ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رنگ آب رودخانه ای در چین مانند خون قرمز شده است

به گزارش خبرگزاری های معتبری همچون ABC و چاینا نیوز روز پنج شنبه رنگ آب رودخانه ای در غرب چین همانند خون انسان قرمز گردید، رادیوی بین المللی چین به نقل از ساکنین محلی اعلام کرد آب ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۵ مرداد ۱۳۹۳ | ۱۷:۰۰

به گزارش خبرگزاری های معتبری همچون ABC و چاینا نیوز روز پنج شنبه رنگ آب رودخانه ای در غرب چین همانند خون انسان قرمز گردید، رادیوی بین المللی چین به نقل از ساکنین محلی اعلام کرد آب رودخانه تا ساعت ۴ صبح روز مذکور وضعیتی عادی داشته ولی در حوالی ساعت ۶ بسیار سریع شروع به تغییر رنگ داده و قرمز شده است.

در حالی که هنوز هیچکس نمی داند علت دقیق این تغییر رنگ چه بوده است ABC در گزارشش می گوید در اطراف رودخانه یک کارخانه ی تولید کاغذ، یک کارخانه ی تولید رنگ های مجاز غذایی و یک کارخانه ی دوخت پوشاک واقع شده است و ابداً بعید نیست که در نهایت تحقیقات بیشتر نشان دهد یکی از این کارخانه ها عامل اصلی رویداد مورد بحث باشند. در سال ۲۰۱۱ در رخدادی مشابه رودخانه ی جیان (Jian) در چین نیز به رنگ قرمز درآمد و تحقیقات بعدی نشان داد عامل آن ریخته شدن فاضلاب و ضایعات قرمز رنگ یک کارخانه واقع شده در اطراف رود بوده است.

رودخانه ی یانگ تسه نیز در سال ۲۰۱۲ چنین موضوعی را تجربه کرده است که تصور می رود علتش گل و لای کف رودخانه بوده. در حال حاضر کارشناسان محیط زیست چین در حال نمونه برداری از رودخانه هستند تا علت اصلی را با انجام آزمایشات بیشتر مشخص نمایند.

در ادامه می توانید چندین تصویر از قبل و بعد از قرمز شدن رنگ رودخانه ی مورد بحث مشاهده کنید.

2

3

4

5

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (24 مورد)
  • adidas
    adidas | ۶ مرداد ۱۳۹۳

    جون میده شنا کردن

  • AGHASINAAAAAA
    AGHASINAAAAAA | ۶ مرداد ۱۳۹۳

    بازم اونا يه رودخونه اي دارن كه قرمز بشه .
    ما تو ايران رودخونه داشتيم ولي الان نداريم.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی