ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا می دانستید صفحه نمایش کریستال یاقوت پیش از این نیز در موبایل ها مورد استفاده قرار گرفته؟

این روز ها اپل با نمایشگر آیفون ۶، حسابی نام کریستال یاقوت را بر سر زبان ها انداخته است. یاقوت پس از الماس، از لحاظ سختی و مقاومت در رده دوم قرار می گیرد و ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۲۱ تیر ۱۳۹۳ | ۱۶:۰۵

این روز ها اپل با نمایشگر آیفون ۶، حسابی نام کریستال یاقوت را بر سر زبان ها انداخته است. یاقوت پس از الماس، از لحاظ سختی و مقاومت در رده دوم قرار می گیرد و همانطور که پیش از این نیز در ویدیویی به شما نشان دادیم، خط انداختن بر روی آن تقریبا غیر ممکن است.

در حالی که به لطف اپل بسیاری از کاربران به تازگی متوجه قابلیت های یاقوت شده اند، جالب است بدانید که آیفون ۶ اولین دستگاهی به شمار نمی رود که از این کریستال در نمایشگر خود استفاده کرده است.

شرکت Vertu که از جمله سازندگان موبایل ها لوکس محسوب می شود، پیش از این در سال ۲۰۱۳ ، تلفن اندرویدی خود را به کریستال یاقوت مجهز کرده بود. این محصول، که کامالا دست ساز است، Vertu Ti نام دارد و با قیمت ۱۱ هزار دلار به فروش می رسد.

موبایل ساخت Vertu نمایشگری ۳.۷ اینچی با رزولوشن ۴۸۰ × ۸۰۰ پیکسل دارد و در داخل خود از پردازنده ای دو هسته ای با سرعت ۱.۷ گیگاهرتز بهره می برد. دوربین این دستگاه ۸ مگاپیکسل است و نرم افزار آن نیز نسخه بستنی حصیری اندروید را به همراه دارد.

Vertu از کریستال یاقوت به عنوان یک عنصر لوکس در موبایل خود بهره برده، اما خبر خوشحال کننده این است که اپل موفق شده این مورد را به مرحله تولید عمده رسانده و مقدمات همه گیر شدن آن را فراهم نماید.

پیش بینی می شود در آینده سازندگان بیشتری از کریستال یاقوت در محصولات خود استفاده نمایند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • Faraz
    Faraz | ۲۱ شهریور ۱۳۹۳

    قبل از اين هم آيفونهايي با صفحه نمايش saphire موجود بودن كه قيمت خيلي گزافي هم نداشتن مثن iphone 5S luxuary edition

  • پوریا
    پوریا | ۲۲ تیر ۱۳۹۳

    به نظر من که گوریلا گلس کافیه نمی خوایم با گوشی کشتی بگیریم که به نظر من محافظ صفحه نمایش باید از نظر انعکاس نور تقویت بشن که نسل جدید گوریلا گلس خیلی خوب روش کار
    نمی دونم دیدید صفحه ها رو یا نه یه ویدیویی بود که دیده بودم یه شیشه گوریلا گلس ۳ بود که وسطش از نسل جدید استفاده کرده بودن تو نگاه اول اصلا فکر می کنید اون قسمت از شیشه رو بریدن

  • Dante dy
    Dante dy | ۲۱ تیر ۱۳۹۳

    خدا رو شکر اپل نمی تونه ادعا کنه یاقوت کبود نوآوری ما بوده!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی