ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فاکسکان با کمک شارپ تامین کننده نمایشگر برای آیفون و آیپد می شود؟

خبر این است: فاکسکان بزرگترین تولید (اسمبل) کننده محصولات اپل، در حال مذاکره با شارپ است تا با بهره برداری کردن از تکنولوژی تولیدی این شرکت ژاپنی، اقدام به انبوه سازی نمایشگر برای آیفون و آیپد ...

نیما دادگستر
نوشته شده توسط نیما دادگستر | ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ | ۱۶:۴۵

خبر این است: فاکسکان بزرگترین تولید (اسمبل) کننده محصولات اپل، در حال مذاکره با شارپ است تا با بهره برداری کردن از تکنولوژی تولیدی این شرکت ژاپنی، اقدام به انبوه سازی نمایشگر برای آیفون و آیپد کند.

با اینکه فاکسکان از قدیم الایام اسمبل کننده اصلی محصولات اپل بوده، مشارکت با شارپ می تواند به این معنا باشد که سرانجام می خواهد وارد زنجیره تامین نمایشگر برای آیفون و آیپد شود تا میزان وابستگی اپل به سامسونگ را کاهش دهد.

این مشارکت جدید می تواند به معنای این باشد که فاکسکان با سرعت و دشواری کمتری قادر به آداپته کردن خطوط تولیدی با تکنولوژی های جدید خواهد بود.

در حال حاضر نمایشگر محصولات اپل توسط الجی، شارپ، JDI، و سامسونگ تولید می شود و همیشه شایعاتی درباره کنار رفتن سامسونگ از این جمع به گوش رسیده. ولی با توجه به اینکه ال جی و شارپ بارها توپ را به بیرون از دروازه شوت کرده اند، این امر محقق نشده. شاید بالاخره خود فاکسکان از سرمایه اش برای هماوردی با سامسونگ استفاده کند.

وارونگی جالبی است؛ شرکت هایی مثل شارپ که دارنده تکنولوژی هستند رو به افول می روند و شرکت هایی مثل فاکسکان که در امور زیربنایی و تولیدی سرمایه گذاشته اند، جای پای خود را سفت می کنند. شاید ندانید ولی سامسونگ نیز به روشی مشابه تبدیل به غول بزرگ امروزی شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • mehdi_infinity
    mehdi_infinity | ۲۵ خرداد ۱۳۹۳

    آقای دادگستر نسبتا محترم فهمیدیم شما با سامسونگ مشکل داری لازم نیست اینو تو هر پست مجددا بازگو کنی

  • بهاره
    بهاره | ۲۵ خرداد ۱۳۹۳

    ّبیچاره شارپ ! اگر میتوانست درصد خرابی محصولش را به استاندارد مورد نظر اپل برسونه ، الان یک خریدار خیلی بزرگ در مشتش داشت . جا داره همانقدری که دو دهه پیش کتابها در مورد ترقی ژاپن نوشتند ،امروز درباره نزول صنایع این کشور قلم بزنند .

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی