ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

8 ویژگی تلفن های تحت اندروید و ویندوزفون که تمایل داریم آیفون 6 آنها را دارا باشد

اپل با عرضه آیفون در سال 2007، بازار تلفن‌های هوشمند را دگرگون کرد؛ به طوری که ویژگی‌های اصلی آن مثل طراحی مینیمال، صفحه لمسی بدون کیبورد فیزیکی و رابط کاربری مبتنی بر ضربه را امروز ...

عماد ساعدی
نوشته شده توسط عماد ساعدی | ۱۰ شهریور ۱۳۹۳ | ۲۰:۰۰

اپل با عرضه آیفون در سال 2007، بازار تلفن‌های هوشمند را دگرگون کرد؛ به طوری که ویژگی‌های اصلی آن مثل طراحی مینیمال، صفحه لمسی بدون کیبورد فیزیکی و رابط کاربری مبتنی بر ضربه را امروز در تمامی موبایل‌های هوشمند مشاهده می‌کنیم.

اما رایج شدن این ویژگی‌ها چیزی از تعصب این شرکت کم نکرده است. آن‌ها در محافظت از ایده‌ها و افکار خود بسیار سخت‌گیرند و این سرسختی را پیش تر در جدال اپل با سامسونگ دیده‌ایم. با این وجود، در iOS 8 که به زودی عرضه می‌شود و همچنین در iOS 7، بسیاری از ویژگی‌های سیستم عامل اندروید و ویندوزفون قرض گرفته شده و در حقیقت، اپل با این کار کمی از موضع خود کوتاه آمده است.

به کار بستن ایده‌های سایر پلتفرم ها لزوماً دزدی نیست و اگر در مسیر درست و با توجه به تقاضای کاربران باشد، می‌‌تواند باعث پیشرفت گردد. برای مثال، همانطور که کاربران می خواستند، از این پس و بر مبنای iOS 8 امکان استفاده از ویجت‌ها و به کار گیری کیبوردهای شخص ثالث وجود خواهد داشت. اما کاربران تقاضا‌های دیگری هم دارند. آنها از اپل آیفونی با نمایشگر بزرگتر به همراه NFC و امکانات بیشتر می‌خواهند.

در ادامه مطلب با دیجیاتو  همراه باشید تا 8 مورد از امکانات موبایل‌های تحت پلتفرم ویندوزفون و اندروید را که تمایل داریم در آیفون 6 ببینیم، با هم مرور کنیم.

قفل صفحه هوشمند: ال جی با قابلیت Knock On در G2 و G3 نوع جدیدی از قفل صفحه را معرفی کرد که ساده، هوشمند، شیک و کاربردی است. آیفون هم به چنین چیزی نیاز دارد.

مقاومت در برابر آب: مقاوم بودن در برابر آب تا مدت‌ها اهمیتی نداشت. اما سامسونگ و سونی با مقاوم کردن مدل‌های رده‌بالای خود در برابر آب به این قابلیت جنبه کاربردی بخشیدند. کاربران هم بدشان نمی‌آید که آیفون آن‌ها از آب نترسد.

heres-even-more-evidence-that-apple-plans-to-use-a-nearly-indestructible-sapphire-screen-in-the-iphone-6

نمایشگر با پوشش یاقوت کبود: موبایل‌هایی مثل Verizon Kyocera Brigadier نشان داده‌اند که استفاده از پوشش یاقوت کبود الزاماً باعث گران شدن دستگاه نمی‌شود. شرکت هواوی هم در در حال کار بر روی تلفن هوشمندی با نمایشگر یاقوت کبود است و این نوع صفحه‌نمایش به تدریج همه‌گیر می‌شود. اپل در حال حاضر از این نوع شیشه برای پوشش لنز دوربین دستگاه‌هایش استفاده می‌کند. اگر پوشش نمایشگر آیفون نیز از جنس یاقوت کبود باشد محشر می‌شود.

حسگر‌های سلامتی: اگرچه سنسور اندازه‌گیری ضربان قلب در گلکسی اس 5 چندان کاربردی نیست اما استفاده از این سنسور‌‌ها گویای آن است که سازندگان تلفن‌های هوشمند به حسگر‌های مربوط به حوزه سلامت علاقه دارند. همچنین فراموش نکنیم که کاربران نیز به برنامه‌های بخش سلامت و ابزار هوشمند مربوط به آن علاقمند شده‌اند.

حال اگر اپل از چنین حسگر‌هایی در iWatch یا آیفون 6 استفاده کند مطمئناً دل بسیاری از کاربران را به دست خواهد آورد.

apple-iphone-5s-camera

دکمه فیزیکی دوربین: با توجه به سبک طراحی مینیمال اپل، احتمالاً دکمه سخت‌افزاری دوربین برای آیفون 6 تعبیه نخواهد شد. اما اگر دکمه پاور آیفون به کنار آن بیاید، شاید بتوان از آن به عنوان دکمه‌ای دوکاره برای پاور و دوربین استفاده کرد.

بلندگوهای فراگیر: کیفیت بلندگوهای آیفون بد نیست اما نمی‌توان آن را با کیفیت‌ صدای HTC One M8 مقایسه کرد. اپل می‌تواند مسیری مشابه با HTC را طی کند تا به کیفیت مطلوب رسد. مخصوصاً حالا که شرکت Beats را خریداری کرده، دستش بسیار بازتر است.

شارژ بی‌سیم: نوکیا [که اکنون زیرمجموعه مایکروسافت به شمار می‌رود] بیش از هر شرکت‌ دیگری شارژرهای بی‌سیم را تجربه کرده. اکنون نوبت اپل است تا با توانایی خود در طراحی و کارآمدسازی دستگاه‌ها، پا به این عرصه بگذارد.

iPhone Wireless Charger

میانبر‌های تنظیمات: در نوار اطلاع رسانی اندروید با نگه‌داشتن انگشت روی وای-فای و بلوتوث، تنظیمات هر یک از آن‌ها باز می‌شود. وجود چنین قابلیتی در iOS مخصوصاً به هنگام انتخاب شبکه وایفای جدید کار را بسیار راحت می‌کند.

شما درباره این 8 قابلیت چه فکر می‌کنید؟ آیا قابلیت‌های دیگری در نظر دارید؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (41 مورد)
  • ناشناس
    ناشناس | ۱۳ شهریور ۱۳۹۳

    نجم الددین توباز نظر دادی؟؟؟؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی