ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ در پی ساخت ساعت هوشمند گرد است

همانطور که احتمالا می دانید، در حال حاضر تنها ال جی و موتورولا به صورت رسمی از ساعت های هوشمندی که ظاهری دایره ای دارند پرده برداشته اند. اما در خبری که در سایت SAMmobile ...

امیر صادقپور
نوشته شده توسط امیر صادقپور | ۵ شهریور ۱۳۹۳ | ۰۱:۰۰

همانطور که احتمالا می دانید، در حال حاضر تنها ال جی و موتورولا به صورت رسمی از ساعت های هوشمندی که ظاهری دایره ای دارند پرده برداشته اند. اما در خبری که در سایت SAMmobile -که به سامسونگ وابسته است-، به صورت اختصاصی درج شده خبر از ساخت ساعتی گرد از سوی سامسونگ است که بیشترین سازگاری را با گلکسی نوت ۴ خواهد داشت.

سامسونگ مدتی است که در حوزه ساعت های هوشمند پوشیدنی مشغول فعالیت است و پیش از این Galaxy Gear را نیز در این عرصه به بازار معرفی و عرضه کرده است. اما اینبار قصد دارد با عرضه ساعتی که امکان ارتباط با سایر ابزارهای سامسونگ را داشته باشد جذابیتی تازه به این محصولات خود دهد.

Samsung-Round-Display-Smartwatch-Patent1

پیش از این موتورولا -با Moto360- و ال جی -با ساعتی که نام احتمالی اش G Watch R خواهد بود- در بازار ساعت های هوشمند گرد اعلام حضور کرده اند و طی هفته های آتی این گجت ها را به بازار می فرستند.

سایت SAMsmobile از زمان عرضه رسمی و حتی سیستم عامل ساعت گرد سامسونگ خبری منتشر نکرده اما برنامه ریزی برای عرضه یک ساعت گرد از سوی سامسونگ قطعی است. هر چند که این مساله از جانب سامسونگ که همواره چشم به حرکت های رقبا برای تکرارشان در بازار دارد، چندان هم عجیب نیست.

به هر حال در حال حاضر به نظر می رسد موتورولا توانسته با Moto360 از مشتریان بسیاری دلربایی کند. طراحی کیفیت ساخت آن برای بسیاری از افراد جذاب است. اما شاید سامسونگ بتواند با عرضه ساعتی گرد با امکاناتی متفاوت، توجه برخی مشتریان بالقوه که علاقمند به ساعت هوشمندی با ظاهر گرد هستند را به سوی خود جلب کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (19 مورد)
  • iL Padrino
    iL Padrino | ۵ شهریور ۱۳۹۳

    من صرفاً طرفدار شرکت خاصی نیستم، اگه ببینم یه شرکت گوشی بی نقصی وارد بازار کرده که نیازهای منو جواب میده میرم به سمتش، حالا چه از سری نکسوس گوگل، نوت یا گلکسی سامسونگ، اچ تی سی، اپل یا هر شرکت معروف و معتبر دیگه ای باشه فرقی نداره!
    اما چیزی که الان به وجود اومده اسم کپی کار بودن سامسونگ هست، در این شکی نیست که ساموسنگ "بعضی" چیزها رو کپی کرده و همینطور شرکت های دیگه هم به وضوح این کپی ها رو انجام دادن اما اینکه بگیم سامسونگ منتظر نشسته تا ببینه بقیه چیکار میکنن تکرار کنه زیاد درست نیست، مثل سری فبلت نوت که سامسونگ اولین بار اون رو به بقیه معرفی کرد، حالا باید بگیم هر گوشی دیگه ای که با قلم اومده کپی از فبلت های نوت سامسونگه، نباید بگیم؟!
    اما کسی نمیگه، چون این جا اسم یه شرکت بد جا افتاده به عنوان کپی کار، قضیه ی ساعت گرد هم دقیقاً همینه
    اگه کسی رو بخوایم کپی کار بدونیم اول ال جی رو شامل میشه که به سمت زدن ساعت گرد به تقلید از موتو360 رفته!
    دقیقاً مثل اینکه بگیم هر شرکتی گوشی مستطیل شکل بزنه کپی زده!!!
    در کل بعضی از طرح ها و ایده ها کپی به حساب نمیان و واقعاً خنده داره که اونو کپی بدونیم، حسگر اثر انگشت اپل، مولتی ویندوز و قلم سامسونگ، صفحه نمایش خمیده ی ال جی و هزاران چیز دیگه چیزهایی هستند که بالاخره شرکت ها مجبور به استفاده از اون میشن! پس واژه ی کپی و تکرار خنده داره چون این تکنولوژی جدید باید استفاده بشه
    نمیدونم چرا سعی براینه که اسم سامسونگ هر روز بیش از پیش به کپی کار بودن نزدیک بشه در حالی که بقیه هم دارن انجامش میدن
    همونطور که گفتم من طرفدار شرکت خاصی نیستم اما از ناحق گفتن هم بدم میاد و بازم میگم، سامسونگ کپی زده ولی بقیه هم کپی زدن! این وسط اسم این شرکت اینجوری جا افتاده!

    • iL Padrino
      iL Padrino | ۵ شهریور ۱۳۹۳

      اکثر شرکت ها کم کم به سمت بعضي از تکنولوژي هاي جديد ميرن، اين دليل نيست وقتي يک شرکت خاص زودتر به اين قضيه رسيد ( مثل گرد بودن ساعت که در نظر مردم مورد پسند تره) و شرکت يا شرکت هاي بعدي ديرتر به اين موضوع رسيدن بقيه رو کپي کار بدونيم!
      اگه اين بحث مزخرف کپي نبود باور داشته باشيد از هر شرکتي ميتونستيد بهترين گوشي ها رو ببينيد، البته رقابت هم تا حدودي کم ميشد اما هر خوبي يه اثر منفي هم با خودش داره!
      انتظار آدم از همچین محیطی اینه که لااقل اینجا کمتر تعصب یک سری از افراد رو داخل مقاله ها هم ببینیم و برچسبی مثل کپی زدن رو بی انصافانه فقط به یه شرکت بچسبونیم!
      اگه قرار بر کپی بودنه همه کپی کار هستن با این دیدگاه، که واقعاً دیدگاه غیر حرفه ای هست.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی