ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش مالی سه ماهه اول لنوو اعلام شد؛ درآمد ۱۰ میلیارد دلاری

لنوو به عنوان یکی از غول های دنیای کامپیوتر در چین، به تازگی آمار و ارقام مربوط به گزارش مالی سه ماهه اخیر خود را اعلام کرده است. بر اساس این گزارش لنوو توانسته به ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ | ۲۲:۲۶

لنوو به عنوان یکی از غول های دنیای کامپیوتر در چین، به تازگی آمار و ارقام مربوط به گزارش مالی سه ماهه اخیر خود را اعلام کرده است. بر اساس این گزارش لنوو توانسته به سود عملیاتی ۲۱۳.۵ میلیون دلار دست پیدا کند.

لنوو در بازه زمانی مشابه در سال ۲۰۱۳، تنها توانسته بود به سود ۱۷۴ میلیون دلار دست پیدا کند و بر همین اساس کارشناسان پیش بینی می کردند که این شرکت چینی در سال جاری نیز تنها به ۱۹۷ میلیون دلار سود دست پیدا کند. اما لنوو بسیار فراتر از انتظار ظاهر شده و سودی بسیار بیشتر را کسب کرده است.

بخشی از موفقیت لنوو مربوط به فروش تلفن های هوشمند آن در بازار چین می شود. لنوو میزان عرضه محصولات خود را در این بازار ۳۹ درصد افزایش داده و توانسته در سه ماه گذشته ۱۵.۸ میلیون دستگاه را در اختیار مغازه داران چینی قرار دهد. این اعداد لنوو را تبدیل به بزرگترین سازنده موبایل چین می کنند و همچنین آن را در رتبه چهارم بزرگترین سازندگان جهانی قرار می دهند.

اما ۸۰ درصد از درآمد لنوو مربوط به تجارت PC است. در حالی که تقاضای جهانی برای لپتاپ ها به صورت سالیانه کاهشی ۳.۷ درصدی را تجربه می کند، فروش لپتاپ های لنوو با رشدی ۱۲ درصدی همراه بوده است.

۱۹۷ میلیون سود لنوو در حالی بدست آمده که این شرکت موفق شده در سه ماه گذشته به میزان ۱۰.۴ میلیارد دلار درآمد داشته باشد. درآمدی که در مقایسه با سال گذشته، ۱۸ درصد افزایش را تجربه کرده است.

بد نیست اشاره کنیم که لنوو در چند ماه گذشته نسبت به خرید موتورولا از گوگل نیز اقدام کرده است. این معادله با ارزش ۲.۹ میلیارد دلار انجام پذیرفته و در حال حاضر نهایی شدن آن در انتظار تایید رگولاتوری آمریکا است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (31 مورد)
  • scarface
    scarface | ۲۵ مرداد ۱۳۹۳

    لنوو تو لبتاب خوبه اما تو بقیه جیزا کار نکردم پس نظر نمیدم

  • pars
    pars | ۲۴ مرداد ۱۳۹۳

    گوشی های Lenovo اصلا تو ایران قطعاتش و لوازم جانبیش گیر میاد ؟ اصلا lenovo مثل سونی و سامسونگ و ... تو ایران دفتر و نمایندگی داره یا مثل hp و dell گارانتی هاش هم شرکتیه و برای شرکت مادر نیست .
    گوشی S650 لنوو رو تو دیجیکالا دیدم ولی بنظرم گرون هست و لنوو و هواوی نباید گرون باشند چون شرکت هایی هستند که پول برند نمیدید ...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی