ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ربات های یادگیرنده به کمک کودکان معلول می آیند

دانشمندان مجموعه Georgia Tech به تازگی رباتی را اختراع کرده اند که از قابلیت یادگیری برخوردار است و به صاحبش اجازه می دهد تا حرکت های مختلف را به وی بیاموزد. این ربات با یک ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۲۰ تیر ۱۳۹۳ | ۱۲:۰۹

دانشمندان مجموعه Georgia Tech به تازگی رباتی را اختراع کرده اند که از قابلیت یادگیری برخوردار است و به صاحبش اجازه می دهد تا حرکت های مختلف را به وی بیاموزد. این ربات با یک تبلت اندرویدی هماهنگ است و آموزش هایش فعلا محدود به این حوزه می شود.

برای مثال شما می توانید به این ربات یاد دهید که چگونه باید مراحله انگری بردز را پشت سر گذارد. به خاطر هماهنگی ربات با تبلت، این محصول می تواند تنها با نگاه کردن به حرکت انگشتان انسان بر روی نمایشگر تبلت، فرآیند لازم را آموزش ببیند.

آیانا هاوارد، مدیر پروژه جئورجیا تک، توضیح می دهد که ربات مختصات نقطه شروع لمس صفحه و پایان آن را تشخیص می دهد و سپس با پردازش اطلاعات و حذف موارد اضافه، مشخصاتی که برای آموزش لازم دارد را در داخل خود ذخیره می کند.

اما رباتی که قادر باشد بازی با پرنده های خشمگین را یاد بگیرد، چه فایده ای دارد؟ برنامه ریزی انجام شده برای این پروژه کمک به کودکانی است که از معلولیت های عضلانی رنج می برند. این کودکان در طول فرآیند درمان خود باید حرکت های بسیاری را تکرار کنند، که این موضوع می تواند برای بسیاری از آنان دردناک باشد.

حال اگر این حرکت ها در قالب یک بازی در بیاید که کودک قادر باشد آن را به رباتش آموزش دهد، بی شک فرآیند درمان لذت بخش تر خواهد شد و بهبودی با سرعت بیشتری حاص می گردد. ویدیو زیر نحوه کارکرد و یادگیری این ربات دوست داشتنی را بیشتر توضیح می دهد.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/Robot Plays Angry Birds.mp4"]

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • amirftma
    amirftma | ۲۰ تیر ۱۳۹۳

    رباتی که بتونه یه کار یا بگره خیلی خوبه فقظ به درد کودکان معلول نمیخوره کار های خیلی زیادی میشه باهاش کرد فقط یه کم خلاقیت میخواد من الان تو رویام

  • AmerKhan
    AmerKhan | ۲۰ تیر ۱۳۹۳

    چه جالب ، خیلی خوبه هااا
    حتی میشه چیزای جالبترم یادش داد ، و حتی پیشرفته تر مثلا عمل جراحی کلا دوس دارم ربات ها پیشرفت،کنن موجودات دویت داشتنی هستن
    ممنون مهندس قاسمی که حتی روز جمعه هم بخاطر ماپست،میزازید خیلی گلید خیلی

    • mohamamd
      mohamamd | ۲۰ تیر ۱۳۹۳

      خیلی کارا میتونه انجام بده...

      —–

  • اصن یه وضی...!!!
    اصن یه وضی...!!! | ۲۰ تیر ۱۳۹۳

    عاغا من یه پیشنهاد دارم حالا که ماه رمضونه اگه میشه تا سحر پست بزارید مثله پارسال!خیلی دمتون گرم!

مطالب پیشنهادی