ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اف بی آی نگران سو استفاده خلافکاران از خودروهای بدون راننده

صنعت خودروهای بدون راننده روز به روز در حال پیشرفت است. در حال حاضر گوگل، کادیلاک و آئودی در این عرصه فعال هستند. شاید شما هم برای در اختیار داشتن یکی از این خودروها وسوسه شده ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۲۶ تیر ۱۳۹۳ | ۱۶:۳۰

صنعت خودروهای بدون راننده روز به روز در حال پیشرفت است. در حال حاضر گوگل، کادیلاک و آئودی در این عرصه فعال هستند. شاید شما هم برای در اختیار داشتن یکی از این خودروها وسوسه شده باشید، اما اداره تحقیقات فدرال امریکا (FBI) نظر دیگری دارد: خودروهای بدون راننده زمینه ساز اعمال شیطانی است!

تکنولوژی به کار رفته در این خودروها پتانسیل آن را دارند که مورد استفاده خلافکاران قرار بگیرد و یا حتی خودرو تبدیل به سلاحی کشنده شود.

اما چرا اف بی آی چنین نظری دارد؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال ادامه مطلب را از دست ندهید.

در مقاله تحقیقات استراتژیک اف بی آی آمده که: "خودمختاری... تحرک پذیری را کارآمدتر می کند. اما در عین حال، باعث می شود فرصت های بیشتری برای استفاده های مخرب ایجاد شود و راه را برای تبدیل خودرو به یک سلاح کشنده هموار می سازد."

در این گزارش گفته شده که تکنولوژی مورد استفاده شده جهت استقلال خودرو، ممکن است یک روز مورد حمله هکرها قرار بگیرد. یا حتی در یک تعقیب و گریز راننده خلافکار بدون نگرانی از بابت کنترل خودرو، فرصت و تمرکز لازم جهت شلیک با اسلحه را خواهد داشت.

در کنفرانس سال گذشته Def Con Hackers اهمیت خطر خودروهای بدون سرنشین گوشزد شد و یکی از سخنرانان گفت: "همانند هر وسیله الکترونیکی که تا الان توسط انسان ساخته شده، این خودروها هم هک خواهند شد و به راحتی می توان در سیستم GPS دخالت کرد و سنسورهای اطراف ماشین را فریب داد."

گوگل در این رابطه می گوید که: "به طور کلی خودروهای بدون سرنشین در صورت خروج از مسیر اصلی خود به شما هشدارهای بسیار زیادی می دهند. طراحی این نسل از خودروها به گونه ای است که راننده با خیال آسوده در آن بنشیند و نیازی به دخالت او نباشد. همچنین نرم افزار ما و سنسورهای این خودرو از پس تمامی کارها بر خواهند آمد. و البته ما برای امنیت بیشتر، حداکثر سرعت را فعلا روی ۴۰ کیلومتر در ساعت تنظیم کرده ایم."

البته گروه تحقیقات استراتژیک اف بی آی که این گزارش را تهیه کرده هم به این موضوع اذعان دارد که اگر این تکنولوژی به درستی استفاده شود، خودروهای بدون راننده می توانند به کاهش تعداد تصادفات جاده ای کمک شایانی کنند.

البته باید در نظر داشته باشیم که هنوز در ابتدای مسیر خودروهای بدون راننده هستیم ولی با این حال در سال ۲۰۱۴ به اندازه کافی باور داریم که به این تکنولوژی دست خواهیم یافت. ولی نباید انتظار داشت این خودروها تا قبل از سال ۲۰۲۰ به مرحله بهره برداری برسند.

در آن زمان باید تکنولوژی شرکت های خودروسازی به این حد از امنیت رسیده باشد که حملات هکرهای بالقوه به سادگی رفع و خنثی شوند. و نهایتا شاید نظر منفی اف بی آی به مثبت تبدیل شده باشد.

حدس و دیدگاه شما در رابطه با آینده این نسل از خودروها چیست؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • amirftma
    amirftma | ۲۷ تیر ۱۳۹۳

    فرض کنید تو خودرو هک شده با خیال راحت داری چرت میزنی خودرو مسیر اشتباهی به سمت دره پیده میکنه بد بخت میشی

  • سیب کوچولو
    سیب کوچولو | ۲۶ تیر ۱۳۹۳

    همش سه چهار پنج روز نبودم رتبه ی الکسا سایت از 500 رفت روی 700 خرده از دیروز که اومدم شدم 700 .مسئولین رسیدگی کنم

  • s.s.b
    s.s.b | ۲۶ تیر ۱۳۹۳

    هر چیزی میتونه استفاده ی نا درست بشه
    همین موتورا چه قدر کمک میکنه به برادرای خلافکار دی
    ولی پلیس العان منابع زیادی داره میتونه در مقابل این خطر وای سه

    اگه پلیس همگام با تکنولوژی حرکت کنه مشکلی پیش نمی اد

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی