ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پیاده رو مخصوص معتادان به موبایل در چین راه اندازی شد

بعضی شهرها برای موتورها و یا حتی دوچرخه ها، مسیرهای مخصوصی دارند تا سواران این وسایل نقلیه راحت تر و با امنیت بیشتری برانند؛ خطر هم برای افراد پیاده و هم سواره کمتر می شود ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۴ شهریور ۱۳۹۳ | ۰۱:۰۰

بعضی شهرها برای موتورها و یا حتی دوچرخه ها، مسیرهای مخصوصی دارند تا سواران این وسایل نقلیه راحت تر و با امنیت بیشتری برانند؛ خطر هم برای افراد پیاده و هم سواره کمتر می شود اما عوامل شهر چانگ کینگ چین تصمیم گرفته اند پیاده رویی مخصوص معتادان به موبایل طراحی کنند.

تا به حال شده است حین کار با موبایل به شخص دیگری برخورد کنید یا از مسیرتان اندکی منحرف شوید؟ این پیاده رو دقیقا برای چنین موقعیتی طراحی شده.

به نقل از یک وبسایت چینی، این مسیر در کنار محلی موسوم به خیابان خارجی ها در شهر چانگ کینگ، یکی از 5 شهر بزرگ کشور چین قرار دارد.

البته جالب اینجاست، خبرنگاری که متوجه این پیاده رو شده می گوید مردمی که تلفن به دست وارد آن می شوند، اغلب نوشته را نمی بینند.

a94dfadecf53db375b0f91195db864f2fd5e1bbe

چند ماه پیش و در حرکتی مشابه، National Geographic برای تهیه مستند Mind Over Masses، هزار بلوک از پیاده روهای خیابان هجدهم واشنگتن را به دو قسمت تقسیم کرد. سمت راست با نوشته "تلفن همراه: با مسئولیت خودتان در این مسیر قدم بردارید" علامت گذاری شده بود و سمت چپ جایگاه افراد عادی بود.

بخش مربوط به تلفن همراه هم به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم شده بود تا مشخص کند چه کسی در چه جهتی قدم بردارد در حالی که به تلفن همراهش زل زده و نگاه از آن بر نمی دارد. همزمان، در قسمت های مختلف خیابان هجدهم، گروه های فیلم برداری منتظر واکنش مردم بودند.

نتیجه تحقیقات جالب بود. تعداد بسیار اندکی متوجه علامت روی زمین می شدند و همزمان که با تلفن مشغول بودند از آن گذر می کردند اما دسته ای دیگر می ایستادند، تلفن شان را بیرون می آوردند و از کف پیاده رو عکس می گرفتند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (33 مورد)
  • فرزاد
    فرزاد | ۲۴ شهریور ۱۳۹۳

    بعد ما اینجا بوستان و فضای سبز و پارک میسازیم زنونه مردونش میکنیم !

  • صابر
    صابر | ۲۴ شهریور ۱۳۹۳

    اتفاقا تو شهر های بزرگ بد تره این داستان چون ترافیکه موتوری ها این مورور ملخ میریزن تو پیاده رو ها تو شهر های کوچیک خلوته خیلی کم پیش میاد تازه جالبیش اینجاست چیزی بهشون میگی میخواهند بزننت ما هم نامردی نمیکنیم مثل سگ میگیریم میزنیمشون خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ تا دیگه از این کارا نکنند.
    جدای از این این ایران الان اول یک خط درست حسابی برای عابر های پیاده و بعد رای تو جاده ها و بعد برای موتور ها و بعد برای دوچرخه ها و سپس یک فکری هم برای این گوشی به دستا بکنه خخخخخخ الان ماه خیلی کار داریم به شخصه میگم کم کم 60 سال عقب تریم از بقییه دلیلشم بخور بخوره بقیه کشور ها به هیچ کس رحم نمیکنند ولی حداقل دیگه به خودشون رحم میکنند ولی ما نه ما نه به کسی رحم داریم نه به مردم خودمون از دسته گرگ هایی هستیم که خودمونم میخوریم البته ببخشید ها اینو گفتم ولی واقعا حقیقته

  • رضا
    رضا | ۲۴ شهریور ۱۳۹۳

    به خاطر اینکه موقع رد شدن از خیابون سرم تو گوشی بوده زیاد از راننده ها فحش خوردم، یه فکری به حال عبور از عرض خیابون هم بکنن

  • محسن (T)
    محسن (T) | ۲۴ شهریور ۱۳۹۳

    تو ایران پیاده رو مخصوص انسان"" هم به زور هست، حالا شهرای بزرگ بهترن ولی شهر خودمون یه بار یه موتور فلات تو پیاده رو نزدیک بود لهم کنه!!

    • آقای تیری آنری
      آقای تیری آنری | ۲۴ شهریور ۱۳۹۳

      داداش حیقیتش تو تهران هم همچین اوضاع پیاده رو ها خوب نیست...
      تو تهرانپارس که اصلا این پیک موتوری های رستورانا انگار حق طبیعیشونه از پیاده رو برن!
      نه که دارن واسه مردم زلزله زده غدا میبرن، از اون جهت حق نداری نگاهشون بکنی!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی