ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ورود به نسل DDR4 با مادربردهای X99 گیگابایت

صنعت سخت افزار همانند دیگر حوزه های تکنولوژی، در حال پیشرفته تر شدن است. روزگاری که مادربردها در اندازه های بزرگ تر بودند و همچنین از سخت افزارهای قدرتمندی هم بهره نمی بردند. اما امروز قضیه ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۱۸ شهریور ۱۳۹۳ | ۱۸:۲۰

صنعت سخت افزار همانند دیگر حوزه های تکنولوژی، در حال پیشرفته تر شدن است. روزگاری که مادربردها در اندازه های بزرگ تر بودند و همچنین از سخت افزارهای قدرتمندی هم بهره نمی بردند.

اما امروز قضیه فرق کرده و ما روز به روز شاهد پیشرفت این گونه وسایل هستیم و خبرهای جدید به گوش مان می رسد. رم ها هم از DDR اولیه به نسل دوم، سوم رسیدیم و حالا، گیگابایت مادربردهای سری X99 خود را با پشتیبانی از DDR4 معرفی کرده است.

در ادامه شما را به مطالعه مطلبی که دفتر گیگابایت برای دیجیاتو ارسال کرده، دعوت می کنیم.

مدتی است که از عرضه چیپ‌ست X99 توسط اینتل می‌گذرد و شرکت‌های بزرگ تولید کننده مادربرد در حال معرفی مادربردهای سری X99 خود هستند. در حال حاضر نیز تعداد محدودی از این سری مادربردها در سراسر دنیا پخش یا پیش فروش شده است. این مادربردها از پردازنده‌های سوکت جدید LGA 2011-3 و چیپ‌ست X99 پشتیبانی می‌کنند که از امکانات بیشتری نسبت به سری X79 برخوردارند. یکی از تفاوت های اساسی که می‌توان نسبت به نسل‌های قبلی به آن اشاره کرد پشتیبانی از نسل جدید حافظه‌های رم DDR4 است. مادربردهای X99 دارای هشت شکاف حافظه هستند که به صورت چهار کاناله از حافظه‌های DDR4 پشتیبانی می‌کنند.

از جمله تغیراتی که می‌توان در DDR4 نسبت به DDR3 اشاره کرد تفاوت ولتاژ است که در DDR3 برابر 1.5 ولت و در DDR4 برابر با 1.2 ولت است که کاهش توان مصرفی در DDR4 را نتیجه می‌دهد. همچنین حداقل میزان ولتاژ استاندارد نیز طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته از 1.35 ولت به 1.05 ولت کاهش یافته است. میزان گنجایش حافظه در نسل DDR3 از 512 مگابایت آغاز می‌شود و در بیشترین حالت به 8 گیگابایت می‌رسد که این اعداد در DDR4 از 2 گیگابایت تا 16 گیگابایت است. همانطور که در بالا اشاره شد X99 پلتفرم از 8 اسلات حافظه رم 4 کاناله پشتیبانی می‌کند، به همین منظور کاربر می‌تواند تا 128 گیگابایت حافظه روی سیستم خود نصب کند. علاوه بر این سرعت پایه انتقال اطلاعات در نسل DDR4 از 1600 مگاهرتز شروع می‌شود و حداکثر آن 3200 مگاهرتز است که این عدد در نسل DDR3 از 800 تا 2133 بود. البته این اعداد در شرایط عادی حاکم هستند و با اورکلاک کردن حافظه به عددهای بسیار بالاتری خواهد رسید. در نتیجه تمامی این تغییرات، میزان کارایی حافظه‌های DDR4 نزدیک به دو برابر DDR3 و در عین حال مصرف توان آنها 20 درصد کمتر است.

شرکت گیگابایت، به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان مادربرد در دنیا، تا کنون هشت مدل از سری X99 خود را در سه رده Gaming، Overclocking و Ultra Durable معرفی کرده است که تعدادی از آنها به زودی با گارانتی آواژنگ وارد بازارهای کشور خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (28 مورد)
  • sadegh
    sadegh | ۱۶ بهمن ۱۳۹۴

    با این که هنوز از نزدیک ندیدمش و باهاش کار نکردم میدونم که DDR4 بهترین مادربرد روی زمین هست اگه بیاد خیلی سری میخرمش

  • PGH
    PGH | ۳۱ تیر ۱۳۹۴

    بحث تعصب نیست بحث این اس که جنس مادربورد خوب باشد

    وشرکت سازنده ان تجرب اش زیاد باشد ایسوز وگیگا هردو تقریبایکی هستند.

    اما خوبی گیگا این است که دیرتر خراب شده وقطعاتش بهتر گیر میاید.

    واما ایسوز هم مانند گیگااست ولی سابقه گیگا بیشتراز ایسوز است وتجربه اش بیشتر.

    اما شما جناب پوریا متعصب نیستید ؟

    جناب پوریا کیمیگه ایسوز بهترینه؟پساگراننطور شرکتی مثل اپل ضعیف تراز ایسوز؟

  • MASOUD
    MASOUD | ۱ تیر ۱۳۹۴

    HELLLLLLLLLOOOOOOO
    PRICE سیستم و رم های DDR4چقدره

  • صادق
    صادق | ۹ دی ۱۳۹۳

    طبق اطلاعاتی که من دارم باید خدمتتون عرض کنم
    خرید ddr4 اشتباه محضه

  • amin
    amin | ۱۴ آبان ۱۳۹۳

    سلام
    بچها من ی مادربرد 4خریدم بدرد نمیخوره همش هنگ میکنه ولی وقتی کارمیکنم باهاش ازسرعتش لذت میبرم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی