ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اندروید L می تواند عمر باتری نکسوس ۵ را تا ۳۶ درصد بهبود دهد

گوگل در کنفرانس I/O اعلام کرد که نسخه جدید اندروید تمرکز بسیاری بر روی مصرف باتری دارد و می تواند شارژ بیشتری را در اختیار کاربران قرار دهد. گوگل این قابلیت را تحت عنوان Project ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۱۲ تیر ۱۳۹۳ | ۱۰:۴۲

گوگل در کنفرانس I/O اعلام کرد که نسخه جدید اندروید تمرکز بسیاری بر روی مصرف باتری دارد و می تواند شارژ بیشتری را در اختیار کاربران قرار دهد. گوگل این قابلیت را تحت عنوان Project Volta معرفی کرد و بیان نمود که اندروید L با استفاده از تکنیک هایی همچون کاهش نرخ به روزرسانی نمایشگر، بهترین استفاده را از باتری به عمل می آورد.

اما Project Volta در عمل تا چه حد تاثیر گذار است؟ به لطف نسخه توسعه دهندگان Android L که اخیرا توسط گوگل منتشر شده، وبسایت Ars Technica در تحقیقات خود متوجه شده که این ویژگی می تواند تا ۳۶ درصد عمر باتری نکسوس ۵ را بهبود دهد.

کارشناسان Ars Technica با اتصال نکسوس ۵ به Wi-Fi و به روز رسانی مداوم یک صفحه وب در بازه زمانی هر ۱۵ ثانیه، توانستند زمان ۳۴۵ دقیقه را بر روی اندروید کیت کت به دست آورند. اندروید L اما تحت شرایطی مشابه موفق شد تا زمان ۴۷۱ دقیقه را از خود بر جای گذارد و رشدی ۳۶ درصدی را در زمینه باتری نشان دهد.

مصرف باتری همواره پاشنه آشیل تلفن های هوشمند بوده و یکی از دغدغه های اصلی کاربران به شمار می رفته. در حالی که سازندگان تلاش می کنند تا باتری های قدرتمند تری را بر روی محصولات خود به کار برند، اما به علت معماری پر مصرف سیستم عامل ها، کاربران در نهایت باز هم مشکل باتری را تجربه خواهند کرد. اکنون به نظر می رسد گوگل سرانجام با اعمال تغییراتی اساسی در ساختار اندروید، توانسته تا این معضل را تا حد بسیاری برطرف نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • حسین
    حسین | ۲۳ آذر ۱۳۹۳

    گوگل بیخوذ کرده . من از وقتی به اندروید ۵ آپ کردم. دقیقا روزی ۲ بار باید گچشیمو شارژ کنم. قبلا هر یک و نیم روز شارژ میکردم. نکسوس فایو

  • atrin_salehi
    atrin_salehi | ۱۳ تیر ۱۳۹۳

    طراحی اندروید L نسبت به نسخه های قبلی فوق العاده شده

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی