیلتر می‌کند و نقش به سزایی در آرامش کابین و کیفیت سواری دارد.

in16

طبق ادعای کمپانی، GS شیب ۴۵ تا ۶۰ درجه را به راحتی طی می‌کند و زوایای خوب ورود و خروج از شیب، باعث می‌شود تا خیال راننده در پیمودن مسیرهای ناهموار راحت باشد. ترمز دستی الکترونیکی، ۶ عدد ایربگ، سامانه نگه دارنده خودرو در سربالایی‌ها و ترمز خودکار در سرپایینی‌ها HDC از سایر امکانات این شوالیه خشن هستند.

in8

رنو کولئوس

در آن سوی گود، کولئوسی قرار دارد که از GS با سابقه‌تر است و اولین تجربه رنو در ساخت کراس اوور به شمار می‌رود. در حال حاضر نگین خودرو و پارس خودرو دو شرکتی هستند که نسخه فیس لیفت کولئوس ۲۰۱۴ را در بازار عرضه می‌کنند.

کولئوس روی پلت فرم C نیسان ساخته شده و از نظر پلت فرم با لتیتود، تیانا و قشقایی مشترک است و در کره جنوبی با نام رنو سامسونگ QM5 به فروش می رسد.

COLOUR SAMPLE - WHITE PEARL
COLOUR SAMPLE - WHITE PEARL

طراحی ساده کولئوس در مقابل GS حرفی برای گفتن ندارد و بیشتر از اینکه جذاب و جوان پسند باشد، ساده و محافظه کار است. البته فرم چراغ‌های عقب و در کل چیدمان بدنه، آن را از سایر هم کلاسانش متمایز کرده همین باعث شده خاص و منحصر به فرد باشد.
با ورود به کابین، کولئوس را یکی از با کیفیت‌ترین‌های این کلاس در ایران می‌بینید. کیفیت مونتاژ و متریال کابین به وضوح از GS بالاتر است و همان حال و هوای خودروهای اروپایی را دارد.

files_galleries_55940510[5688aa5317b72f332affa9998ec24127]

البته همچون بدنه، طراحی کابین نیز کمی خاص است و برخلاف GS، دکوراتیو کابین رادیکالی و متشکل از خطوط شکسته نیست.با اینکه فاصله دو محور نسبت به سایر کراس اوورهای موجود در ایران بیشتر است، اما فضای پای ردیف عقب چندان زیاد نیست و کمی آزادی عمل را از سرنشین می‌گیرد.

سواری نرم و بی صدا نکته‌ای است که باعث می‌شود کم بودن فضای ردیف عقب و صندوق بار کولئوس را فراموش کنید. البته درب صندوق بار به صورت دو تکه باز می‌شود که همین مورد دسترسی به صندوق بار را آسان‌تر کرده است.

in1
کولئوس آپشن های زیادی هم دارد. به طور مثال سنسورهای فاصله سنج جلو و تنظیم تهویه مطبوع برای سرنشینان عقب، مواردی هستند که در کمتر شاسی بلندی در این کلاس دیده می‌شوند. اما تا چند ماه قبل از نوشتن این مقاله، نبود دوربین دید عقب در نمونه پارس خودرویی نکته عجیبی بود که البته در نمونه وارد شده توسط نگین خودرو این آپشن دیده می‌شود.

از نظر قابلیت‌های فنی، کولئوس یک سر و گردن از GS پایین‌تر است. پیشرانه ۴ سیلندر ۲۵۰۰ سی سی رنو به دلیل عدم وجود توربو چارجر، علی‌رغم حجم بیشتر و مصرف بیشتر نسبت به GS، قدرت کمتری تولید می‌کند و سقف قدرتش به ۱۷۰ اسب بخار در دور ۶۰۰۰ می‌رسد.

files_cars_4068159[38b79778db8b367b6ffc39874d3af9a9]

کولئوس برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر از حالت سکون، به 11.3 ثانیه زمان نیاز دارد و حدود 3 ثانیه‌ از GS کندتر است.
گشتاور ۲۲۶ نیوتون متری در دور ۴۴۰۰ به هر دو محور منتقل می‌شود. سیستم دو دیفرانسیل برگرفته شده از نیسان عملکرد قابل قبولی دارد و به خوبی پایداری کولئوس را حفظ می‌کند. اما در پیچ ها حرکت گهواره ای بدنه به دلیل نرم بودن سیستم تعلیق کاملا ملموس است.

علی‌رغم سواری نرم و راحت، کولئوس هندلینگ قابل قبولی دارد و از این نظر، یکی از بهترین‌های این کلاس است. البته وزن زیادی هم نسبت به رقبا دارد، اما با وجود اضافه وزنش، به لطف استفاده از سیستم ترمز قدرتمند و ترمز کمکی BA، بدون هیچ تنشی متوقف می‌شود.

22d74bac17acfeeb5b3ad9cd0f1af8ee1

مسلما گیرباکس ضریب متغیر CVT کولئوس، جذابیت گیرباکس دبل کلاچ GS با آن پدال‌های پشت فرمان را ندارد. اما هماهنگی‌اش با پیشرانه قابل قبول است و راننده را آزار نمی‌دهد. عملکرد فرمان نیز بسیار نرم و راحت است و پدال گاز به فرمان راننده حساسیت مناسبی دارد.

همچنین کولئوس یکی از ایمن‌ترین‌های بازار است و با استفاده از شاسی و اسکلت بندی قدرتمند و بهره بردن از ایربگ‌های جلو، جانبی و پرده‌ای، توانسته ۵ ستاره ایمنی از موسسه معتبر EURO NCAP کسب کند.این درحالیست که GS موفق به کسب پنج ستاره از موسسه ایمنی چین (C NCAP) شده است.

Renault-Koleos_2014_800x600_wallpaper_1e

قیمت و نتیجه گیری:

MG GS مدل ۲۰۱۵ با گارانتی ۵ ساله یا ۱۵۰۰۰۰ کیلومتری و با قیمت ۱۴۵ تا ۱۵۰ میلیون تومان در بازار ایران عرضه شده. از سوی دیگر، کولئوس توسط دو شرکت پارس خودرو و نگین خودرو به ایران وارد می‌شود. نکته عجیب اینجاست که تا ماه قبل از نگارش متن، نگین خودرو کولئوس فول را با قیمت ۱۵۷ میلیون تومان و پارس خودرو با ۱۷۸ میلیون تومان در بازار عرضه می‌کردند. یعنی نزدیک ۲۰ میلیون تفاوت آن هم برای دو خودروی یکسان با آپشن‌های یکسان. اما به هر جهت اگر قیمت ۱۵۷ میلیونی را برای کولئوس در نظر بگیریم.

هردو خودرو بازار دست دوم مشابهی دارند و چندان خودروهای روی بورسی نیستند، اما می‌توان آن‌ها را به عنوان خاص‌ترین کراس اوورهای بازار در رنج قیمت ۱۵۰ میلیون تومان به شمار آورد.

Renault-Koleos_2014_800x600_wallpaper_15

GS چابک و پر قدرت و جذاب است. دقیقا چیزی که جوان‌های طالب هیجان از یک خودرو می‌خواهند. کولئوس اما با طراحی ساده، کیفیت بالا و سواری نرم و راحتش، مناسب کسانی است که سن و سالی از آن‌ها گذشته و به دنبال رانندگی آرامش بخش، کیفیت سواری بالا و خدمات تضمین شده تر هستند.

نکته دیگر به مسئله کیفیت سوخت مورد نیاز مربوط می شود،

MG GS به دلیل استفاده از توربو به بنزین سوپر و باکیفیت نیاز دارد

که متاسفانه در بسیاری جایگاه های سوخت عرضه نمی شود، اما کولئوس از این نظر حساسیت کمتری دارد.

Renault-Koleos_2014_800x600_wallpaper_19

به هرحال GS حتی در بازار جهانی نیز خودرو جدیدی به حساب می آید و بازدهی کیفی آن در بلند مدت هنوز مشخص نشده است اما کولئوس با پلت فرم شناخته شده خود، خودرو نسبتا تضمین شده ای برای استفاده های برون شهری و مسافرتی محسوب می شود.

mg gs-2

در شرایط فعلی بازار امکان خرید این خودرو در نمونه های کم کارکرد با قیمت های حدود 120 و 130 میلیون تومان نیز وجود دارد اما GS به تازگی در بازار عرضه شده و یافتن نمونه های کارکرده و دست دوم آن غیر ممکن است.

RENAULT VS MG

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • ARMY_READ
    ARMY_READ | ۲۱ دی ۱۳۹۴

    MGیه سرو گردن بالاتر از رنو بود...واقعا تو این بررسی فوق العاده بود..
    قدرت بالاتر..ظاهر زیبا و تهاجمی تر..امکاناته بیشتر...لوکس تر...قیمت به صرفه تر...دوستش داشتم

  • Tooraj
    Tooraj | ۱۳ دی ۱۳۹۴

    متاسفم واسه اونایی ک میان و مث انسان های عقب مونده هنوز حرف از کشور سازنده میزنن...
    جریان ام جی رو یه درصد با اپل مقایسه کنید همه چی دستتون میاد ولی در کل باید بگم کمپانی مث رنو رو دیگه توی خود اروپا هم به عنوان یه کمپانی به روز و مناسب نمیبینن که اینقد اینجا سینه چاک داره...
    ولی ام جی داره تو بازار تمام دنیا جا باز میکنه....

  • Mr reza
    Mr reza | ۱۳ دی ۱۳۹۴

    در این بین میتسوبیشی asxرو ترجیح میده

  • مهمان ناخوانده
    مهمان ناخوانده | ۱۳ دی ۱۳۹۴

    اخه MGرو با رنو مقایسه میکنید؟؟؟؟؟قبلا یه زمانی MGانگلیسی بود و نسبتا خوب بود ولی بعد این که به چینی ها فروخته شد فقط برندش همونه...

    • Meysam-Tn2
      Meysam-Tn2 | ۱۳ دی ۱۳۹۴

      دقیقا....ماشین چینیرو با رنو فرانسه مقایسه میکنن...مثل اینکه پراید وانت رو بخوای با هیوندا اکسنت مقایسه کنی...اره چینی قیافه قشنگی داره...قبلا هم انگلیس بوده ام جی...اما الان چینه و ....

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی